Voor ik de ronde tafel topics helemaal vol heb geschreven over mijn nieuwe project ga ik hier maar een topic openen.
Sinds hét weekend in Beers is er dankzij een forumgenoot een enorme bult inspiratie wakker geworden in me en ben ik begonnen met de opzet van een eigen bedrijf. Ik heb de eerste 2 delen van het ondernemingsplan al af, het persoonlijke deel en het algemene deel. Volgens mijn boeken van de LOI die ik jaren terug in een opwelling gekocht heb is het volgende het financiële deel.
Nu ben ik ondertussen ook bezig met het verzinnen van een naam, maar dat valt me vies tegen. Het is een bedrijf dat waarschijnlijk diensten gaat leveren in de vorm van een plusgroep voor hoogbegaafde kinderen en daarnaast bijles en huiswerkbegeleiding. Mijn eerste idee was bovenwijs, maar dat bleek niet zo origineel te zijn, die was er al. Verder is mijn invalshoek sustainable education van Stephen Sterling. Dat heb ik ook geprobeerd te verwerken in een naam. Consistent is een synoniem van duurzaam, dat samengevoegd met educatie is EduStent, maar dat is voor mijn gevoel helemaal niet pakkend, dus als er goede ideeën zijn...ik kan wel wat hulp gebruiken.
Gisteren heb ik contact gehad met de gemeente of ik wel een bedrijf vanuit huis mag beginnen. Ik blijk aan alle eisen te voldoen, dus dat is geregeld. Ook heb ik contact gehad met het UWV, daar heb ik 6 mei een afspraak mee. Zij hebben regelingen voor mensen die een bedrijf willen starten vanuit een uitkering. Alles gaat tot nu toe dus goed. De komende tijd verder met het schrijven van het plan, die ik op 6 mei eigenlijk wel zoveel mogelijk af wil hebben. Het stuk begeleiding en ondersteuning van het UWV kan er dan natuurlijk nog niet in, maar dat is dan voor daarna.
Als er hier mensen zijn die een eigen zaak hebben gestart en die adviezen hebben, dan sta ik daarom te springen. Dus kom maar op! Het gaat tot nu toe zo voorspoedig dat ik het gevoel heb dat dit echt de juiste weg is, het lijkt wel voorbestemd. Dus ik ga alles erin stoppen om dit voor elkaar te krijgen.
Alvast dank voor ideeën en hulp.