erik1973
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi dit is Erik

Ik ben Erik, ruim 39 jaar geleden geboren en kwam per ongeluk op dit forum terecht en het sprak me wel heel erg aan.

Ooit heb ik wel eens een mensa thuistest webpagina gevonden waar ik na het beantwoorden van een aantal puzzels te horen kreeg dat ik een IQ had van 162. Ik schrok me dus dood omdat iemand met zo'n IQ wel heel sociaal onhandig zou moeten zijn, wat ik soms dus ook wel een beetje ben.

In nieuwe sociale situatie ben ik vaak een soort toeschouwer die een film zit te kijken waarbij de tijd om mij heen sneller lijkt te gaan dan mijn eigen tijdsbezef. Mensen vinden mij te vaak afwezig en krijgen nooit echt contact met mij, hetgeen best wel vervelend is. Je probeert dan wel op 1 lijn te komen, maar dan betrap ik me erop dat ik niet moet overkomen als een vader die luistert naar zijn kind van 4. In relaties had ik vrijwel altijd het gevoel dat ik mij moest schikken, om anders niet geaccepteerd te worden wat na verloop van tijd mezelf vrijwel altijd ging opbreken.
Daarnaast ben ik best wel heel gelukkig met mezelf, maar weet gewoon dat een bepaalde eenzaamheid onoverkomenlijk is en geaccepteerd moet zijn.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen ?

alien8
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: Hoi dit is Erik

Goeie intro. Welkom @erik1973

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ha Erik,
Daarnaast ben ik best wel heel gelukkig met mezelf, maar weet gewoon dat een bepaalde eenzaamheid onoverkomenlijk is en geaccepteerd moet zijn.
In bovenstaande herken ik me in ieder geval!
Welkom en veel plezier hier. :D
Give me a break!

Diana
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Hoi Erik,

Welkom! Wat je hier schrijft is voor mij heel herkenbaar:
erik1973 schreef:In nieuwe sociale situatie ben ik vaak een soort toeschouwer die een film zit te kijken waarbij de tijd om mij heen sneller lijkt te gaan dan mijn eigen tijdsbezef. Mensen vinden mij te vaak afwezig en krijgen nooit echt contact met mij, hetgeen best wel vervelend is.

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

welkom!
LEEF!

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hallo Erik!

Welkom hier! :D
Ook hier herkenning in je intro.

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

Roy
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hoi Erik,

Welkom!

Dat naar die film zitten te kijken herken ik wel. Ook dat moeilijk contact leggen, al is het met bekenden vaak een totaal ander verhaal.

Mooi dat je wel gelukkig bent met jezelf, is iets waar ik ook naar streef... :wink:

Groet,

Roy

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Erik.

162 is wel erg hoog. Dan ben je wel een soort HB-er onder de HB-ers denk ik. Ben benieuwd of jouw ervaringen significant anders zijn dan die van mensen met een IQ van 'slechts' 130. Op sociaal vlak bijvoorbeeld.

Anyway, veel plezier hier!
Always remember to live
Never forget to give

erik1973
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Op sociaal vlak ben ik me ook zeker veel te bewust van mezelf en kan mezelf moeilijk vinden in sociale situaties waarin mensen zichzelf heel erg belangrijk en succesvol vinden. Verder ben ik constant geinteresseerd in wat mensen bezig houdt en mensen drijft. Als die drijfveren macht en status zijn, dan haak ik al heel snel af en voel ik mijzelf vervreemd.

Ik twijfel trouwens aan die uitslag van 162, is natuurlijk wel leuk, maar zo slim vind ik mezelf nou ook weer niet.

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Erik!

Terug naar “Introductie”