inge41
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: dating?

@esther, ach die lokkertjes altijd, ja 100% gratis 'inschrijven' bv..en 100% gratis 'een profiel aanmaken' maar ja, waar je uiteindelijk nog beperkt blijft om contacten te leggen en foto's te bekijken etc..en dus naar een abonnement moet...

inge41
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Thom schreef:Het aanpassen moet dus van jou afkomen? Terwijl hij niet duidelijk is in wat hij nu eigenlijk van je wil?
eh ja aanpassen geheel aan hem :| en hij blijft vrij vaag, is dan nog niet 'open' omdat hij dan niet zeker is of ik bij hem pas...dan blijft hij gesloten. Kan zich m.i vrij moeilijk inleven in andermans belangen, (of wil dat (nog) niet?), zo zou hij zelf ook niet behandelt willen worden. Dus alles wat ik kan doen (naast ermee kappen dan..maar da wil ik nie) is het hem 'voorzichtig' benaderen (anders gaat ie aan mn psychische gesteldheid' twijfelen)....tja, erg nuchter. (en ikke, niet erg nuchter...)

Lizzeding
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Uhm, Inge je bent aan het klooien met een man die jou in onzekerheid laat zitten, die niet weet of hij wat met jou wilt, die uitgesproken dat hij jou niet bij hem vindt passen. Maar jij wil wel dat hij zich aan jouw belangen aanpast. Dat gaat dus niet werken.

Als je niet met hem kunt/wilt stoppen, geniet van wat hij je wel kan bieden, wat jij wel leuk vindt, en laat hem verder links liggen en ga op zoek naar iemand die wel bij jou past, die je snapt, en luistert naar wat jij nodig hebt. En misschien is wat jij zoekt ook niet bij een man te vinden, niemand die je verbiedt er meerdere op na te houden. Jij bent de enige die beperkingen in je leven kunt stellen op dat vlak. :wink:

Het leukste aan okcupid is trouwens toch wel het blog dat eraan vast hangt, vol met interessante verbanden die gelegd worden aan de hand van de userdatabase.
Zo masturberen mensen die dagelijks twitteren ook vaker dagelijks. Toch goed om te weten, als je iemand dagelijks ziet twitteren. ;)
Hier is de link: http://blog.okcupid.com/ Zelfs als je niet geinteresseerd bent in daten online of irl dan is het zeer interessant om te lezen.

inge41
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Lizzeding schreef: Het leukste aan okcupid is trouwens toch wel het blog dat eraan vast hangt, vol met interessante verbanden die gelegd worden aan de hand van de userdatabase.
Zo masturberen mensen die dagelijks twitteren ook vaker dagelijks. Toch goed om te weten, als je iemand dagelijks ziet twitteren. ;)
Hier is de link: http://blog.okcupid.com/ Zelfs als je niet geinteresseerd bent in daten online of irl dan is het zeer interessant om te lezen.
Is dit n grap? :) dit vind ik zooo'n onzin, geen site voor mij.

Lizzeding
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Wat zou precies de grap moeten zijn?

Over het twitteren? Vind ik geen grap, blijkbaar is er een duidelijke correlatie tussen mensen op okcupid die aangeven dagelijks met zichzelf bezig te zijn op twitter en in een meer persoonlijke sfeer. lees het eens door, en verken okcupid eens zonder gelijk op een leuk tidbitje aan informatie af te gaan.

het is maar net wat jij eruit wilt halen wat je er uit eindelijk uithaalt.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb weer een weekendje IRL geleefd ;)

Was bij mijn oude studentenvereniging. En het is raar maar ik lig daar 10 x beter in de markt dan wanneer ik gewoon in een kroeg kom. Heeft misschien ook te maken met dat ik mij bij de studentenvereniging goed voel en dat ook uitstraal. En dat ik in de kroeg waarschijnlijk ongewild uitstraal: Ik wil naar huis.
Maar het blijft bijzonder. Er zijn daar zoveel mensen met wie ik goed kan praten en bij wie ik het idee heb mezelf te kunnen zijn. Het blijft een bijzondere plaats voor mij.

Maar misschien zal ik dezelfde klik ervaren op een in t wild-meeting.
Always remember to live
Never forget to give

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb een kijkje genomen bij okcupid. Het ziet er wel goed uit. Nu moet ik eens gaan nadenken over lievelingsfilms, -boeken etc. Meestal ben ik op het moment van kijken of lezen onder de indruk maar ik kan niet goed zeggen wat nou echt mijn favorieten zijn. Ach ik vul gewoon wat in.

Ik wist niet zo goed wat er bedoeld wordt met long-term dating en short-term dating. Is long-term meer dat je op zoek bent naar een relatie (zag relatie er niet tussen staan) en short-term wat vrijblijvender?
Always remember to live
Never forget to give

Thom
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ben ook nog niet zo ver. Heb me wel ingeschreven maar nog weinig ingevuld. Ik heb ook genoeg andere dingen die tijd vragen. Misschien dat ik me eerdaags er toch toe moet zetten.

