Mijn goede voornemen voor 2019 is zo efficiënt mogelijk werken om tijd over te houden voor hobby’s en vrienden. Maar hoe zorg je ervoor dat dit goede voornemen niet als een snel opgebrande vuurpijl weer op aarde stort?
We kennen het allemaal wel. Na een dag werken of studeren denk je: wat heb ik nu helemaal bereikt? Zulke dagen probeer ik te voorkomen, want ik word gelukkig van productief zijn en veel bereiken in mijn dag. Alleen lukt dit lang niet altijd. Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is daarom om beter en efficiënter te werken, en daarmee meer gedaan te krijgen in dezelfde tijd. Daarnaast nadert het einde van mijn promotie-onderzoek, en ik krijg het steeds drukker. Door efficiënter te werken hou ik meer tijd over voor mijn hobby’s en mijn vrienden.
Voordat ik kan bedenken hoe ik efficiënter word, is het belangrijk te begrijpen waar inefficiëntie vandaan komt. Dit is voor iedereen anders. Misschien was het toch te verleidelijk om te checken wat je vrienden op Instagram hebben gepost. Moest je na het horen van een Queen liedje even opzoeken hoe Freddy Mercury nu ook alweer was overleden, en heb je vervolgens de hele geschiedenis van de band bestudeerd. Of misschien wilde je voor het studeren toch even een wasje draaien, en zag je kamer er niet zo opgeruimd uit, dus heb je dat ook maar even gedaan.
En meer: https://www.nemokennislink.nl/facesofsc ... -mogelijk/