Ik ben ontzettend muzikaal, ik heb er alleen nooit echt wat mee gedaan.
Ik stond er vroeger al om bekend dat ik "uit elk voorwerp muziek kreeg" zo speelde ik het wilhelmus op de elastiekjes van mijn beugel, of maakte ik een muziekinstallatie van gebruiksvoorwerpen. Ook percussie lag mij altijd wel.
Voor verschillende popliedjes heb ik een tweede melodielijn (tweede stem) bedacht.. Sterker nog, ik zing (en zong vroeger ook vaak) al automatisch de 2e stem als ik een popliedje hoor...
Toen ik een jaar of 12 was heb ik een jaartje orgel-les gehad en dat was het wat echt les betreft...
Verder zing ik al mn hele leven

men zegt dat ik dat goed kan... tja, dat zal dan wel

:D
Al op de kleuterschool was ik al te porren om met kerst een liedje te zingen voor de hele school.
Op de basisschool hield ik het meestal bij playbacken. Maar eenmaal op de middelbare school was ik al gauw op vrijdagmiddag in het muziekgebouw te vinden om liedjes in te studeren voor schoolconcerten (voor 300 man publiek)
Ook trad ik met enige regelmaat op in gelegenheidskoortjes en sinds een jaar of 12 heb ik mij aangesloten bij een musicalgezelschap, waar ik mijn muzikale ei een beetje kwijt kan...
Aangezien ik vaak al automatisch de 2e stem zing bij liedjes, heb ik jaren bij de alten gezongen (lage dames). En ik vind het bijna jammer dat ik nu bij de sopranen (hoog) zing, omdat ik de melodielijn vaak saai vind. (terecht hoor, ik kreeg na lange repetitieavonden vaak last van mn stem omdat ik eigenlijk veel te laag zong)
Verder heb ik mijzelf wat leren pingelen op een gitaar. Wat basisakkoorden en weer speel ik regelmatig met de radio mee..

Op gehoor de akkoorden er uit proberen te vissen...
En dat is wat ik zo gauw kan bedenken... ik vergeet volgens mij wel e.e.a.
Och en mn dochter (bijna 9) heeft dezelfde "muziek-tics" dus een huis vol herrie .... ehhh muziek hier...
(onderweg naar school ritmes maken met onze voeten enzo... tweede stem zingen, of in canon.. erg leuk)