Hoezo strenger? Ik had ooit een psycholoog die mij moest "screenen". (Niet voor hulp of dergelijke) En hem vroeg ik naar de Mensa. Hij had het erover dat de Mensa vrij makkelijk deed qua toelatingen? Als dat zo is, dan wil ik dat graag testen. Ik weet dat ik erboven scoor op een WAIS-III IQ test, dus ik zou moeten slagen. Maar als ik iemand meeneem die er onder scoort, laten we zeggen een IQ van 125 dan zou die ook moeten slagen zoals die psycholoog dat zei.. Ik weet alleen zijn exacte bewoording niet..... Maar hij had het dus daarover. Als iemand hier meer van weet, tell me!m1960 schreef: Wanneer er mensen zijn die zich hieraan storen, kunnen die altijd nog naar mensa overstappen. Die heeft een strenger beleid voor toelating.
Groetjes Marlou
En hoe zit het dan met verenigingen zoals Intertel en Triple Nine Society. Volgens hun standaarden zijn ze "hoger" dan Mensa. En ook bij mezelf denk ik.. Mensa.. Dat zijn mensen die een zodanig IQ scoren dat ze 1 op de 50 zijn. Dat vind ik niet eens zo super streng als je het mij vraagt. Dus laat staan dit forum inderdaad (Na aanleiding hoe Terence het verwoord)
Maar goed, ik heb weinig te zeggen. Ik ben vrij futloos gedurende een periode dus ik doe niet super actief en "intellectueel" mee in discussies.