stef7sa
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

Hoogbegaafd, ik?

Hallo,

Pas een week of twee geleden drong het echt tot me door: door wat te lezen over hoogbegaafdheid snapte ik opeens dat het niet alleen om het IQ gaat, maar ook over een reeks karaktertrekken. Dat ik een aardig IQ heb, wist ik wel. Je rondt niet zomaar en universitaire studie wiskunde af ... Maar of ik nou wel of niet in de hoogste categorie zou vallen, interesseerde me niet zo. Wat moet je ermee? Maar in de persoonlijkheidskenmerken herken ik me dus wel, tot op 95%. Ik had dit 10 jaar geleden al kunnen weten! Erg jammer, want nu pas valt alles op zijn plek: burnout op mijn 40ste, depressie, niet verder willen in je oude job, conflicten met docenten, mijn doorzettingsvermogen, overgeprikkeldheid, passie voor veel dingen die ik dan ook tot de bodem uitzoek tot ik echt alles ervan weet ... en anderen maar niet begrijpen, die niet zo zijn. Terwijl ik ook alles wil begrijpen en logisch wil kunnen verklaren ... Wiskunde was dan ook mijn redding, mijn troost en therapie.

Hoop hier nog veel op te steken en leuke mede HBers te leren kennen!

Willow
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Hoogbegaafd, ik?

Welkom! :knuffel:
“What happens when you don't know the truth but you can't believe the lies, when you can't find a way-through fact or fiction-to give meaning to your own existence? Without a narrative for you own life, do you ever really exist at all?"

TurtleIce
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom hier!
'Alleen zij die het absurde proberen zullen het onmogelijke bereiken. Ik denk dat het in mijn kelder is - ik zal boven even gaan kijken.' - M.C. Escher

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom!

Nalle
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom!! Veel herkenning. Mijn studies sociologie en genderstudies voelden ook als troost/ redding om de wereld te kunnen begrijpen. En ik heb ook pas net al die karakteromschrijvingen leren kennen.
I have no face. Other people have faces; they are here. Their world is the real world. The things they lift are heavy. They say Yes, they say No; whereas I shift and change and am seen through in a second.
(Virginia Woolf ~ The Waves)

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom! :ibigrin:

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Terug naar “Introductie”