Hoi, ik weet al sinds ik klein ben dat ik hoogbegaafd ben en ik ben dan ook gepest op school waar ik nu naar terug kijk met verbazing, ik was toen heel erg bijdehand en was het vaak eens met de leraar omdat die vaak ook echt gelijk had.
Dit werd gezien als verraad en ik was natuurlijk ook anders.
In verband met deze sociale druk van gepest worden en omstandigheden heb ik ook mijn schooltijd in mijn ogen verkloot alleen kan ik het niet zien als een negatief punt omdat ik er interesses door heb ontwikkeld en nu nog plezier van heb.
Momenteel ben ik ontzettend aan het ontwikkelen en merk dat ik voorop loop op leeftijdsgenoten, hier heb ik gemengde gevoelens over omdat ik geen interesse heb ik de dingen die leeftijdsgenoten doen maar vaak ver vooruit denk, daarnaast ben ik ook wel erg benieuwd naar hoe ik ben als ik grijze haartjes heb!
Mijn hobbies zijn niet echt interessant voor anderen (denk ik):
- Bodybuilding (dit doe ik met groot plezier, ik vind het geweldig om mijn lichaam te vormen naar mijn ideaalbeeld, eigenlijk een soort van kunstproject dat ook nog gezond is voor mezelf)
- Martial Arts Tricking (zoek het eens op, het is een geweldige sport om te zien)
- Intermenselijke communicatie (dit vind ik vooral interessant omdat ik er in mijn dagelijkse leven mee te maken heb en het altijd anders loopt dan verwacht, hierin ontwikkel ik mij ook enorm momenteel)
- Filosoferen (spreekt voor zich, ik filosofeer graag over van alles, dit doe ik ook vaak onbewust)
- Gitaar beoefen (alhoewel ik hier echt van geniet doe ik het niet veel dit komt mede door inspiratieloosheid en kijkend naar het grote plaatje vind ik het proces van leren en kunnen minder leuk als andere dingen)
Ik zit momenteel met een hoop aan mijn hoofd omdat ik keuzes moet maken voor mijn toekomst en ik weinig begeleiding hierin krijg.
Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik toch ook geïnteresseerd ben in de aanpak van problemen van andere hoogbegaafden omdat ik toch ook tegen een hoop aanloop met mijn perfectionisme en vooral denkwijze.
Dat was het zo'n beetje, ik hoop dat ik dit forum met plezier kan blijven bezoeken en hoop ook anderen te kunnen helpen!
Gesaro ~