hoe laat ga je slapen?

tussen 21.00 -22.00
4%
5
tussen 22.00 - 23.00
20%
23
tussen 23.00 - 24.00
25%
28
tussen 0.00 - 1.00
23%
26
tussen 1.00 - 2.00
15%
17
tussen 2.00 - 3.00
9%
10
tussen 3.00 en 4.00
4%
5
veel later
Geen stemmen
0
veel eerder
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 114
BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

hoe laat ga je slapen

serieuze vraag. Ik slaap het liefst tussen 12 en 8 (als ik niet ziek ben, nu is het tussen 12 en 10). En werk dus het liefst tussen 10 en 18. Eigenlijk zelfs tussen 11 en 19, maar dat komt door een uur reistijd. Dit word gek gevonden. Want vroeg opstaan lijkt een soort van heilig te zijn. Ok, nou zit ik tussen de gereformeerden op mn werk, dus die kunnen een vertekend beeld geven.
Maar 8 uur is 8 uur. Ik slaap 8 uur, net als de meesten en ik werk 8 uur. Alleen wat later op de dag, maar wat daar nou het probleem mee is?????

Dus: wat doen en vinden jullie?
Laatst gewijzigd door BabaJaga op ma 26 apr 2010, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
warning not to be taken seriously

ikmaakgeenreclame.nl

Freek Verkerk
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: hoe laat ga je slapen

Ik ben ook een avondmens. In de ideale situatie slaap ik van 3 tot 11.

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

ik heb de poll aangepast, kan je die erbij zetten.

ikmaakgeenreclame.nl

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Slapen kost veel te veel tijd....wil nog veel te veel doen..

Het ligt ook heel erg aan wat voor een werkzaamheden jij overdag doet en aan je lichamelijke en geestelijke gesteldheid.
Laat op de avond kan ik niet slapen en in de ochtend kan ik er niet echt afkomen en het is heel makkelijk om steeds later wakker te worden, een echte avondmens dus.

Kortom: als jij met jou werk een goede afspraak hebt dan is het toch geen probleem?, tenminste als jij er verder geen negatieve gevolgen hiervan ondervind (sociale aspecten etc.)
Zie het als een soort ploegendienst ofzo, omdat de rest zo vroeg is begin jij later zodat jij langer door kunt gaan(en in de tussentijd minder last hebt van files/drukte)
The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible.
(A.E.)

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

oh, ik kan het voor mijzelf goed verantwoorden. Maar soms is dat ook wel saai, om iedere keer uit te leggen dat ik net als zij 8 uur werk en 8 uur slaap. En de domme vragen te weerleggen (maar dan heb je toch geen avond? als je zo laat thuis komt!)

van de baas mag het, dus doe ik het.

ikmaakgeenreclame.nl

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Weet wat je bedoelt, Mensen zijn lastig :)
The most incomprehensible thing about the world is that it is at all comprehensible.
(A.E.)

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

wegens de door de doktor opgelegde slaaphygiene ga ik nu braaf om 0.00 slapen. Elke dag, of ik moe ben of niet. En als ik om 23.00 moe ben, dan wacht ik toch tot 24.00. En elke dag gaat de wekker om 9.30 (sinds vandaag om 9.00, ik moet immers afbouwen en weer normaal 8 uur slapen) En dat werkt. gek genoeg. Ik slaap steeds beter. Maar weer terug naar 22.00 slapen. never nooit niet. Dat kan ik gewoon niet. dan ben ik niet moe en slaap ik te licht en word ik dus moe wakker.

ikmaakgeenreclame.nl

ItsI
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik slaap meestal van half 2 tot kwart over 7 en dat is veel te kort. Ik ben dus altijd moe en ik heb moeite met opstaan (al doe ik het wel braaf en op tijd). Werken doe ik van 09.00 tot 18.00 uur.
Helaas ben ik een avondmens dus ik kom pas na half 10 écht op gang. En dan is de avond zo kort als je al om 11 uur naar bed gaat :oops: . Dus ben ik standaard te lang bezig.

Ik heb daarnaast periodes dat mijn lijf het niet meer trekt, en dan ga ik om half 10 al naar bed en slaap ik ook vrijwel meteen.

Het wisselt dus nogal. Eigenlijk zijn (kampeer)vakanties de enige periodes dat ik echt uitgerust ben. Geen pc, vaste tijd naar bed (kinderen laat je niet alleen dus als zij eenmaal slapen, zit je bij de tent en als je lekgestoken wordt door de muggen, kun je net zo goed ook maar naar bed gaan :mrgreen: ), lekker uitslapen als ik zin heb.

Maximilian
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Oeps, tijden vergeten.

Zie ItsI :)
(A.E.)

Barbara
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker
Contacteer: Website

Tussen 21.30 en 22.00 naar bed, 0700 wekker...

