Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Waarom het hier zo rustig is

De discussie is een beetje gaande nu dat er wel meer actieve leden bij mogen komen. Ik heb eens goed gegraven in m'n koppie en ik kwam op een mogelijke reden waarom dat zo is. Om te voorkomen dat mijn definitie te eenzijdig wordt, ben ik benieuwd naar jullie input.

Zelf denk ik dat het hier zo rustig is, omdat deelnemen aan dit forum -naar mijn mening- gewoon kneiterhard werken is. Je bent wel even aan het discussiëren met een aantal IQ'tjes. Weet je maar eens staande te houden. We zijn geboren debaters. Je hebt zelf toch ondertussen ook al ontdekt bij jezelf, dat je zelden een discussie verliest? Je kunt zo goed redeneren en feiten onthouden, dat je heel makkelijk een discussie kunt winnen. Je begint sowieso waarschijnlijk niet eens aan een discussie waarbij je van tevoren weet, dat je die niet kunt winnen. Lol... :laugh:

Ergo... ;)

Het is hier gewoon hard werken. We zijn allemaal supergemotiveerd, intrinsiek... ;) en we zijn ook oprecht en eerlijk, denk ik. Van nature gewoon. Dat is nogal wat... Daarom denk ik dat sommige mensen vaak langer wegblijven, omdat deelnemen hier gewoon erg inspannend is.

Vandaar ook dat ik wat meer ludieke topics wilde openen. Dan kun je ook ff blijven hangen en een liedje luisteren of een filmpie kijken of gewoon even ontspannen, ipv de hele tijd maar knallen.

Dit idee kwam weer terug toen ik op de laatste post van Tjeempie wilde reageren ergens. Je moet dan weer opnieuw lezen; wat wilde je ook alweer markeren? En dan ga je daar nog eens op reageren. Even spellcheck erover.. zinnetje aanpassen, etc.

Toch vind ik het wel leuk, hoor. Maar ik voel ook wel dat het erg inspannend kan zijn.
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: Waarom het hier zo rustig is

Ha, ik las dit vanochtend. Heb er in de loop van vandaag een beetje over nagedacht. Doe ik wel eens vaker bij serieuzere onderwerpen.

Die afwisseling luchtig en diepgang vind ik erg prettig, en ik heb zelf die neiging ook. De puzzeltopicjes, het memetopic en hier en daar een grapje of wat mild sarcasme
(op dat laatste vlak houd ik me hier nog in, ben nog te nieuw om dat echt te doen, en ik heb geen zin om mensen te kwetsen die die vorm van humor van mij nog niet kennen en kunnen duiden....)
Zelf denk ik dat het hier zo rustig is, omdat deelnemen aan dit forum -naar mijn mening- gewoon kneiterhard werken is.Je bent wel even aan het discussiëren met een aantal IQ'tjes. Weet je maar eens staande te houden. We zijn geboren debaters. Je hebt zelf toch ondertussen ook al ontdekt bij jezelf, dat je zelden een discussie verliest? Je kunt zo goed redeneren en feiten onthouden, dat je heel makkelijk een discussie kunt winnen. Je begint sowieso waarschijnlijk niet eens aan een discussie waarbij je van tevoren weet, dat je die niet kunt winnen. Lol... :laugh:
^^ Over dit stukje heb ik een beetje lopen nadenken vandaag. Ik moest er om grinniken vanochtend, maar ergens schuurde het ook en ben ik het er niet helemaal mee eens. Maar ik moest dat eerst even goed voor mezelf helder hebben, voordat ik het mooi onder woorden kan brengen.

