Ik denk dat dit misschien cultuur of omgeving gebonden is.TB schreef:Waarom wordt er tijdens de kindertijd geleerd dat vragen naar het waarom onbeleefd is? Waarom vragen de mensen zich het waarom van iets zelden af?
Laatbloeier schreef:Kinderen schijnen echt een 'waarom-fase' door te maken(...)
Haha, ik ook! Al 40 jaar en hoop het nog heel lang vol te houden!Mie schreef:Laatbloeier schreef:Kinderen schijnen echt een 'waarom-fase' door te maken(...)
Ik zit er nog steeds in
Ik zit er ook nog steeds in maar merk wel dat velen daar niet zo van houden of geen behoefte aan hebben. Vraag me dan af waarom de ene wel en de andere niet?@nouk schreef:Haha, ik ook! Al 40 jaar en hoop het nog heel lang vol te houden!Mie schreef:Laatbloeier schreef:Kinderen schijnen echt een 'waarom-fase' door te maken(...)
Ik zit er nog steeds in
Voorwaarde voor mij.@nouk schreef:Dat zal ongetwijfeld te maken heeft met al dan niet tot de kern van dingen willen komen. Dingen willen begrijpen.
De nóódzaak om dingen te kunnen begrijpen zelfs, als ik voor mezelf spreek.
Dingen niet (hoeven) weten maakt het leven voor sommige mensen makkelijker, voor anderen is het een voorwaarde om te kùnnen leven.
Waarom?@nouk schreef:Haha, ik ook! Al 40 jaar en hoop het nog heel lang vol te houden!Mie schreef:Laatbloeier schreef:Kinderen schijnen echt een 'waarom-fase' door te maken(...)
Ik zit er nog steeds in
Ik heb dit lijstje op mijn koelkast hangen, misschien helpt het jou ook.TB schreef:idem, vandaag heb ik nog steeds moeite om mezelf niet 'raar' te vinden. Woorden zitten in mijn geheugen gesleten.
lool, voila een antwoord op mijn vraag. De topic mag gesloten wordenMie schreef:Ik heb dit lijstje op mijn koelkast hangen, misschien helpt het jou ook.TB schreef:idem, vandaag heb ik nog steeds moeite om mezelf niet 'raar' te vinden. Woorden zitten in mijn geheugen gesleten.
http://www.xi2.nl/bronnen/toptabel.html
TB schreef:lool, voila een antwoord op mijn vraag. De topic mag gesloten wordenMie schreef:Ik heb dit lijstje op mijn koelkast hangen, misschien helpt het jou ook.TB schreef:idem, vandaag heb ik nog steeds moeite om mezelf niet 'raar' te vinden. Woorden zitten in mijn geheugen gesleten.
http://www.xi2.nl/bronnen/toptabel.html.