Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Werken naast je studie

Wat doen jullie als bijbaan naast je studie?
Ik heb de laatste jaren bij verschillende call centra gewerkt, maar ik kan er eigenlijk niet meer tegen. Zowel omdat het werk saai en simpel is, als door de cultuur op de werkvloer. Hoe mensen met elkaar omgaan, waar mensen met elkaar over praten, etc. Ik wil gewoon iets interessants doen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?! (nou ja, blijkbaar wel)
Laatst gewijzigd door Advaya op do 08 sep 2011, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Here's some advice: never hurts to be nice.

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Werken naast je studie

RRGJL schreef:Wat doen jullie als bijbaan naast je werk?
Ik heb de laatste jaren bij verschillende call centra gewerkt, maar ik kan er eigenlijk niet meer tegen. Zowel omdat het werk saai en simpel is, als door de cultuur op de werkvloer. Hoe mensen met elkaar omgaan, waar mensen met elkaar over praten, etc. Ik wil gewoon iets interessants doen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?! (nou ja, blijkbaar wel)
Als bijbaan naast je werk? Jij hebt er zin in!
-Under Construction-

Advaya
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Hahaha :) dat krijg je van opstaan om 6:15. Niets voor mij.
Here's some advice: never hurts to be nice.

@nouk
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik denk eigenlijk dat de meesten van ons al moeite genoeg hebben om een interessante baan te vinden na (-het vinden van-) een -interessante- studie, laat staan dat je ook nog hoge verwachtingen zult kunnen hebben en waarmaken in een bijbaantje? Het is hoe dan ook een opgave, ben ik bang. Maar ik laat het woord graag aan de optimisten onder ons... :wink:
-Under Construction-

Iemand
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Misschien ongebruikelijk, maar je zou het via een "stage-verstrekker" kunnen proberen.
Dan bedoel ik niet stagelopen. Maar wel de bedrijven waar studenten van je school stage lopen, misschien hebben die ook wel interesse om je aan een bijbaan te helpen.
Bij mij op het werk was een leuke, enthousiaste stagair, die is na zijn stage een zomer teruggekomen als vakantiebaan. Voor hem een interessante vakantiebaan (en leuk op z'n CV). Voor het bedrijf goedkoper dan een afgestudeerde kracht, voor hem beter betaald dan reguliere bijbaantjes.
Gaat waarschijnlijk makkelijker als je al ergens stage hebt gelopen, dan kennen ze je al.
Rare mensen kunnen je helpen je bewust te worden van je eigen overtuigingen.

spooky
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik combineer een bacheloropleiding sociaal werk (hogeschool) met het werken in een crisisopvang (in een variabel uurrooster = dagen en nachten).
Mits een goede planning en correct ingevulde agenda is het wel haalbaar om dit te combineren.

Kworzot
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Volwassenonderwijs chemie en elk werk dat ik maar kan vinden... zuigt enorm hard als 18jarige en diplomaloos.

:|
How complex non-linear sequences work together to form beauty.
Sway all day, Butterflyflaps all the way ! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik heb een heel interessante bijbaan naast mijn studie.
Het is fulltime als Intern Begeleider op een cluster 3 school.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

Polleke
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik heb naast mijn studie in de zorg gewerkt. Werken met mensen is naar mijn menig nooit saai, en altijd weer net even anders.
Werken in een callcenter...... Pff volgens mjj heb ik dat ooit maar een week vol gehouden. Ergens voor gaan waar ik niet achter sta....... niet mijn sterkste kant

Guinevere
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

kun je misschien doorsolliciteren als supervisor of trainer?
Anders heb ik ook geen goede tip, er moet eigenlijk net een geschikte interessante bijbaan op je pad komen.
Maar weet niet of je het geld echt nodig hebt maar anders raad ik een hobby aan ;)

Mary87
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Naast mijn studie heb ik 2 bijbaantjes en ik zit ook nog eens in 2 commissies op de opleiding.. :doh:
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have..

Liv
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ben idd blijven plakken op mijn stageplek. Heel blij mee!
The sun is on my side
Take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be all right

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik werk niet naast mijn studie... en dat voelt vaak als: falen. Ik zou het wel willen, maar het lukt me niet. Helaas uit mijn hoogbegaafdheid zich niet (meer) in: heel veel kunnen en dat alles ook nog weten te combineren. Vroeger wel en daar verlang ik soms naar terug, maar nu studeer ik alleen (en zelfs dat halftijds, waar ik de volle tijd mee bezig ben, althans: niet met het studeren, want dat kost me nauwelijks tijd, maar vanwege alle angst en paniek daaromheen, is het zeer uitputtend. Voor elk uur dat ik studeer, ben ik er ongeveer 4 verlamd van angst. Erg lastig).

