Ik ben Barry, 27 korte jaren verblijf ik al op deze vreemde aarde en ik woon momenteel in Soest. Enkele weken geleden ben ik na wat gegoogle en via enkele omwegen (zeitgeist, venus project, visionair.nl etc) erachter gekomen dat ik waarschijnlijk hoogbegaafd ben, of dat ik er in ieder geval zeer veel overeenkomsten mee heb. Daarna ben ik gelijk naar een forum gaan zoeken en voila! Omdat ik me soms met veel passie in dingen kan storten maar me daarna ook weer snel verveel, wilde ik eerst kijken of de interesse in hoogbegaafdheid blijvend was alvorens mij hier voor te stellen. Ik wil me niet eerst voorstellen en vervolgens nooit meer langskomen (wat nog steeds zou kunnen gebeuren

Ik heb me in het verleden regelmatig verdiept in AD(H)D, hooggevoeligheid etc maar dat zijn blijkbaar allemaal dingen die raakvlakken hebben met hoogbegaafdheid. De cliche puzzelstukjes vielen dus ook bij mij op zijn plaats. Ik ben blij dat ik nu weer nieuwe informatie heb waarmee ik mezelf kan onderzoeken en hopelijk beter begrijpen waardoor ik mijn leven (en dat van anderen) ook weer wat kan verbeteren (mijn nickname is Ilovelife maar op een dag als vandaag ben ik juist weer enorm gefrustreerd met de ogenschijnlijke zinloosheid ervan). Ik kan met deze nieuwe info weer eens gaan nadenken over wat mijn ingewikkelde ikke wil en hier ook eens kijken hoe anderen dat doen. Ik schaam me wat minder over dat ik zoveel nadenk en praat over het universum en alles daarbinnen en erbuiten en het waarom van veel dingen (vrienden noemen me wel eens "autist" of "opoe ted" omdat ik altijd van die rare woorden gebruik of sociaal nog wel eens vreemd wil doen haha). Nooit heb ik ook maar een moment gedacht dat ik hoogbegaafd zou kunnen zijn. Ik dacht (zoals velen kennelijk) dat alleen mensen met een extreem hoog einsteinlike IQ hoogbegaafd zouden zijn en aangezien ik gewoon HAVO heb gedaan en schoolresultaten nooit super bijzonder waren heb ik daar nooit al te lang bij stilgestaan (ik heb school wel met twee vingers in mijn neus gedaan maar dat zegt iedereen volgens mij). Tevens dacht ik dat zoiets bij kinderen wel zou worden geconstateerd.
Ik heb overigens ook de online mensa test gedaan, waaruit naar voren kwam dat mijn intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel zou liggen. Of ik de officiele test ga doen? Ik vind testjes vaak niet veelzeggend en uitblinken in tunnelvisie maarja deze test kan ik dus nog niet beoordelen en mijn nieuwsgierigheid zal het dus op den duur wel gaan winnen. Mijn moeder zei desgevraagd wel dat een kinderpsycholoog het er eens over heeft gehad en dat ik daar destijds ook een test voor had kunnen doen maar daar is nooit wat mee gedaan verder. Het maakt ook niet zoveel uit of ik het nou wel of niet ben (ik ga gelijk weer analyseren of die twee procent nou wel zo zwart wit moet worden gezien en wie dan die mensen zijn die er net onder zitten bijv) maar ik herken me gewoon heel erg in alles hier met betrekking tot bijvoorbeeld werk (ik ben ondernemer/ZZPer en heb vele baantjes versleten), relaties (sinds kort single) etc dat ik hoop dat jullie me gewoon welkom willen heten zodat ik kan meelezen en bijdragen en misschien wat nieuwe contacten kan maken.
Herkenbare hb dingen die mij op het lijf geschreven zijn: Tegen autoriteit, zelfstandig, snel verveeld, autodidact, stemmingswisselingen, astma, goed in sport, creatief, soms extreem druk en soms juist erg rustig (van ritalin en koffie wordt ik blijkbaar rustig dus AD(H)D zal ik sowieso wel hebben), maak graag andermans zinnen af, wissel veel in vriendschappen (verhuis ook veel en wil eigenlijk de wereld rondreizen als digitale nomade), gevoelig voor prikkels zowel teveel als te weinig, heb soms vreemde humor, alles analyseren vanuit zoveel mogelijk invalshoeken, goed inlevingsvermogen, hou van dingen opzetten/bouwen maar wat minder van het verder uitvoeren/afmaken, oplossingsgericht en conceptgericht denken, veel willen leren en begrijpen en interessante dingen opzuigen als een spons maar minder interessante of opgelegde dingen juist weer niet voor kunnen motiveren, breed geinteresseerd en nieuwsgierig.
Pff lang verhaal geworden en als ik het zo nalees zit ik vol met tegenstellingen en weet ik nog altijd niet wat ik wil (ik lijk wel een vrouw!

Groetjes,
Barry