Volgens mij zijn de dingen die mensen hier onder verstaan gewoon normaal en zintuigelijk alleen begrijpen we (nog) niet hoe dit werkt.
Uit ervaring weet ik dat veel hb'ers meer dingen mee krijgen dan sommige anderen omdat ze nou eenmaal gevoeliger zijn. Dit kan bijv. zijn dat je wist wanneer iemand overleed. Dat je een beeld van de toekomst zag. Dat je voelde dat er iets naars ging gebeuren. Maar ook dat je de stemming van mensen direct aanvoelt enz.
Ik vind het zelf altijd erg interessant om dit soort dingen logisch te proberen te verklaren en ik hoop dat er meer mensen zijn hier die zich daar mee bezig houden. Ik doe bijv een poging dingen te verklaren doordat alles bestaat uit energie en dat al die deeltjes communiceren. Dit is natuurlijk veel te kort door de bocht dus ik daag iemand uit die hier meer verstand van heeft om een poging te wagen.
Voor mij gaat het om de verbinding tussen datgene wat sommige mensen als onzin en niet waar beschouwen en datgene wat mensen als waar beschouwen. Dat vind ik interessant, dat vraagt erom om echt zelf te denken.
Wanneer we uitgaan van de logica dat alles wat niet wetenschappelijk bewezen is dus onzin is dan zou de wetenschap nooit verder komen. Immers wat honderd jaar geleden nog onzin was is nu ineens waar en dingen die honderd jaar geleden waar waren zijn nu onzin door wetenschappelijk onderzoek.
Volgens mij is het zo dat we gewoon nog heel veel niet begrijpen maar dat maakt het niet niet mogelijk of onzin. Vaak is het zelfs heel goed mogelijk om vanuit iets wat wetenschappelijk reeds bewezen is verder te denken waardoor dingen als dingen aanvoelen, voorvoelen enz. helemaal niet meer zo vaag zijn.
Ik hoop dat ik nu niet de sfeefteef van het forum word want dat ben ik niet. Ik probeer alleen een mogelijkheid te scheppen voor iedereen hier die daar behoefte aan heeft om samen een verbinding te leggen. En om zijn of haar ervaringen hier op te schrijven.
En verder vind ik het gewoon erg leuk om met bommetjes te gooien