Even in lossen zinnen geknipt:
Zelf denk ik dat het hier zo rustig is, omdat deelnemen aan dit forum -naar mijn mening- gewoon kneiterhard werken is.
mwah, soms wel, soms niet. Iedere grijns en grinnik levert ook wat op, net als eventuele nieuwe inzichten. Echt heel hard werken vind ik het niet, hoewel. mijn hoofd af en toe wel "aan" moet. zoals ook nu, met het schrijven van dit bericht...
Weet je maar eens staande te houden.
zo voel ik het eigenlijk niet, uitleg komt door de reactie op de volgende zinnen.
Je hebt zelf toch ondertussen ook al ontdekt bij jezelf, dat je zelden een discussie verliest? Je kunt zo goed redeneren en feiten onthouden, dat je heel makkelijk een discussie kunt winnen
even een 'knip' bij het woord winnen, maar in principe: ja dat klopt. En heel eerlijk, ik vind dat frustrerend... Ik krijg in real life naar mijn zin veel te weinig tegengas. Mensen geven mij bijzonder makkelijk gelijk en hoe absurd dat ook mag klinken, ik vind dat frustrerend... Ik word veel liever echt uitgedaagd. Dat ik echt moet nadenken over argumenten, over mijn eigen standpunten. Als je altijd gelijk krijgt, leer je ook nauwelijks bij.... En laat dingen bijleren voor mij nu net intens belangrijk zijn...
Je begint sowieso waarschijnlijk niet eens aan een discussie waarbij je van tevoren weet, dat je die niet kunt winnen.
Zie bovenstaande... :wink: 8) Dan moet het wel een echte discussie zijn, en niet gesmijt met contextloze feitjes of zo. Ik zag dat er een heel mooi topic is van Rianne (sticky) over wat hier oorspronkelijk gezien werd als discussie. En hoewel het een lange lap tekst is die wat erg serieus overkomt, moet ik zeggen dat dat wat ik een goede discussie vind daar eigenlijk wel heel netjes omschreven wordt.

Dan even dat 'knipje' over winnen.

Ik zie een discussie niet als iets dat je wint of verliest eigenlijk. De een krijgt gelijk, de ander krijgt gelijk, of er volgt een compromis of men wordt het erover eens dat men het niet eens gaat worden.

Krijg je gelijk, dan ben je in zekere zin winnaar, want dan heb je jouw standpunt helder kunnen overbrengen, en vond de ander blijkbaar dat je de boel goed op een rijtje had.
Geef je de ander gelijk, dan ben je in zekere zin winnaar, want dan heb je wat bijgeleerd. (En ik gaf al aan dat ik bijleren als iets belangrijks zie)
Kom je uit op een compromis, dan is er waarschijnlijk gezamenlijk de nuance gevonden. Vind ik ook al een positieve uitkomst.
De laatste, het erover eens worden dat je het niet eens wordt, vind ik het minst 'rewarding' (Kan even geen lekker Nederlands woord vinden, sorry) Maar ook dat zie ik niet als verlies of zo.

Kortom, een GOEDE discussie/gesprek met mensen die echt serieus een gesprek aangaan, vind ik juist heel prettig. Maar dat houd voor mij dus ook in dat je elkaars standpunten/posts serieus leest, even echt nadenkt wat je ervan vind, en dan op INHOUD en niet op de man reageert.
Dat soort gesprekken zou ik graag veel meer willen hebben.
Maar krijg maar eens een groep mensen bij elkaar die er ook op die manier tegenaan kijken, dat is nog niet zo makkelijk...

Discussie staat voor mij ook absoluut niet gelijk aan ruzie. Ik kan het in een discussie over het ene onderwerp zeer hartgrondig met iemand oneens zijn, om hem/haar in een ander topic een kwartier later groot gelijk te geven.
Mensen waarmee ik op deze wijze gesprekken kan voeren, die waardeer ik intens. Juist ook als ze het dus eens oneens zijn met me, hoe paradoxaal dat ook mag klinken.

(Met een van mijn betere vrienden kunnen de scheldwoorden en persoonlijke beledigingen en zéker ook sarcasme trouwens wel echt over en weer vliegen, maar die ken ik ZO goed dat we duvelsgoed van elkaar weten dat we dat ABSOLUUT niet menen en dat we elkaar juist heel erg waarderen. Mensen die dat niet doorzien snappen werkelijk geen fluit van ons gedrag naar elkaar 8) Dat is ook een (zeer royaal IQ, getest) HB-er, en helaas ex-collega. Collega's van ons hadden daar soms echt moeite mee, terwijl wij juist de grootste lol hadden. Maar dat werd niet begrepen. Maar goed, op een forum werkt het nooit op deze manier, omdat je voor dit soort bizarre constructies ook wel écht elkaar goed moet kennen, elkaars intonatie moet horen, en die stiekeme kleine grijns moet kunnen zien terwijl er iets beledigends uit gegooid wordt... De afstemming. is dan voor anderen niet te zien blijkbaar, maar wel enorm ge-fine-tuned. Ik denk dat ik ook een vrij zeldzame vorm van communicatie is. Wel een die ik extreem hoog waardeer trouwens)

En die ludieke topics, ja die zijn voor mij dus ook juist best erg welkom. Alleen maar zware onderwerpen wordt me veel te eenzijdig en te zwaar. Gewoon 'feel-good' topics houden de boel een beetje in balans. (Zie bv ook 'geluksmomentjes' topic)

Zo. mijn two cents voor nu even...

