Daarom mijn vragen:
- Wat doen jullie tegen verveling. (Incl. slechte copingstrategieën, ben ik gewoon benieuwd naar

- En wat helpt nou echt het beste?
Om het zelf maar vast te beantwoorden:
- Ik ga online, facebooken, forummen of driftig googlend mijn leven plannen (de vakantie van volgend jaar alvast booken, alvast alle meubels uitzoeken die ik dit jaar aan wil schaffen).
- Lezen
- Maffe liedjes zingen over hoe ik me voel en wat ik allemaal denk
- Mijn kat of mijn partner heel uitgebreid aaien, ondertussen uitroepend hoe lief ze wel niet is
- Heel dramatisch dansen op harde muziek
- Als ik niet thuis ben: oortjes in, muziek heel hard aan
- Piekeren en huilen
- Toen ik jonger was: op meerde mensen tegelijk verliefd worden en daar de hele dag aan denken
Lezen vind ik van bovenstaand rijtje nog wel de beste copingstrategie, want in een boek kan ik me echt helemaal verliezen als het een goed boek is. Dat geeft dus de meeste afleiding van mijn verveling. Dansen is ook een goede, daarmee verdrijf ik ook de spanning in mijn lijf. Muziek werkt ook wel goed maar kan ook juist weer overprikkelend worden. Knuffelen en aaien zijn op zich wel fijn, maar helpen niet genoeg tegen verveling.
De komende tijd ga ik wat andere dingen uitproberen die hopelijk beter werken:
- Lezingen bezoeken (ik mis mijn studietijd! IK MIS (goede) COLLEGES!!!)
- Een klein project als ZZP'er naast mijn vaste baan (voor gevraagd! hoezee!)
Maar meer goede tips zijn dus welkom. En ik ben ook benieuwd of jullie maffe copingmethodes hebben...