OhDieKoos
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Gloednieuw hier.

Hallo allemaal,

Ik ben Koos, 42 jaar, wonend in Soest. En wauw, wat een herkenning hier op dit forum!

En zo kwam ik hier verzeild:

Ik groeide op in een geisoleerd reformatorisch gezin. Mn vader overleed toen ik 9 was. Mn moeder dwong gehoorzaamheid af met harde hand, zelf zwaar getraumatiseerd, zonder inlevingsvermogen, gebrekkig communicerend, misschien wel autistisch. Het was een hel van eenzaamheid en onveiligheid.

Ik heb me aan die groep ontworsteld, en me ontwikkeld, stap voor stap.

Een jaar of 5 geleden kwam ik erachter dat ik hoogsensitief ben. Dat bracht heel wat duidelijkheid over mezelf. Onder andere over mn prikkelgevoeligheid, emoties voelen van anderen, de heftigheid van mn eigen gevoelens.

Ondanks dat ik mn verleden wel zo'n beetje op een rijtje had, bleef ik tegen dingen aanlopen.
Eigenlijk bij toeval kwam ik vorig najaar op een site van iemand met Asperger die de kenmerken van autisme en hoogbegaafdheid op een rijtje zette. Ik ben niet autistisch, maar het hele rijtje hb ging over mij. Toen ik wat verder zocht vond ik hiq.nl. Ik heb zitten janken. Op die site vond ik ook het andere stuk dat mij beschreef: beelddenken.

Eindelijk klopt alles. Easy VWO, nauwelijks aanluiting vinden met anderen, anders denken, altijd moeten en willen weten waarom, de samenhang zien, mislukte studies, verlies van interesse, verveling, nonconformistisch, grenzen zoeken en overgaan, altijd kritisch, vooral tegenover mezelf.
Door het beelddenken moeite met abstracte delen uit de studies, maar ook heel creatief, in veel sporen denken, intuitief.

En daardoor ook veel verwarring opgelost. Waarom lukten mn studies niet? Waarom verlies ik snel mn interesse? Waarom reviseer ik een motor, maar heb ik geen zin om het kunstje mog een keer te doen? Waarom heb ik een hekel aan alles wat routine is?

Met mn toegenomen inzichten zijn de uitdagingen nog niet weg. Want hoe ga ik dingen oplossen? Ga ik toch weer studeren? Ik ben nu chauffeur op een vrachtwagen.

En de belangrijkste reden waarom ik naar dit forum gekomen ben: ik wil graag mensen vinden met wie ik wel kan aansluiten, communiceren, herkennen.
Ik kijk echt uit naar de eerstvolgende HBijeenkomst, ik vind het eng, maar moet er gewoon naar toe.

Ik hoop hier boeiende, mooie, toffe, warme mensen te onmoeten, die me een beetje snappen.
Dus.
:D
------ Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist. ------

Laatbloeier
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Re: Gloednieuw hier.

Hee Koos,

Indrukwekkend, wat je vertelt over je jeugd. Sterk van je dat je er zo goed bent uitgekomen.
Jij schreef:Ik hoop hier boeiende, mooie, toffe, warme mensen te onmoeten, die me een beetje snappen.
...en ik denk dat dat wel zal lukken. Welkom en veel plezier hier! :)
Give me a break!

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hoi! Van harte welkom hier!

Jij komt uit een milieu waar het moeilijk van loskomen is denk ik.. Wat knap dat je dat wél hebt kunnen doen!

En dan je beroep; vrachtwagenchauffeur.. Hoe houdt jij je staande in die kringen.. Ik bedoel; ik associeer vrachtwagenchauffeurs met platte humor en zo.. Sorry; waarschijnlijk een verkeerd referentiekader :oops:

ik zie je op het eerste uitje! (is ook de mijne dan)

Marjolijn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Mooie intro Koos. Wat een innerlijke kracht heb jij.
Een warm welkom hier en wellicht tot ziens!

inge mulder
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom!

:D
de zon schijnt altijd

Milena
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom!
"There's something wrong in not appreciating one's own special abilities, my girl. Find your own limitations, yes, but don't limit yourself with false modesty." Anne McCaffrey - Dragonsinger

OhDieKoos
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

sterke leeuwin schreef:Hoi! Van harte welkom hier!

Jij komt uit een milieu waar het moeilijk van loskomen is denk ik.. Wat knap dat je dat wél hebt kunnen doen!
Ja, zo'n afkomst zet je op duizend manieren op een achterstand. En niet te vergeten alles wat achter de horizon blijft/gehouden wordt. En het isolement waar je in komt als je eruit stapt. Schuld en angst die je is aangepraat, met de paplepel ingegoten. Geen vragen stellen en niet kritisch zijn.

sterke leeuwin schreef:En dan je beroep; vrachtwagenchauffeur.. Hoe houdt jij je staande in die kringen.. Ik bedoel; ik associeer vrachtwagenchauffeurs met platte humor en zo.. Sorry; waarschijnlijk een verkeerd referentiekader :oops:
Ik rijd voor een klein groothandeltje, een familiebedrijfje en ik ben de enige chauffeur/werknemer.
Dus ik heb niks te maken met vette snacks in viezige restaurantjes langs eindeloze snelwegen tussen dikke pensen, platte konten en wezenloze humor. :)
------ Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist. ------

Phileine2
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Koos.