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik herken dat wel een beetje Nuits Blanches. Ik ben niet echt verlamd van angst (ik kan over de spanning heenstappen) ... maar ik vind wel veel erg spannend, heb wel wat last van faalangst soms.

De combinatie met werk is lastig als ik het gevoel heb onvoldoende puf over te hebben voor de studie. Er moet nou eenmaal ook gewoon arbeid en denkenergie in gestoken worden want de opdrachten werken niet zichzelf uit en typen niet zichzelf. Te weinig tijd er in is gewoon zichtbaar in het resultaat.

Heb je wel eens iets van een therapie of iets geprobeerd of niet? Of vraag open gesteld: hoe ga je er mee om?
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Vervelend dat je het herkent, Yet, maar mooi dat je over de spanning heen kan stappen. Dat doe ik eigenlijk ook (op kleine schaal, misschien), door ondanks alle moeite steeds door te zetten, niet op te geven, niet te stoppen met studeren (al heb ik dat in emotionele buien vaak overwogen). Ik heb wel het een en ander geprobeerd, van een faalangstreductietraining tot een "mindfulness-based stress reduction"-programma en (ook voor andere issues) wat therapie. Maar voor mijn gevoel zit er niet veel schot in de zaak: het blijft een worsteling, die ik weliswaar blijf voeren, maar het wordt niet makkelijker. Het gekke is dat de cijfers die ik haal gewoon goed zijn (of, al vind ik dat lastig om te zeggen, zelfs iets meer dan dat) - en toch blijf ik me zo gigantisch incompetent voelen. Maar ja. Verder zal ik dit werk-naast-studie-topic niet vullen met dit soort praat. ;-)

Blondie
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Naast mijn studie heb ik vroeger schoonmaakwerk gedaan. Zeker niet inspirerend, maar omdat de halve studentenvereniging bij hetzelfde schoonmaakbedrijf werkte, was het wel altijd gezellig. En het verdiende niet slecht.

Nu combineer ik een deeltijdstudie PABO met werk als projectleider bodemonderzoek bij een klein ingenieursbureau. Voor mijn gevoel heb ik nu te weinig tijd om me op mijn studie te richten, maar het lukt nog steeds om alles in één keer te halen. :-)
Maar met name bij het stage lopen merk ik dat het lastig is om in twee totaal verschillende vakgebieden tegelijk te werken.

scarlett
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb als barista gewerkt naast m'n studie! Ontzettend leuk, en eigenlijk juist ook wel heel fijn dat het niet studiegerelateerd was! Misschien ben ik er qua boekenkennis niet veel wijzer van geworden, maar qua mensenkennis en op sociaal vlak zeker wel!
Lucy Maud Montgomery schreef: Here sat Marilla Cuthbert, when she sat at all, always slightly distrustful of sunshine, which seemed to her too dancing and irresponsible a thing for a world which was meant to be taken seriously...

steffj
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik studeer psychologie en werk als huishoudelijkhulp. Op het eerste gezicht klinkt schoonmaakwerk een beetje geestdodend, maar door de verschillende mensen (met erg veel bijzondere, en soms ook heftige, verhalen) blijft het boeiend.

bt2
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ik studeer Fiscaal Recht, daarnaast doe ik een hoop nevenactiviteiten. Waaronder commissies e.d. Zelf vind ik het meest prettig om als bijbaan voornamelijk fysiek werk te doen. Werk waarbij je even niet hoeft na te denken en slechts de handen hoeft te laten wapperen. Zo heb ik o.a. in de schoonmaak gewerkt en op het moment ben ik baanmedewerker op een kartbaan.
Kijk eens op mijn site, voor een breed scala aan ict vacatures !

Isa
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik vond fysiek werk naast mijn studie ook het fijnste. Ik heb schoongemaakt, ben postbode geweest en vouwde kleren bij de bijenkorf. Wat ook fijn was, was een bijbaantje waar we nietjes uit papier haalden. Juist omdat je hierbij niet hoeft na te denken hadden we de boeiendste discussies met elkaar.

Callcenterwerk vond ik vreselijk, het kost zoveel energie! Enerzijds vreselijk saai en eentonig, maar anderzijds zuigt het je leeg omdat je continu geconcentreerd moet zijn en vaak alle frustraties over je heenkrijgt.
Maak van je drijfveer een vikingschip

Terug naar “School/Opleiding/Uni”