Naar aanleiding van het interessante topic van ZoeZen, wat precies aansloot bij mijn eigen terugblik vorige week, liep ik te denken over mijn eigen relatie met leeftijdsgenoten.
Ik heb op mijn 26e te horen gekregen dat ik HB zou kunnen zijn, wat achteraf in de brugklas al door mijn mentor gezegd was (niet tegen mij). Een van mijn ouders dacht dat ik iets anders had en nogal beperkt was en schoof HB aan de kant zonder dit te noemen. Deze ouder vond dat ik anders was dan andere kinderen van mijn leeftijd en vond dit een probleem.
Zelf keek ik er een stuk positiever tegenaan, maar ben bij gebrek aan uitdaging en mogelijkheden thuis wel steeds meer gaan onderpresteren. En aangezien ik iemand ben die bij teveel verveling nogal op mezelf ben, had ik weinig contact met leeftijdsgenoten. Ik had altijd zoiets van: "eerst weer normaal gaan leven (=veel meer uitdaging) en leuke dingen doen, daarna ga ik wel weer eens rondkijken naar leuke mensen om die leuke dingen mee te doen." Had trouwens wel vriendinnen in de brugklas, maar moest later naar een andere school om VWO te kunnen blijven doen.
Helaas ben ik bij mijn studie ook weer gaan onderpresteren. Inmiddels zijn de meeste leeftijdsgenoten afgestudeerd en hebben een behoorlijke baan of een gezin met kinderen waar ze druk mee zijn. Aansluiting vinden blijft lastig.
Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben?