Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Handig?

Zijn jullie handig?

Ik heb gemerkt dat ik redelijk veel kan; laminaat leggen, spullen in elkaar schroeven, schilderen, stucadoren, en vandaag dus voor het eerst behangen. Leuk!
De zee is eigenlijk één grote vissoep met nét iets te veel bouillon

vedet
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Handig?

Hahaha wat leuk, hier zit er nog 1. Ik kan dat ook allemaal. Tegelen, behangen, houten meubels maken, kleding maken enz. Heb al een heel huis verbouwd en casco woningen helpen opleveren, en dat voor een vrouw :wink:
Metselen heb ik een keer gedaan en dat vond ik vreselijk, :D
Ik wil alleen nog leren lassen.
Succes met behangen!!!

Yellow Lemon Tree
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

ik kan wel wat, maar probleem is altijd a) het afmaken van het project en b) het geduld. Ik weet dat als ik alles netjes volgens de regels doe het mooiste resultaat krijg, maar doe het ook vaak op mijn eigen manier, zo van: 'Zo kan het ook'

Mijn vader heeft een keer gezegd dat ie bij mij niet hoeft te zien hoe ik iets doe (kennelijk doe ik te moeilijk en heeft hij de neiging om tig keer in te grijpen), maar als ie alleen het eindresultaat ziet is het ok. Toen ik 17 was en mijn ouders op vakantie waren, mocht ik mijn kamer verven en een muurschildering maken. Ik had geen zin mijn kamer op te ruimen, dus heb steeds alle troep van de ene kant naar de andere kant geschoven, afhankelijk van waar ik aan het schilderen was.... :mrgreen:

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

vedet schreef:Hahaha wat leuk, hier zit er nog 1. Ik kan dat ook allemaal. Tegelen, behangen, houten meubels maken, kleding maken enz. Heb al een heel huis verbouwd en casco woningen helpen opleveren, en dat voor een vrouw :wink:
Metselen heb ik een keer gedaan en dat vond ik vreselijk, :D
Ik wil alleen nog leren lassen.
Succes met behangen!!!

ow ja, lassen heb ik ook al een paar keer gedaan. Leuk, totdat je bij het tig-lassen de stroomkring onderbreekt en vervolgens een optater krijgt :oops:

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

hahaha, yellow lemon tree, heel herkenbaar! En opruimen na het klussen daar heb ik ook een enorme hekel aan :lol:

azerty
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Yellow Lemon Tree schreef:ik kan wel wat, maar probleem is altijd a) het afmaken van het project en b) het geduld. Ik weet dat als ik alles netjes volgens de regels doe het mooiste resultaat krijg, maar doe het ook vaak op mijn eigen manier, zo van: 'Zo kan het ook'

Mijn vader heeft een keer gezegd dat ie bij mij niet hoeft te zien hoe ik iets doe (kennelijk doe ik te moeilijk en heeft hij de neiging om tig keer in te grijpen), maar als ie alleen het eindresultaat ziet is het ok. Toen ik 17 was en mijn ouders op vakantie waren, mocht ik mijn kamer verven en een muurschildering maken. Ik had geen zin mijn kamer op te ruimen, dus heb steeds alle troep van de ene kant naar de andere kant geschoven, afhankelijk van waar ik aan het schilderen was.... :mrgreen:

Haha...dit zou zo hard op mijn vader en mijzelf van toepassing kunnen zijn.

Ik ben al jaren een huis met hem aan het verbouwen...ik merk dat als hij me iets nieuw aanleert, ik er vrij snel mee weg ben.

Alleen....heb ik constant de neiging het op "mijn manier" te doen....om het sneller te doen, omdat ik geen geduld heb,.... waardoor het er af en toe eens dik tegen zit....

Het bizarre is: ik vind mijzelf handig...maar wel klunzig. Als ik iets bij mijn vriendin thuis ineen steek, ophang,.... vindt ze dat geweldig, maar merkt ze toch altijd op "dat ik rustig aan moet doen"...omdat "ze toch graag in haar appartement blijft wonen en ik het dus niet mag afbreken door met mijn ladder en al naar beneden te donderen"... :mrgreen:

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

ik kon altijd ook wel redelijk wat. Huis verbouwd ooit, schilderen, behangen etc. Ik kan ook sleutelen enzo

Maar ja, mijn lichaam laat me in de steek, dus al dat soort dingen laat ik nu doen. En dan zorg ik dat ik erg ver weg ben, want ik weet het toch beter en dan krijg ik ruzie met degene die het aan het doen is.
LEEF!

GéPe
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Vedet.
Als we zonnetje nu eens kunnen overhalen om in oktober een dagje lassen te doen als HB in t wild [propeller] ,

De rest kan ik wel.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Fietsen maken kan ik als de beste, en zagen ook, maar ergens een spijker in slaan lukt niet, ook geen schroef . Nou ja ik kan het wel, maar ik wordt altijd kribbig van zo'n schroef boor machine enschroef die over de kop vliegt. en op mijn vingers hameren.

