Er is iets dat mij opviel, over de wereld en mijzelf.
Ik ben geneigd om meer vragen te stellen, dan de meeste mensen. Hoe dit komt en of dit komt door 'hoogbegaafdheid' of iets anders, hou ik voor nu in het midden. Jullie noemen het HB, dus laten we het voor nu HB noemen
En dit vragen stellen, leidt tot problemen. Als voorbeeld. Een bedrijf waar je werkt zegt: Bij ons is iedereen zichzelf.
De meeste mensen nemen dat gewoon voor lief. Iedereen is hier zichzelf en dat is heel goed.
Ik ga dan vragen stellen, wat bedoel je, met 'jezelf zijn'? Zodra je deze vragen stelt, lig je er al uit. Je bent al niet meer een deel van de groep, van het hele gebeuren etc. Men verwacht, dat je alles gewoon altijd slikt.
Dit leidt steeds tot problemen en maakt dat ik mij altijd een alien gevoelt heb, in de wereld. Altijd een toeschouwer, nooit iemand die participeert. Ik kan gewoon niet mee doen, in hun groepjes, hun rituelen, hun bullshit.
Ik denk dat ik meer denk, dan de meeste mensen. Ik doe niet na, ik kopieer niet. Maar, ik observeer. Dit maakt ook, dat ik op een gegeven moment vrij onverschillig ben geworden, tegenover de rest van de wereld en 'de maatschappij'.
Ken je dit?