Ik zit nog een beetje in de acceptatie fase maar hier durf ik het wel hardop te roepen: ik ben hoogbegaafd!
Zo`n 8 weken geleden heeft iemand voorzichtig aan me gevraagd of ik mijn IQ wel eens had laten testen en verder in het gesprek gaf hij aan dat hij het idee had dat ik wel eens hoogbegaafd zou kunnen zijn. Dus toen begon mijn ontdekkingstocht naar wat HB nu echt inhoudt en de kenmerken gaan lezen en nog meer gaan lezen.. Nu ik er met mijn ouders en wat goede vrienden over gesproken heb zit ik bijna in de acceptatie fase dat ik een gave heb en dat ik niet op een negatieve manier "anders of vreemd" ben.
Hiervoor dacht ik altijd dat ik een lichte vorm van ADHD of ADD had en heb er niet voor gekozen om daar hulp voor te zoeken. Ik was al bekend met de geestelijke gezondheids zorg hier in nederland omdat ik 5 jaar een relatie heb gehad met een borderliner, wat trouwens een foute diagnose is geweest (brian focus op je verhaal). en daardoor heel veel in aanraking en contact geweest met de gezondheidszorg. oh ja waarom ik nooit hulp heb gezocht is dat ik al wist wat het behandelplan zou gaan worden, ritalin en groepstherapie en waarschijnlijk elke minuut van mijn dag plannen tot aan mijn dood. Omdat ik al een aantal jaar verslavingen aan vanalles achter de rug had zag ik het totaal niet zitten om mijn lichaam verder te vergiftigen met ritalin en mijn dagen alvast in gaan plannen dat werkt bij mij niet dus koos ik er voor om zelf oplossingen en verklaringen te zoeken voor mijn gedrag, depressies enz. Uiteindelijk is dat vrij goed verlopen ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel cannabis rook voornamelijk om even een klein beetje rust in mijn hoofd te krijgen.
Het dillema waar ik nu nog een beetje mee zit is of ik wil laten testen of ik HB ben. Het zou een echte bevestiging zijn maar aan de andere kant is het ook puur automutilatie om te kiezen voor een test met al mijn onzekerheid en faalangst. Volgens mij weet ik ergens ook wel dat ik het niet ga doen maar het voelt nog niet zo en mijn hoofd is er ook nog even niet klaar mee.
Dus ik ga eerst even lekker verder met het lezen van het forum

Oh ja de naam lampie komt van mijn oude buurman die noemde mij altijd lampie omdat ik zo lekker zat te dromen en die bijnaam is altijd gebleven