kakelot schreef:Ik ben met je eens dat het bij kinderen wat nauwer luistert. Hoewel mijn dochter ruim een jaar vegetarisch heeft gegeten en geen problemen ondervond, maar misschien is een jaar ook te kort om serieuze tekorten op te bouwen en bovendien was mijn dochter toen nog niet in de puberteit met de bijbehorende groeispurt en zo.
Precies om die reden moet mijn dochter van 11, volop in de groei(al 3 jaar vega, en daarvoor heel leven haast geen vlees) nu ook een paar keer in de week een vitamine B12 pil nemen, want het kan op ten duur wel een tekort opbouwen, waar ze pas veel later symptomen van krijgen, en dan is het moeilijker het op telossen.. het was Of dat, OF weer af en toe vlees eten, . Ik heb het met haar erover gehad, en ze kiest voor het pilletje.Zij was ook depressief , maar dat lag meer aan andere dingen.
Mijn lichaam schreewd af en toe echt om vlees,en ik vind het ook gewoon te lekker.. dus een paar keer in de week eet ik wel vlees, al probeer ik wel biologisch/scharrel zo veel mogelijk. En eerlijk gezegt, een omelet met een paar blokjes spek voor de smaak vind ik ook haast vega

.
Ik kan ook echt genieten van vegetarisch en goed klaar gemaakte veganistische maaltijden, maar dan heb ik toch sneller weer honger.
Misschien zit het hem toch ook in het goed kauwen en verteren van voedsel, dat vlees beter blijft ''hangen ''. Of het beter voor je is laat ik maar in het midden, en ga niemand overtuigen wat gezonder is.