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Misschien heb ik niet overal even goed uitgeweid wat ik wilde zeggen...

Toch blijf ik wel bij mijn standpunt dat ik het hier hard werken vind. Dat is mogelijk iets persoonlijks. De hb die ik ben, ben ik ook ontzettend gevoelig en kunnen lange posts echt wel gewichtig aanvoelen. Als ik daarna ook nog moet gaan nadenken over elk afzonderlijk stukje waar ik op wil reageren, en ik moet dan teruglezen zodat ik niets over het hoofd zie, dan vind ik dat best hard werken. Vooral omdat ik pas echt ergens op inga als er een aanzienlijk draagvlak is. Allemaal heel vaag en abstract dit, maar dat was voor mij wel echt een van de hoofdredenen om weg te blijven.

Ik las ook een paar dingen waaruit ik ontleedde dat ik mijn openingspost waarschijnlijk niet zorgvuldig genoeg heb verwoord, maar dat maakt niet uit. Het is duidelijk hoe jij erin zit Femke, maar wederom is het jammer dat we weer de enige lijken die hier echt actief in gesprek gaan en in onze geheugens graven.
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

FemkeS schreef:
za 30 jan 2021, 21:42
De laatste, het erover eens worden dat je het niet eens wordt, vind ik het minst 'rewarding' (Kan even geen lekker Nederlands woord vinden, sorry) Maar ook dat zie ik niet als verlies of zo.
Ik zie "we agree to disagree" als een mogelijkheid voor mij om over na te denken, waaróm we het niet eens zijn. Mijn argumenten zijn dan blijkbaar niet zo algemeen geldend als ik in eerste instantie dacht. Er is dus meer tussen hemel en aarde...

Of, om met mijn dochter (van inmiddels 19) te spreken: Je heb 50% kans om de loterij te winnen. Of je wint wél, of je win niet.
Zie daar maar eens een speld tussen te krijgen ;--)
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

GerardVenema
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

De ‘rust’ op dit forum is relatief in mijn optiek.Ik ben geabonneerd via Tapatalk op verschillende draadjes en krijg mail als er op 1 een ost is geplaatst..
Huidige stand: >8 per dag.
Reageren op allemaal doe ik niet,vind het wel vermakelijk om te lezen.
Discussie volgen en deelnemen vind ik leuk,maar vind ze weinig.
Wel veel delen van eigen gezichtspunten.Niets mis mee,daar is een forum voor.Een discussie vind ik pas een discussie als de deelnemers actief met elkaar in gesprek gaan/bevragen of het eens/oneens beargumenteren.

Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Discussie volgen en deelnemen vind ik leuk,maar vind ze weinig.
Wel veel delen van eigen gezichtspunten.Niets mis mee,daar is een forum voor.Een discussie vind ik pas een discussie als de deelnemers actief met elkaar in gesprek gaan/bevragen of het eens/oneens beargumenteren.
Ik denk dat je dat goed ziet, Gerard. Bij mijzelf merk ik dat ik enerzijds juist het oneens zijn met elkaar wel interessant vindt, want ik hou wel van een discussie. Anderzijds, als er dan wat standpunten zijn uitgewisseld (die je al had) en vaststelt dat je het nog niet eens bent, dan wordt het eigenlijk pas interessant. Maar dan gaat het ook echt inspanning kosten. Zo ben ik eigenlijk nog steeds van plan om een doorwrochte reactie te schrijven mbt het Koningshuis, dat eerder speelde. Ook moet ik altijd nog iets zeggen over die momenten dat rommelen met het recht op WW uitkering misschien wel te verdedigen is. Tja, als je dit allemaal zorgvuldig wil doen, dan moet je er inderdaad wel af en toe echt voor gaan zitten.

Verder dacht ik bij het lezen van Mercurious opmerkingen vooral: Ja, maar dat is toch wat 'wij' willen: een beetje moeite doen in een discussie?

@Femke, voor sarcasme bestaat op dit forum volgens mij een goed topic, ik weet even niet meer hoe het heet en het is jaren geleden geloof ik al doodgebloed, maar er was een tijd dat mensen elkaar in dat topic mochten afmaken. Het zou niks voor mij zijn, maar misschien kun jij het nieuw leven inblazen :-)

Tjeempie
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

O ja, dat topic heet 'de ronde arena'.

