Ik ben een vrouw van 28 jaar en vraag mij al een lange tijd af ik HB ben of niet. Omdat ik mij altijd al anders heb gevoeld dan de anderen.
Ik kreeg als kind altijd aansluiting bij de anderen, totdat ik in de pubertijd kwam. Sindsdien heb ik tot nu moeite om aansluiting te krijgen en moeite met het begrijpen van het gedrag van de anderen. Er kan er geen touw aan vast knopen. Ik heb het hele internet afgespeurd om mij sociaal te kunnen ontwikkelen. In de eerste plaats dacht ik het mij daaraan ontbrak. Sociale vaardigheden. Ik heb alleen vreemd gevonden dat mijn ex wel aansluiting kreeg bij de anderen, terwijl hij ook niet zo sociaal vaardig is.
Totdat ik een keer naar de denkwijze van HB zocht. Dat deed ik, omdat ik van mijn omgeving hoorde dat ze moeite hadden met mijn vader die HB is.
Ik begrijp dat geen aansluiting krijgen bij anderen niet gelijk betekend dat je HB bent. Want ook veel niet HB'ers krijgen geen aansluiting bij de peers. Terwijl er ook weer HB'ers zijn die wel aansluiting krijgen bij anderen. Ik las dan toch wel veel die ik erken, maar ik twijfel nog steeds. Want ik heb een lage opleiding gedaan, geen hoge prestaties en kreeg dezelfde leerstof al de anderen en niet al mijn vriendjes van vroeger waren ouder. Ik begon zelf op speciaal onderwijs voordat ik naar het basisonderwijs. Dat verklaard dus mijn niet zo goeie Nederlands

Dus heeft het even geduurd voordat ik mijn heb geregistreerd op dit forum. Ook al kende dit forum al een tijdje.
Dus Hallo. Wat leuk om jullie te ontmoeten.
Groetjes, Peach.