@ anna: hoewel ik een behoorlijk positief type ben, de wind niet echt tegen had in mijnleven, ik bijzonder zeker kan zijn en/of overkomen, kan ik ERG twijfelen aan al dan niet hb zijn.
Mijn zoon is getest, mijn man en ik waren gewend aan de zinsnede 'dat heeft ie van zijn ooms'
Bij beschrijving van hb-kenmerken aan mensen om me heen, n.a.v. zoon dus, kreeg ik verschillende keren als reactie: o maar dat heb jij óók altijd gehad

ooo, eehm, nou...

ik denk dat ik misschien wel in die
richting zit maar neeeuuuh
schrik, twijfel... geen valse bescheidenheid, gewoon echt zéker weten dat anderen veel slimmer zijn. (want ja, Ik ben vooral LUI.. er zit heus wel meer in, maar ja, ach... kijk , mijn broer, ja DIE wel maar ik... neeuh)
Inmiddels, net als een paar anderen hierboven, heb ik de ervaring dat ik me op me gemak voel tussen hbers, mezelf niet hoef uit te leggen... en tóch: zal ik wel rond de 130 zitten, want zo slim als .. ben ik ECHT niet
en ook:
Ik herken vrienden en familieleden in de situaties en problematiek die hier voorbij komt.
Ik heb plezier met geteste en ongeteste mensen van hier IRL.
en ach... wat doet het er toe verder? Inmiddels niet veel meer. Ik ben het problematiseren voorbij geloof ik. Een aantal dingen zijn op hun plaats gevallen, ik begrijp mijn gezinsleden beter.
En ja: de omstandigheden maken me meer of minder hb. Zoiets werd door iemand aan het begin van dit topic aangekaart. Ik ben de laatste maanden weer 'wakker' geschud op mijn werk, zit regelmatig in een heerlijke flow... dat werkt door in creativiteit & energie, zowel thuis als op het werk. "met de kennis van nu

" kan ik zeggen dat ik sinds 2005 richting bore out ben gegaan en daar in het afgelopen jaar weer uit gekomen ben. Het valt partner, vrienden en mensen op school op.
o enne Nee... ik noem mezelf in de buitenwereld niet HB

wánt ik heb geen IQcijfer te overhandigen....