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Tjeempie schreef:
zo 31 jan 2021, 23:23
O ja, dat topic heet 'de ronde arena'.
De laatste regel van de ronde arena is letterlijk:
Niet in andere topics de Ronde Arena aanhalen

Lol

GerardVenema
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Waarom het hier zo rustig is

Met die regel ben ik het niet mee eens!

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Haha, sarcasme is voor mij niet per se een ander aanvliegen. Sarcasme gaat vaak ook richting zelfspot bij mij, of een snedige opmerking die op meerdere dingen tegelijk kan slaan.
Het is het soort opmerking waar ik dan bijvoorbeeld het lachende duiveltje achter kan zetten. Deze dus --> :twisted: . Meestal niet echt lelijk bedoeld in mijn geval, eerder prikkend/prikkelend. Maar ik weet ook dat niet iedereen dat even goed trekt, en bovendien vind ik dat 'in real life' vaak (niet altijd) beter passen dan in geschreven tekst.

Maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar die Arena, dat dan weer wel... #Gaat zo even zoeken. (eerst even op de rest van dit topic reageren, veel mooie posts zag ik)

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

GerardVenema schreef:
zo 31 jan 2021, 11:15

Discussie volgen en deelnemen vind ik leuk, maar vind ze weinig.
Wel veel delen van eigen gezichtspunten.Niets mis mee, daar is een forum voor. Een discussie vind ik pas een discussie als de deelnemers actief met elkaar in gesprek gaan/bevragen of het eens/oneens beargumenteren.
Eens, ik zie wel 'gedachtenwisselingen' maar weinig echte discussie nog.
Een beetje een levendige discussie vind ik vaak wel leuk. Inhoudelijke discussie, that is.
GerardVenema schreef:Met die regel ben ik het niet mee eens!
:laugh:

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Camiel schreef:
zo 31 jan 2021, 10:34
FemkeS schreef:
za 30 jan 2021, 21:42
Ik zie "we agree to disagree" als een mogelijkheid voor mij om over na te denken, waaróm we het niet eens zijn. Mijn argumenten zijn dan blijkbaar niet zo algemeen geldend als ik in eerste instantie dacht. Er is dus meer tussen hemel en aarde...

Ha, thanx. Zo zie je maar, alle vier de mogelijke discussie-uitkomsten kunnen positief zijn.

Met minst rewarding bedoelde ik ook niet dat ik het drama vind hoor, zon uitkomst. Maar ik vond het wel de minste optie van de 4 die ik noemde. Ik ga nog eens nadenken over wat je hier zegt. Denk eigenlijk dat je er erg gelijk mee hebt. Mooi, mag mijn hoofd morgen in de loop van de dag even verder over mijmeren!
[Of, om met mijn dochter (van inmiddels 19) te spreken: Je heb 50% kans om de loterij te winnen. Of je wint wél, of je win niet.
Zie daar maar eens een speld tussen te krijgen ;--)
Tsja, technisch gezien heeft ze natuurlijk gewoon helemaal gelijk, als ze het binair bekijkt... :laugh: :laugh:

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Mercurious schreef:
zo 31 jan 2021, 09:38

Toch blijf ik wel bij mijn standpunt dat ik het hier hard werken vind. Dat is mogelijk iets persoonlijks. De hb die ik ben, ben ik ook ontzettend gevoelig en kunnen lange posts echt wel gewichtig aanvoelen. Als ik daarna ook nog moet gaan nadenken over elk afzonderlijk stukje waar ik op wil reageren, en ik moet dan teruglezen zodat ik niets over het hoofd zie, dan vind ik dat best hard werken. Vooral omdat ik pas echt ergens op inga als er een aanzienlijk draagvlak is. Allemaal heel vaag en abstract dit, maar dat was voor mij wel echt een van de hoofdredenen om weg te blijven.

Ik las ook een paar dingen waaruit ik ontleedde dat ik mijn openingspost waarschijnlijk niet zorgvuldig genoeg heb verwoord, maar dat maakt niet uit. Het is duidelijk hoe jij erin zit Femke, maar wederom is het jammer dat we weer de enige lijken die hier echt actief in gesprek gaan en in onze geheugens graven.
Over jouw post heb ik vandaag eigenlijk de hele dag een beetje lopen nadenken.

Klopt het als ik dan zeg dat het harde werken niet zozeer zit in het lezen van de posts, of de korte reacties zoals bv in het youtube-topic en de puzzeltopics, maar juist in de echtere reacties?
En dan dus niet zozeer in de eigenlijke discussie, maar vooral in het stuk dat je erover nadenkt, en vooral dat je jouw posts goed helder wilt schrijven?