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

lol, volgens de neuroloog is om 10 uur naar bed gaan normaal en heeft de rest een stoornis. Want je moet je circidiaans ritme maar aanpassen aan het sociale ritme :baa:

ikmaakgeenreclame.nl

lindaja
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

mijn optie staat er niet bij
tussen 22.00 en 04.00

mai-sze
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Grappig, dit is echt een actueel onderwerp bij mij. Vanwege dreigend vastlopen in mijn werk heb ik nu gesprekken bij een soort coach, en die begon hier (natuurlijk) ook over. Wat te doen om de energie weer wat terug te krijgen? Een regelmatig ritme aanbrengen, goede slaaphygiene, jajaja, ik weet er alles van. Kan aan anderen precies uitleggen hoe dat moet en waarom dat belangrijk is.
Zelf heb ik de grootste moeite om er enige regelmaat in aan te brengen. Hoe langer ik opblijf des te fitter word ik, en dan kan ik makkelijk opblijven tot 3 of 4 uur 's nachts. Dit doe ik zelden meer, omdat ik er wel elke dag vroeg uit moet (behalve zondag), dus probeer ik dit 'fitheid' ook voor te zijn door juist vroeg naar bed te gaan. Gisteravond lag ik om 22 uur in bed, met moeite kon ik nog 10 minuten lezen en toen vielen mijn ogen dicht. Werd vanmorgen om 6.15 uitgerust en vrolijk wakker..zo kan het ook.
Wat ik al wel heb gedaan: stapels boeken gehaald uit de bieb, zodat ik 's avonds zin heb om naar bed te gaan en te lezen. Als ik niet zo slaperig ben, lees ik soms wel een uur, en dan is het nog een mooie tijd om te gaan slapen. Bovendien leidt het prima af van de muizenissen die me dreigen te bespringen als ik mijn ogen dicht doe.

Wat ook helpt: ik heb nieuwe buren, een jong stel (twintigers) die nog vroeger dan ik de deur uitgaan smorgens en s avonds stipt om 21.45 de stekker er uit trekken. Letterlijk, en ik weet niet waaruit, maar dat geluid is in mijn woonkamer erg duidelijk te horen. Kennelijk gaan ze dan naar bed (en misschien wel elke avond urenlang de liefde bedrijven, dat hoor ik verder niet), maar dat geluid van die stekker wordt echt een trigger voor me. Gisteravond stond ik direct op, ja ik ga ook naar bed. Heb altijd bewondering voor de structuur van anderen, dus ik leun er ook een beetje op ;)

M_M
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Als ik alle dagen fit wil zijn slaap ik het liefste van 22:00 uur tot 10:00
Maar dat gaat niet met twee kids en leuke series op tv en papierwerk wat niet lukt als de kids wakker zijn.
Dus meestal is het hier van 23:00 uur tot 8:00 uur.
Maar ik merk dat mijn lijf (met chronische pijn) dat niet goed volhoud.
Dan slaap ik af en toe een middag bij (1 tot 2 uur) of slaap ik een keer goed uit (tot 11:00 uur) of ga een keer vroeg naar bed. (lees 20:30 uur.)
Mocht ik dit niet doen, wordt ik heel snel ook echt ziek. (van flauwvallen tot misselijk en overgeven tot snotverkouden)
I rather tried and failed then wonder all my life what could have...

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ben een Nachtmens die door het Leven is gedwongen tot een bestaan als Ochtendmens :roll:. Ik ga dus keurig ergens tussen elf en twaalf naar bed, en intussen heb ik mezelf ook aangeleerd op dat tijdstip daadwerkelijk te gaan slapen. Maar dat heeft me een heleboel halfdooie dagen gekost :lol:.
Keep an open mind
but not so open that your brain falls out

Arya
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

In perioden dat ik vrijwel nergens aan gebonden ben, is mijn ideale ritme van 03.30 tot 11.30 slapen. :) Nu is het meestal 00.30 tot 06.30, soms kan ik uitslapen tot 08.30 maar dat compenseert zich weer met een regelmatig nog latere bedtijd.. Ik slaap bijna altijd in de auto. Vind ik serieus heel prettig. :) In totaal meestal van 07.30 tot 17.00 met 'werk' bezig, maar dat is ook wel eens 10.00 tot 16.15.

mai-sze
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Als het lukt om op tijd te gaan slapen (ergens voor 12 uur gok ik) dan word ik bijna altijd ruim voor de wekker van 7 uur wakker, en dat is wel erg prettig. Geloof ook dat de jarenlange training daartoe heeft bijgedragen, ik werk al jaren op kantoortijden, 8.30 tot 17.00 uur, en ik heb kinderen, dat is toch erg dwingend voor een ritme..

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

ja, dat ritme is zo moeilijk! Maar elke dag stipt om 12. Het lukt me aardig. Maar het sluit dan ook goed aan bij mn normale slaapritme. Dat was altijd van 23.30 tot 7.30. Als ik weer ga werken, ga ik afspreken om van 11 tot 19 te werken. er is geen enkele rede waarom niet. Ik sliep op mn werk toch altijd tot 11 uur. Vergaderingen voor die tijd miste ik, omdat ik niet wakker genoeg was. En om 22.00 op bed liggen, dan kon ik niet slapen en lag ik toch al snel tot 23.30 wakker. Voor mn partner was het ook nog eens lastig, want die slaapt nog later dan ik. Maar ook hij ziet dat 24.00 in bed goed is.

Nu de wekker op 9.00 gezet. dat zal een kwestie van volhouden zijn. Elke keer is het weer wennen voor mn lijf. Heb ook een enorme hekel aan de zomer/wintertijd. Heb dat de afgelopen twee keer enorm gemerkt, was er ziek van.

Ik snap niet waarom de maatschappij niet op effectiviteit inzet en flexibele werkuren maakt voor iedereen. Zo heel veel kan het toch niet uitmaken! zeker niet in al die kantoorbanen, je hebt slechts enige vergadering-organisatie nodig. Maar meer niet.

ikmaakgeenreclame.nl

M_M
Veelgebruiker
Veelgebruiker

:lol: volgens mij heb je gewoon een jetlag die jaren duurt!! :lol:

(sorry hoor.... :oops: )
I rather tried and failed then wonder all my life what could have...

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

:lol:

ikmaakgeenreclame.nl

Terug naar “HB in het dagelijks leven”