Ik ben nog steeds blij dat je dit topic geopend hebt.
Marleen, ik zal het topic van Moira nog eens zoeken, ik kan me niet herinneren het gelezen te hebben.
Wat jij schrijft daar kan ik me wel in vinden.
Ik merk dat ik bij sommige contacten vaak op de fiets al bezig ben te bedenken: Waar hadden we het de vorige keer over, wat heeft ze toen verteld, wat kan ik nu vragen? Bij anderen hoeft dat helemaal niet, dus als ik er heel eerlijk naar kijk, zit er iets niet goed als ik dat wél doe.
Laatst was ik bij een vriendin (intelligent en tevens midden in de maatschappij staand) en bij haar word ik altijd een soort van ge-reset. Ga ik heen met een kop vol gedachten, kom ik terug met een leeg hoofd. Overigens zonder dat ik dan continu heb gepraat, het is meer de atmosfeer die bij haar in huis hangt, denk ik.
Ik heb er lange tijd een soort sport van gemaakt om me aan te passen. Of het nu was op het feestje van een neef, bij een baantje in de winkel, een commissie bij een vereniging, een weekend weg met 'nieuwe' mensen: Ik redde me wel. Maakte praatjes, toonde interesse, etc.
Maar altijd al had ik moeite te switchen. Kwam ik bij een familieverjaardag vandaan, dan kon ik niet direct door naar een festival met vrienden. Die omschakeling was te groot.
Nu probeer ik dus iets te veranderen. Weet nog niet precies hoe en wat... maar het begint met het besef