Als dat is wat je bedoelt, moet ik je eigenlijk wel gelijk geven. Ik merk dat ik inderdaad over de serieuze posts echt wel even nadenk. Nadenk over de woorden die ik kies, het nog even overlees. En soms, zoals dus ook vandaag over jouw tekst, echt de hele dag af en toe even nadenk over wat er geschreven is.
En hoe ik daar dan weer in sta.
Dat kost in zekere zin wel energie.
Voor mij dan trouwens weer geen reden om weg te blijven, juist dat soort posts maken het wel interessant.
En wordt het teveel, reageer ik gewoon maar in een aantal topics uitgebreid. En de andere topics niet, of nog een dagje later. NU is dit forum zo klein dat je alles kunt bijlezen, maar dat geldt natuurlijk voor lang. niet alle fora. Dus daar maak je dan ook een keus welke topics je wel actief volgt en welke niet. Op de meeste fora lees ik in meer topics dan dat ik er in reageer.
(Maar ik lees snel, en schrijven van een uitgebreide post kost tijd, dus das wel logisch)

Ik ben wel benieuwd of ik het deze keer wel goed begrepen heb, wat je bedoelde?

Je allerlaatste zin klopte vanochtend toen ik je post las nog wel.
Nu ik -een stuk later- mijn reactie schrijf inmiddels niet meer. En dat vind ik leuk! Meer mensen die actief reageren!

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

FemkeS schreef:
ma 01 feb 2021, 00:47
Mercurious schreef:
(...) maar wederom is het jammer dat we weer de enige lijken die hier echt actief in gesprek gaan en in onze geheugens graven.
(...) Ik merk dat ik inderdaad over de serieuze posts echt wel even nadenk. Nadenk over de woorden die ik kies, het nog even overlees. En soms, zoals dus ook vandaag over jouw tekst, echt de hele dag af en toe even nadenk over wat er geschreven is.
(...)
Dat is denk ik (een deel van) de bedoeling van dit forum. Nadenken. Of, weer opnieuw leren nadenken. Groeien. En weer nadenken. Leren van elkaar. Daar heb je niet veel mensen voor nodig.
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

FemkeS schreef:
ma 01 feb 2021, 00:47
Mercurious schreef:

Over jouw post heb ik vandaag eigenlijk de hele dag een beetje lopen nadenken.

Klopt het als ik dan zeg dat het harde werken niet zozeer zit in het lezen van de posts, of de korte reacties zoals bv in het youtube-topic en de puzzeltopics, maar juist in de echtere reacties?
En dan dus niet zozeer in de eigenlijke discussie, maar vooral in het stuk dat je erover nadenkt, en vooral dat je jouw posts goed helder wilt schrijven?

Als dat is wat je bedoelt, moet ik je eigenlijk wel gelijk geven. Ik merk dat ik inderdaad over de serieuze posts echt wel even nadenk. Nadenk over de woorden die ik kies, het nog even overlees. En soms, zoals dus ook vandaag over jouw tekst, echt de hele dag af en toe even nadenk over wat er geschreven is.
En hoe ik daar dan weer in sta.
Dat kost in zekere zin wel energie.
Voor mij dan trouwens weer geen reden om weg te blijven, juist dat soort posts maken het wel interessant.
En wordt het teveel, reageer ik gewoon maar in een aantal topics uitgebreid. En de andere topics niet, of nog een dagje later. NU is dit forum zo klein dat je alles kunt bijlezen, maar dat geldt natuurlijk voor lang. niet alle fora. Dus daar maak je dan ook een keus welke topics je wel actief volgt en welke niet. Op de meeste fora lees ik in meer topics dan dat ik er in reageer.
(Maar ik lees snel, en schrijven van een uitgebreide post kost tijd, dus das wel logisch)

Ik ben wel benieuwd of ik het deze keer wel goed begrepen heb, wat je bedoelde?

Je allerlaatste zin klopte vanochtend toen ik je post las nog wel.
Nu ik -een stuk later- mijn reactie schrijf inmiddels niet meer. En dat vind ik leuk! Meer mensen die actief reageren!
Haha, ja leuk he?

