Toen kwam er een bepaald beeld op (van de schoonmakers van mijn werk nota bene

Ik werd wakker en vroeg me af waarom in godesnaam dit beeld en bedacht me dat die leeftijd van drie jaar eigenlijk net die periode was voordat de grote wereld bedreigender werd. De periode dat je helemaal 'jezelf' was, nog niet zo sociaal vaardig hoeft zijn in de 'jungle' van de kleutergroepen etc. Eigenlijk de periode dat je 'kwetsbaarheid' nog niet 'getest' werd.
Je kwetsbaar op kunnen stellen is een term die vaak gebezigd wordt als een soort vaardigheid. Wat betekent dat voor mij? Gevoelens en persoonlijke info delen zit ik eigenlijk nooit zo heel erg mee als het aan de orde is (en dat is voor mijn gevoel niet zo wanneer je werkinhoudelijk bezig bent... ) voor mij persoonlijk is kwetsbaar opstellen eigenlijk meer dat je durft dingen over te laten aan inzichten van anderen in een samenwerkingssituatie. Dát is voor mij namelijk moeilijk want daar kan (hoeft tuurlijk niet) uit volgen dat er dingen niet helemaal goed lopen. Dat men niet anticipeert op de beren die ik wel op de weg zie. En moet je die nu wel of niet delen... altijd een afweging. De ander heeft namelijk ook zijn/haar 'uitprobeerruimte' nodig en die dien je ook te geven.
Een ander aspect (voor mij persoonlijk) van het je kwetsbaar opstellen is dat je je eigen inzichten ter discussie stelt. Het is vaak erg ongrijpbaar of men begrepen heeft wat je bedoelt ... en of je dat wel voldoende onder woorden/begrijpelijk krijgt.
Kortom: controle laten vieren (edit: alleen op werk last van) heeft veel te maken met mijn kwetsbaarheid.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verstaan onder 'je kwetsbaar opstellen'