Lang geleden, na de middelbare school heb ik een technische opleiding gedaan. Ik werkte tussen de mannen en op zich had ik het niet slecht.
Oke niet altijd simpel, mannenpraat enzo en als jonge vrouw kun je niet altijd meepraten.
Bedrijf failliet en geraakte niet zo gauw aan een andere baan en besloot mama te worden.
Relatie op zijn eind en wat is er dan makkelijker om wat poetsadresjes te zoeken, goed te combineren met schoolgaande kinderen.
20 jaar heb ik huishoudelijk werk gedaan. Geen collega´s, gewoon mijn plan trekken, als de mensen thuis zijn gewoon een beetje koffieklets.
Omdat ik niet tot mijn pensioen dat werk wilde blijven doen besloot ik een opleiding te volgen. 40+ en terug in de schoolbanken.
De schoolbanken waar ik als kind een hekel aan had, ik ben een doener en los daarvan veel gepest.
Papiertje gehaald en in een rusthuis gaan werken. Oei, collega´s, en nu? Dat liep dus niet en na 2 jaar was ik nog altijd ´de Hollander´.
Op naar de volgende, een rusthuis vlakbij, nieuwe collega´s en ....... dat was het ook niet. Door omstandigheden moest ik voltijds gaan werken en dat kon daar niet. Ik terug solliciteren en kwam in het ziekenhuis. Ik werk er nu een jaar.
Op zich een afwisselende baan, dankbaarheid van patiënten, raar maar waar, die zijn wel blij als ik binnen kom en doen hun beklag ook wel over mijn collega´s. Patiënten zien, voelen (weet ik veel) dat ik anders ben dan de rest. Ik ben ook geen hoogopgeleid verpleegkundige, maar een verzorgende.
Na een jaar, word ik door sommige voltijdse collega´s als loopjongen gebruikt, terwijl ze zelf op hun gat zitten. De sfeer is af en toe om te snijden, krijg vaak de mottigste planning en als ik een wissel wil hebben, kan plots niemand. Ook rekening houdend met mijn agenda zit er niet in. Ik moet mijn agenda aanpassen aan die van hun. Soms moet je dingen ver vooruit plannen, dan geef ik het verzoek door, zet erbij waar het voor is en krijg het vervolgens niet. Deze week werk ik 7 vroege shiften op rij, 1 dag thuis en weer 4. Een sociaal leven had ik toch al niet.
Als ik er iets van zeg is het antwoord: voltijds werken is pittig. Eh ja....
Als ik iets zeg wordt er niet geluisterd, ook niet met de overdracht, ´anders´ is hun optiek pertinent fout (?) op een goede morgen/middag krijg ik weinig respons terug. Wat doe ik fout?
Het loopt dus niet lekker en overweeg waar naar wat anders uit te zien, maar bitches en eikels zijn overal. Ben nu 48.
Ooit al eens een assertiviteitscursus gedaan, maar verbaal zijn andere sterker. Heb de ervaring al: steek nooit je kop boven het maaiveld uit....
Wie heeft er tips