Ik denk dat jij sowieso meer een lezer bent dan ik. Je bent lerares nota bene... Ook denk ik dat het voor een deel te maken heeft met hoe ik in elkaar zit, dat ik die zwaarte ervaar. Wat ik eerder zei over dat hele gevoelige; ik denk dat lang niet iedereen dat heeft. Ook niet elke hb'er. Maar wel fijn om te zien dat je ook begrijpt wat ik daar bedoelde. Ik vond het al een beetje vreemd namelijk ;)

Het is niet dat die lange posts me afschrikt, maar het zorgt er wel voor dat ik de laptop soms dichtklap en wat anders ga doen. Als je dan niet-hb bent, dan wordt het toch moeilijk toeven hier, kan ik me voorstellen. Of je snapt gewoon helemaal niet wat er wordt bedoeld alszijnde niet-hb. Ik gis maar wat in deze.

Ik vind het ook een behoorlijk compliment als je zegt dat je de hele dag kunt nadenken over een post of uiting van me. Niet dat ik daar per se op uit ben, ik denk dat het ook gewoon vanzelf gaat, maar ik vind het eigenlijk heel leuk dat ik dat teweeg kan brengen bij iemand. Niet omdat ik mezelf nou zo geweldig vind, maar dat ik blijkbaar wel valide argumenten weet aan te halen die tot denken aanzetten. Dat betekent natuurlijk niet dat wanneer jij er lang over na moet denken, dat ik dan ook gelijk heb. Het geeft misschien alleen maar aan dat er nog lang gediscussieerd kan worden hier, want er wordt écht nagedacht! Dat is waar ik al m'n hele leven naar op zoek ben geweest en wat ik bij mijn vrienden doorgaans mis. Dat is niet erg, hoor. Het betekent gewoon dat je die 1 of 2 procent van je denken maar moet bewaren voor hier.

Tjeempie is op haar beurt weer iemand die mij ook aan het denken kan houden. Zo bleef ik gisteren nadenken over haar vraag. Of ik nu ben veranderd door die moeilijke jaren. En waar ik steeds op terug kom, is dat ik er toch echt van overtuigd ben dat ik in de kern hetzelfde ben gebleven, maar wel ben gegroeid. Groei is ook verandering, maar ik denk dat het grootste verschil hier is dat verandering door groei uit jezelf komt en dat je daarom niet echt veranderd dus. Je wordt gewoon beter. Zoals je als kind leert om niet jaloers te zijn, of dat je niet mag liegen. Je blijft identiek dezelfde persoon, maar je wist gewoon wat slechte eigenschappen van jezelf. Dat is een levenslang leerproces en wat wil een hb'er nog liever dan z'n hele leven leren?

Ik heb nu alweer een idee voor een ander topic. Die Tjeempie toch... Leuk! :laugh:

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De werkelijke vraag is een marketing vraag: Hoe kom je aan nieuwe deelnemers en hoe hou je reeds aanwezige deelnemers vast ? Alsmede de vraag: Hoe activeer je deelnemers die thans niet meer deelnemen ?
don't hide what you have !

FemkeS
Veelgebruiker
Veelgebruiker

plato schreef:
ma 01 feb 2021, 12:06
De werkelijke vraag is een marketing vraag: Hoe kom je aan nieuwe deelnemers en hoe hou je reeds aanwezige deelnemers vast ? Alsmede de vraag: Hoe activeer je deelnemers die thans niet meer deelnemen ?
Als je inderdaad wil dat het drukker wordt, klopt het natuurlijk wat je zegt. Ik voor mezelf zou het waarderen als er wat meer mensen en wat meer activiteit is hier.

Hoe zie jij de antwoorden op die vragen dan? Welke ideeën heb je daarover?

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

FemkeS schreef:
ma 01 feb 2021, 21:55
plato schreef:
Als je inderdaad wil dat het drukker wordt, klopt het natuurlijk wat je zegt. Ik voor mezelf zou het waarderen als er wat meer mensen en wat meer activiteit is hier.

Ik denk dat je het als een marketing vraagstuk moet bezien en als zodanig daar op inhaken.

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

plato schreef:
di 02 feb 2021, 07:26
FemkeS schreef:
ma 01 feb 2021, 21:55
plato schreef:

Ik denk dat je het als een marketing vraagstuk moet bezien en als zodanig daar op inhaken.
Lekker specifiek weer...

Waarom moet het zo vaag? Marketing? Dit is een forum...

ik denk dat we ons er gewoon bij neer moeten leggen dat we met heel weinig zijn en dat dat ook wel zo zal blijven.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Een meer van hetzelfde toepassen dat niet -meer- werkt is dodelijk. Een tandarts schrijft geen recept uit voor buikpijn...een arts wel.

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”