Gisteren werd ik voor de zoveelste keer geveld door migraine. Ik moet nu toch echt eens leren dat in dat geval doorzetten niet het beste medicijn is. Ik voelde het al bij het opstaan, maar ging toch naar de repetitie van het harmonieorkest. Er is niets vervelender dan een volledig harmonieorkest dat aan het inspelen is. Dat is al zo op een normale dag, maar nu was het nog 100 keer erger. De rest van de dag op bed geleden, en ik ben er vandaag nog niet helemaal bovenop.
Ik ben zelf niet HS wat betreft emoties of bijvoorbeeld etiketjes van kleren, maar geluid en licht dat is iets waar ik wel heel gevoelig voor ben. Op straat luister ik vaak naar mijn iPod, om niet alle verschillende geluiden van het verkeer te moeten horen, en ik heb een bril met niet-versterkte, maar wel-gekleurde (18%) glazen, die ik bijvoorbeeld draag als ik les volg in een lokaal met tl-verlichting.
Ik vraag mij nu af of het percentage migraine-lijders (door de combinatie HB/HSP) hoger is bij HB. Even een poll dus.
De meeste websites lijken het percentage mensen met migraine tussen 11 en 16 procent van de wereldbevolking te leggen.