Verder kan ik ook best wel mooi schuren en schilderen (beter dan die gasten van de woningbouw die effe schuren en dan gelijk met kwast eroverheen...)
'zelfs behangen kan ik, al moet je dat niet met je partner doen, want dan krijg je ruzie. maar alleen lukt het ook.

Het lassen laat ik wel aan jou over, Gepë
t !!!@#$???

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

GéPe schreef:Vedet.
Als we zonnetje nu eens kunnen overhalen om in oktober een dagje lassen te doen als HB in t wild [propeller] ,

De rest kan ik wel.
hahaha, ja leuk :-)

is er in oktober een dag dan? Leukleuk, want ik baalde stiekem al dat ik 25 juni niet kan...

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

nathalie schreef:Fietsen maken kan ik als de beste, en zagen ook, maar ergens een spijker in slaan lukt niet, ook geen schroef . Nou ja ik kan het wel, maar ik wordt altijd kribbig van zo'n schroef boor machine enschroef die over de kop vliegt. en op mijn vingers hameren.

Verder kan ik ook best wel mooi schuren en schilderen (beter dan die gasten van de woningbouw die effe schuren en dan gelijk met kwast eroverheen...)
'zelfs behangen kan ik, al moet je dat niet met je partner doen, want dan krijg je ruzie. maar alleen lukt het ook.

Het lassen laat ik wel aan jou over, Gepë
Ah, je klinkt als een geduldige klusser. Daar krijg je inderdaad de mooiste resultaten mee (sprak ik, NIET uit ervaring;-))

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Als ik ALLE rust in de wereld had om een schroef ergens inte draaien , zou het lukken. maar hier thuis heb je om de haverklap MAMA.... MAMa

en dan ben ik ook wel eens geneigd om hamers te gaan rond slingeren.

En met koud weer buiten een band plakken is ook goed voor frustratie...
t !!!@#$???

marco-polo
Veelgebruiker
Veelgebruiker
Contacteer: Website

Als er een lascursus gegeven wordt,
meld ik me aan.

(PS Wie heeft een een mig-lasapparaat over, dan kan ik al wat oefenen)
Groet,

MP

Hoe meer geduld je hebt, hoe meer mensen er gebruik van maken.
Reclame:
Mijn nieuwe boek: Wikken en Wegen -op weg in labyrinten en doolhoven- verkrijgbaar via
Fraaiewoorden.nl

Esther
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Zonnetje schreef:Zijn jullie handig?
Neen.

(Zo, ik doe eens een keertje kort en krachtig :wink:)

Alexandra
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Esther schreef:
Neen.

Haha :)

Bij mij is dat ook echt wisselend. De ene keer voel ik mij handig en de andere keer stuntel. Heeft soms ook te maken op welke manier er op mijn vingers gekeken wordt. En mate van belangrijkheid ook. Vind ik iets echt heel belangrijk...dan ben ik eigenlijk best wel handig. Maf eigenlijk.

vedet
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Gepe

Goed idee Gepe, laat zonnetje maar ons leren lassen in oktober. De rest doe jij wel. Ik zorg wel voor cake (zelf gebakken, gluten vrij, whaaahha)

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Esther schreef:
Neen.

:lol:

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

vedet schreef:Gepe

Goed idee Gepe, laat zonnetje maar ons leren lassen in oktober. De rest doe jij wel. Ik zorg wel voor cake (zelf gebakken, gluten vrij, whaaahha)
errr...met of zonder stroomstoot? :lol:

Oew bakken, dat kan ik ook sinds kort! Leuk en lekker! (maar recepten: van harte welkom!)

Martijn
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Haha, grappig topic. Opvallend dat een hoop mensen bovengemiddeld handig zijn.

Zelf ben ik gewend om met hout te werken aangezien ik flightcases bouw (basis daarvan is elementair houtbewerken). Meubels bouwen klussen (tijdje geleden een tussendeel met LED verlichting gebouwd voor 2 infameuze Billies van Ikea), plafond erin zetten, schuurtje isoleren, luidsprekers bouwen en dergelijke liggen min of meer in het verlengde daarvan, dus dat lukt me ook wel. Mijn grootste probleem is eigenlijk perfectionisme; dat zorgt ervoor dat ik lang bezig ben en vaak achteraf maar matig tevreden ben. :roll:

Zonnetje
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

@ Martijn: jaja, inderdaad. En iedereen maar denken dat wij een stelletje nerds zijn 8)

zo, nu ga ik een paar kindjes douchen en naar bed brengen, wat plafondlijstjes bevestigen, plafond aflakken boven de keuken en een nieuwe lamp hangen op de wc. [blossom]

Terug naar “HB in het dagelijks leven”