Hallo,
Graag wil ik me hier even voorstellen. Ik ben Lea, woon te Mechelen (Vlaanderen) en wordt binnenkort 47 jaar.
Ik heb denk ik altijd al wel geweten dat ik hoogbegaafd ben maar heb me er toch pas vorig jaar mee verzoend. Daarbij ben ik ook hoogsensitief.
Testen op school/werk, mensa(pre-testen) en signalen uit mijn omgeving gaven reeds snel aan dat ik 'hoog' scoorde. Ik heb me ook altijd al anders gevoeld en werd vaak omschreven als die 'speciale'.
Thuis wist men niets over de mogelijkheid van hoogbegaafdheid en op school bleek ook maar weinig kennis of aandacht hiervoor te zijn. Ik heb steeds gedacht dat het probleem bij mij lag en ben mij al snel beginnen aan te passen aan mijn omgeving, wat erg vermoeiend was en is, en nefast is gebleken voor mijn zelfbeeld/vertrouwen.
Waar ik momenteel nog vooral tegen aanloop is functioneren op de werkvloer. Het blijft een zoektocht om een werkomgeving te vinden waar ik mijn talenten kan inzetten en waar ik me goed voel. Ik ervaar veel problemen met onderpresteren en vertwijfeling omdat de verveling regelmatig toeslaat.
Verder vind ik communicatie ook lastig, praat vaak in sneltempo, mijn gedachtensprongen lopen fel vooruit waardoor ik vaak merk dat mijn gesprekspartner veel moeite moet doen om mij te volgen en te begrijpen. Al heb ik hier al een lange weg afgelegd, er is een periode geweest dat ik niet sprak omdat niemand mij leek te begrijpen.
En dat begrijpen is net één van de redenen waarom ik mij registreer op dit forum. Ik heb al enkele berichten hier gelezen en er waren pijnlijk herkenbare situaties bij. Ik ga ervan uit dat ik hier meer gelijkgestemden kan tegenkomen...
tot horens,
Lea