Hoi, ik ben heel erg benieuwd hoe HBers (die ook hooggevoelig zijn) op vakantie gaan. Nu ik 5 jaar geleden ben begonnen met zelfonderzoek na een burnout heb ik sowieso veel last van vermoeidheid, ben daardoor sneller overprikkeld en heb meer rust momenten nodig, maar een hutje op de hei is ook weer zo eenzaam... Een vakantie met niet te veel prikkels, savonds rustig, mooie natuur, strand, temperatuur van rond de 25 graden, wellicht andere hoog begaafden voor gelijkwaardige gesprekken en wat sport activiteiten op zijn tijd (Kitesurfen, volleybal, voetbal) lijkt me een leuk idee maar nog even een puzzel om dat bij elkaar te krijgen..
Ik ben al naar resort hotels geweest, maar veel herrie van de kamers om je heen en totale gekte bij de all inclusive diners. Ik heb daarna een camper gekocht, maar op de meeste campings was het voor mij toch ook te druk, veel te weinig ruimte en houden de gemiddelde mensen (niet lullig bedoelt) totaal geen rekening met elkaar. Op een kleinere camping met de gemiddelde leeftijd van 75 is dan ook weer niet wat ik zoek (haha). Een surf vakantie in een huis met leeftijdsgenoten van rond de 30 was wel meer gelijkgestemd en fijne energie, maar weer het andere uitersten en zie nu in dat door de hb ik wel met iedereen gesprekken kan voeren, maar de echte verbinding heb ik niet kunnen vinden omdat ik op een andere golflengte zit.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met vakantie!