Krijg bij het zien van je nick meteen zin om er een liedje van te maken. Maar ik houd me in :mrgreen:
Always remember to live
Never forget to give

sterke leeuwin
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

OhDieKoos schreef:
sterke leeuwin schreef:Hoi! Van harte welkom hier!

Ja, zo'n afkomst zet je op duizend manieren op een achterstand. En niet te vergeten alles wat achter de horizon blijft/gehouden wordt. En het isolement waar je in komt als je eruit stapt. Schuld en angst die je is aangepraat, met de paplepel ingegoten. Geen vragen stellen en niet kritisch zijn.

sterke leeuwin schreef:En dan je beroep; vrachtwagenchauffeur.. Hoe houdt jij je staande in die kringen.. Ik bedoel; ik associeer vrachtwagenchauffeurs met platte humor en zo.. Sorry; waarschijnlijk een verkeerd referentiekader :oops:
Ik rijd voor een klein groothandeltje, een familiebedrijfje en ik ben de enige chauffeur/werknemer.
Dus ik heb niks te maken met vette snacks in viezige restaurantjes langs eindeloze snelwegen tussen dikke pensen, platte konten en wezenloze humor. :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liv
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Bijzonder verhaal! Moest ook erg lachen om hoe je de vrachtwagenchauffeurs net omschreef... In elk geval: welkom!
The sun is on my side
Take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be all right

bego
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Ja Koos, ik kan mij op veel punten heel goed herkennen in jouw verhaal. Tegen een hele hoop zaken aanlopen en het niet begrijpen waarom.

Ik ben blij dat je na al die jaren toch wat meer duidelijkheid over jezelf hebt gekregen. Ik hoop dat je op dit forum steun kunt vinden. Dit kan je misschien inzicht en kracht geven hoe je verder met je leven gaat.

Ik wil ook nog de enge stap zetten om naar de HB-bijeenkomst te gaan.
Misschien tot dan!

aletta
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom hier!

Die reformatorische achtergrond herken ik erg goed, hoewel mijn ouders daar al uitgestapt waren, ben ik wel in een dergelijke omgeving opgevoed. En ik merk steeds meer hoe dat mijn leven nu nog beinvloed.

Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt en en dat we elkaar eens tegenkomen bij een uitje!
LEEF!

m1960
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom hier!

Jij gaat dus al naar de eerst volgende HBeenkomst!
Ik vertoef hier nu ruim een jaar en durfde nog niet echt.
Op 26 augustus is mijn moeder jarig, dus ik heb 7 oktober
mijn eerste HBeenkomst genoteerd in mijn agenda.

Groetjes Marlou
niet helemaal gek of helemaal niet gek?.......

ItsI
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Welkom Koos :D . Fijn dat je 'ons' gevonden hebt. Zo'n eerste HBuitjes kan eng zijn, maar mijn persoontje is erg blij dat ik ooit die eerst stap gezet heb!
Beetje generaliserend wel ja. Mijn broer (hb) is ook vrachtwagenchauffeur. Hij houdt zich staande op dezelfde manier als jij en ik dat in ons werk doen: met ups en downs. De echte diepere contacten heeft hij met mensen buiten z'n werkkring.

monique12
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Welkom koos :D

je verhaal zou op wat details na het mijne kunnen zijn.... je thuissituatie met een getraumatiseerde moeder, het er alleen voor staan, het gevoel van onveiligheid, de zelfde manier van twijfelen, (te) kritisch naar jezelf kijken, keer op keer,de manier van omgaan met je pijn etc. allemaal zeer herkenbaar....

ik hoop dat je je heel erg thuis gaat voelen op t forum....

( ik ben ook nog maar kort tot de ontdekking van mn hb gekomen en na eerst niet durven ga ik me hier steeds meer op mn gemak voelen)

ik zag ook dat je meegaat met t uitje in oktober (vrijgezellen topic)
heel leuk ,dan zullen we elkaar vast wel spreken ! :wink:

NB
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Welkom Koos! Een mooie intro, dit. Ik heb hem nog even opgezocht. Zoals je me vertelde heb je veel aan het forum, dus je opnieuw welkom heten zal wel niet heel hard nodig zijn... Maar toch. Wie weet tot een volgende HB-gerelateerde bijeenkomst! Groetjes van Witte Nachten ;-)

poeha
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Leuk om te zien dat iemand van een andere leeftijdcategorie dan ik mijn levensverhaal typt! HB is zo lekker universeel :P

R1981
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Welkom.
Vrachtwagenchauffeur worden is mijn backup plan.

Repelsteeltje
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

R1981 schreef:Welkom.
Vrachtwagenchauffeur worden is mijn backup plan.
Hahahaha!!

opaspop
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

sterke intro Koos

welkom
de meeste wegen zijn in Rome

Terug naar “Introductie”