spooky
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

examens....

Heb momenteel examens en betrap er mij op dat ik echt wel een kei ben in het uitstellen, wegleggen, ... van leerstof. Vaak omdat ik het vanzelfsprekend vind of het mij totaal niet interesseert.
Wanneer ik het wel vastneem, blijft het ook wel gemakkelijk hangen maar dan examens doen....
Bij examens zelf schrijf ik vele minder op dan wat ik eigenlijk allemaal weet. Als ik achteraf vragen terug overloop is het zo van oei ja dat wist ik, en dat ook, ....

Bij verslagen die ik moet inleveren beetje hetzelfde verhaal. Te lang uitstellen, paar uur voor deadline wat op papier gooien en er net door zijn maar zelf niet tevreden van het resultaat achteraf... Is er iemand die dat ook wat herkent en eventuele tips heeft? Heb al lijstjes geprobeerd (is uitgedraaid in een lijstje waar alle lijstjes zijn terecht gekomen (vuilbak, katten ermee weg, hond ermee weg, ....) en op voorhand plannen rampzalig bij mij.

Warme groet,
Spooky

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: examens....

heel herkenbaar!
Uitstelgedrag heeft denk ik in mijn geval ook te maken met iets van faalangst of gewoon lui?

Ik ben aan het proberen of regelmaat helpt... vaste tijden en zo. Ik kan je nog niet vertellen of het ook vruchten afwerpt.
Wat ik zeker weet dat wel helpt is uit huis & in de biep studeren (lappie mee). Dan heb ik iig veel 'afleiding' weggewerkt die ik thuis wel heb.

succes!
Yet
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

spooky
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Hey Yet,

Bedankt voor je reactie. Bij mij heeft uitstel vaak te maken met het feit dat het mij niet interesseert (idd beetje lui want op zich begrijp ik wel waarom ik bepaalde vakken moet doen :wink: ) of dat ik in de weinige vrije tijd (buiten werk en studeren) die ik heb weinig energie/motivatie/zin vind om net aan dat te beginnen (nog 25 andere leukere/meer boeiende/uitdagende te doen). Bij een deadline voor verslagen/taken/examens is er ineens die noodzaak.... Taak te laat/ examen niet meedoen = zekere buis en dat is dan ook weer net de brug te ver 8)

Misschien ook omdat docente mij een beetje 'betrapt' heeft in het afgelopen academiejaar dat ik mij er meer bewust van ben. Dat ik veel onder niveau presteer in vergelijking met wat ik zou kunnen inleveren. Is beetje aanpassen voor mezelf want eerste keer dat dat gebeurd is (dat docente tegen mij zegt damned spooky wat heb ik gevloekt bij jouw verslagen omdat ik weet wat je zou kunnen inleveren) en zelf nog volop op zoektocht en toch reeds wetende dat ik het ergens wel weet.... Daarvoor er gewoon door (al dan niet met hakken over de sloot) zonder dat het in vraag werd gesteld ....

Warme groet,
Spooky

Laura
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker
Contacteer: Website

Ik heb zelf het antwoord niet, maar heb wel bij de UU een cursus timemanagment gevonden die ik in ieder geval ga volgen..... Misschien dat het werkt.

Terug naar “School/Opleiding/Uni”