Ik ben ooit een half jaartje lid geweest van Parship, maar dat heeft niet veel opgeleverd. De meesten zijn afwachtend (ikzelf ook :? ). En dan heb je ook nog een matchingsysteem gebaseerd op een psychologische test die wetenschappelijk verantwoord zou moeten zijn. En dat serieuze tintje kost handenvol geld.

Toch dan maar OkCupid uitproberen?
Nothing is right in my left brain, nothing is left in my right brain.

Peer
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

http://www.hb-forum.nl/viewtopic.php?f=15&t=1317

Kom gezellig allemaal naar Leiden! :mrgreen:
C'est le ton qui fait la musique

Lizzeding
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Tuurlijk het is gratis en je weet maar nooit wat je tegenkomt. Al is het maar voor de grappige testjes en de prikkelende vragen.

Zal idd meer vrijblijvend en casual dating mee bedoeld worden. En ik denk dat de crux met betrekking tot uitgaan inderdaad in je eigen instelling en comfort level zit. Op mij hebben gezelschap en ambiance toch wel enige invloed.

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Is okcupid uiteindelijk werkelijk gratis? Ik kreeg vanuit de gebruiksvoorwaarden het idee dat dat wel tegenviel.

Ik heb me nog wel aangemeld bij Yoopla 130, maar daar lijkt niet zoveel te gebeuren.

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hierboven is al eens discussie geweest over wel/niet gratis. Een week geleden ongeveer (sorry ben ff te lui om te zoeken)

Heb zelf ook het idee dat ik met een profiel invullen helemaal niet kan laten zien wie ik ben. Maargoed, ik zal me focussen op verhaaltje.
Always remember to live
Never forget to give

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ja, ik heb het gratis zijn eerder in twijfel getrokken, maar er is niet door een ervaringsdeskundige gezegd in hoeverre deze site nu werkelijk gratis is. Lizzeding was er volgens mij wel actief en maakte weer een opmerking over het gratis zijn, vandaar dat ik de vraag er opnieuw ingooide :).

Het is met een profiel inderdaad moeilijk om goed te laten zien wie je bent. Als je zelf stukjes kan schrijven, kun je met je schrijfstijl en antwoorden wel een indruk geven. Ik heb ook een site geprobeerd die van zo'n 'wetenschappelijke test' uitgaat om mensen te matchen, maar ik had toch zeer mijn twijfels bij de partneraanbevelingen die ik naar aanleiding van die test toegestuurd kreeg. En toen iemand me uiteindelijk een persoonlijk berichtje stuurde, kon ik het niet lezen zonder betaald lid te worden. Nou, profiel er maar weer afgegooid.

Lizzeding
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Je hebt bij okcupid wel een goldmembership waar je net wat meer mee kunt. Maar de site is primabruikbaar zonder. Profiel invullen gewoon rustig aandoen en door de tijd een beetje aanpassen.

Matching gebeurt aan de hand van de vragen die je kunt beantwoorden. Die gaan over een scala aan onderwerpen, je kunt wenselijke antwoorden voor de ander uitkiezen en grootte van belang toekennen aan de vragen.

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Maar kun je berichtjes aan anderen schrijven?
Zonder die optie is het lastig echt contact met mensen te leggen en gaat het doel van zo'n site vaak voorbij.

Lizzeding
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Yup dat kan gewoon. Je kunt eigenlijk alles op de site zonder goldmembership. Dat is net zoiets als bij hyves, je hebt gewoon net wat meer voordelen, zoals anoniem surfen, zonder dat je gelijk ook je eigen bezoekers niet meer kunt zien. Foto's versturen, meer ruimte etc.
Eigenlijk ook niet zo interessant om te hebben.

wel grappig, eerder heb ik nog wat mensen van daar naar hier gehaald, en nu gaat het de andere kant op. ;)

Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

OkCupid is dan ook geen typische datingsite, en er is dus ook geen sprake van benodigd lidmaatschap om goed gebruik van de site te kunnen maken. Het is gewoon een soort sociaal netwerk met leuke vragen(lijstjes) waaraan ook datingmogelijkheden vast zitten.
Here's some advice: never hurts to be nice.

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Oké, dan kreeg ik verkeerd idee van de gebruikersvoorwaarden. Ga ik me binnenkort alsnog aanmelden :).

Hermes
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

En zijn er ondertussen al forum-tortel-duifjes of gaat iedereen zich eerst elders aanmelden om elkaar daar weer tegen te komen? :D

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik heb al een beetje zitten prutsen met Okcupid. Maar... er zijn nog helemaal geen berichten.

Haha, op andere sites zodra je bij 'nieuw aangemeld' staat word je als vrouw overspoeld. Ik zal hier dus wat meer mijn best moeten gaan doen en dat is ook wel goed :)

Andere Okcupid-gebruikers: Sturen jullie zelf vaak berichten of ben je meer afwachtend of een ander jou iets stuurt?
Always remember to live
Never forget to give

Terug naar “HB in het dagelijks leven”