Laatbloeier, wat geweldig voor je, gefeliciteerd! Zo kan alles opeens zomaar op zijn plek vallen.
Wat mijn loopbaan betreft (ik ben ook nog steeds niet bij mijn doel en ik ben 40):
1985-1991 VWO
1991-1996 WO-studie Milieuhygiëne, richting milieutechnologie, inhoudelijk interessant, voldoende verbreding mogelijk, bij afstudeeronderzoeken kwam ik er wel achter dat ik geen onderzoeker ben (of toch de onderwerpen niet boeiend genoeg vond om echt diep op in te gaan?)
1996-1997 werkzoekend, er was niet veel vraag naar milieu-ingenieurs zonder werkervaring, tussendoor wat uitzendwerk, vrijwilliger bij een bureautje dat pasafgestudeerden bemiddelde op de arbeidsmarkt (vrij ideologisch van opzet)
1997-1999 programmeur bij een grote bank/verzekeraar, nog steeds bij gebrek aan loopbaanperspectief in mijn vakgebied, de omscholingscursus was leuk en uitdagend (analytisch en in eigen tempo te doorlopen), het werk was saai en totaal niet uitdagend
1999-2001 projectmedewerker bodemonderzoek bij een groot ingenieursbureau, eindelijk een baan die aansloot bij mijn studie, ik kreeg er uitdagende klussen, maar had moeite met dagenlang binnen zitten achter een pc, ander nadeel: lange reistijd
2000 huwelijk
2001-2005 adviseur/projectleider bodemonderzoek bij een ander groot ingenieursbureau, voordeel: veel minder reistijd, nadelen: minder interessante projecten, te weinig werk, bore-out
2002 geboorte dochter
2005 verhuizing naar Duitsland vanwege werk echtgenoot (ik was blij dat ik ontslag kon nemen)
2005-2006 thuisblijfmoeder, nadenken over wat ik nu echt wilde op het gebied van werk
2006-2008 opleiding tot kleuterleidster, als 33-jarige tussen de (vooral) 18-jarige meiden

, inhoudelijk erg leuke opleiding en heel goed voor mijn taalontwikkeling in het Duits
2008-2009 kleuterleidster, leuk en zinvol werk, de dagen vlogen voorbij, in dit vak zijn vaardigheden belangrijker dan kennis, voltijd werken vond ik wel zwaar in combinatie met het hebben van een kind
2009 verhuizing terug naar Nederland
2009-2012 pedagogisch medewerker TSO en BSO, leuk en zinvol werk, maar te weinig diepgang, ook te weinig contracturen, ik ben in de OR gegaan voor meer inhoudelijke uitdaging en om op hoger niveau de organisatie te kunnen helpen verbeteren
2012-heden projectleider bodemonderzoek bij een klein ingenieursbureau, ik dacht er verstandig aan te doen om een switch terug te maken, maar dit bleek een zware vergissing, ik word hier echt ongelukkig
2012-heden deeltijdstudie Pabo, want ik wil toch echt heel graag in het onderwijs werken!
Vriendinnen verwachten dat ik op het werk van leerkracht in het basisonderwijs snel uitgekeken zal raken (onder mijn niveau), maar ik ben er net als Laatbloeier achter gekomen dat ik een doener ben. Ik wil concreet, zinvol werk doen en daarbij interactie met mensen. Ik word doodongelukkig van een kantoor. Verder heb ik onderwijsgenen van mijn vader.