BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Re: hebben jullie hier ook wel eens last van~?

Yet schreef:
BabaJaga schreef:jeetje wat trainen jullie je mannen slecht. Die van mij doet het hele huishouden, eigen schuld, had hij maar moeten werken.
Maar jouw man werkt toch? Werk is toch niet uithuisgebonden.

nee, hij studeert. En ja, hij doet het huishouden omdat hij niet 46 uur per week van huis is (incl reistijd) om te voorkomen dat we geldzorgen moeten maken.
warning not to be taken seriously

ikmaakgeenreclame.nl

kakelot
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Nah... studeren en huishouden vinnik best een klus hoor, al levert het dan per ongeluk geen geld op :roll:
Keep an open mind
but not so open that your brain falls out

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

wij zijn, behalve koken dan, 2 uur per week kwijt. Ik snap echt niet wat anderen doen. ja, strijken, dom, want niet nodig. Ik ken mensen die zelfs de washandjes strijken, ik snap dat dus niet, je kan je tijd echt wel beter besteden dan dat. ff stofzuigen, af en toe een was ophangen (kost bij ons echt niet meer dan 5 minuten), elke ochtend ff de bezem door het huis, elke avond ff de spulletjes weer opruimen. Ik heb er weinig medelijden mee. 8)

ikmaakgeenreclame.nl

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

BabaJaga schreef:
Yet schreef:
BabaJaga schreef:jeetje wat trainen jullie je mannen slecht. Die van mij doet het hele huishouden, eigen schuld, had hij maar moeten werken.
Maar jouw man werkt toch? Werk is toch niet uithuisgebonden.

nee, hij studeert. En ja, hij doet het huishouden omdat hij niet 46 uur per week van huis is (incl reistijd) om te voorkomen dat we geldzorgen moeten maken.
bij ons is het huishouden iets waarin ieder zo zijn steentje bijdraagt. Ook ik, terwijl ik ook zoveel van huis ben én studeer.
We hebben ook beetje huishouden van Jan Steen.

PS 2 uur per week red je echt niet als je kinderen hebt. En dat heeft niets van doen met washandjes strijken.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

we hebben toch ook geen kinderen, wel 2 poezen, en die kunnen het ook bond maken. Nee, 26 uur per dag als je kleintjes hebt, ik weet dat heus wel. Maar dan leven we dan en niet nu.

ikmaakgeenreclame.nl

Yet
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

wij zijn, behalve koken dan, 2 uur per week kwijt. Ik snap echt niet wat anderen doen.
anderen hebben misschien wel kinderen dus. Of een berg huisdieren, of zijn aan het klussen, etc. etc..
Elk huishouden is weer anders bedoel ik maar te zeggen.
"To be very honest Baldrick, your brain is like the four-headed, man-eating haddock fish beast of Aberdeen."
"In what way, my lord?"
"It doesn't exist."

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

jee, Yet, heb ik niet genoeg smileys gebruikt ofzo?

ikmaakgeenreclame.nl

anna
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

:shock: Welke smileys? @ BJ Welk punt wil je maken?

Hoe ik het lees: alle mensen die meer dan twee uur per week huishouden doen, zijn gestoord bezig. Die doen echt iets heel erg verkeerd. Lekkere post :roll: . Je mag dat vinden, je goed recht, posten mag je het ook nog. Maar wat wil je ermee zeggen? Hoe goed je zelf bent? Hoe geweldig jij de boel voor elkaar hebt?

Puur als vraag, ik ben werkelijk benieuwd.

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

dat bedoel ik, dat is het laatste wat ik bedoelde. Mensen die washandjes strijken (of uberhaubt strijken, tenzij je dure pakken moet dragen) zijn een beetje overdreven bezig met tijdverspilling en mensen die alleen maar bezig zijn met huishouden snap ik niet, het kost ons maar 2 uurtjes.

Maar het punt was, er een grapje over te maken en omdat mensen dat niet door hebben maakte ik de opmerking of ik misschien meer smileys moet gebruiken. OF dat, of jullie overdrijven in je reactie en daar sloeg dat "jee Yet¨ dus op.

ikmaakgeenreclame.nl

anna
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik begrijp dat je het niet vervelend bedoelde, maar ik begrijp werkelijk niet hoe je een grapje hebt proberen te maken. Misschien kun je uitleggen wat er zo grappig is aan het feit dat een ander "maar" twee uur bezig is per week in het huishouden? Smiley's voegen in dat geval niet veel toe vrees ik. En juist dat jee yet, maakte het minder geloofwaardig dat het als humor bedoeld was. Maar ieder communiceert weer anders.

Ik weet het, uitleg is funest voor humor, maar ik heb hier die uitleg echt nodig.

waarom?
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

san schreef:nieuwe ronde, nieuwe kansen
Haha. Ik las je onderschrift iets te snel. Dacht dat er stond: nieuwe rommel, nieuwe kansen. :lol:
vaart maken in de bochten

san
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

:mrgreen: die hou ik er in! thanx waarom!
nieuwe ronde, nieuwe kansen

schildpad
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

dat blijft een probleem, dat huishouden. Ik baal er ook van dat ik avonden heen en weer loop tussen wasmachine en keuken en hij niets doet.

We bevinden ons hier thuis in een soort golfbeweging, hoewel het nu iets beter lijkt te gaan. Meestal is het een proces van 3 maanden- ik word boos dat ik alles moet doen en tijdelijk gebeurt er dan iets meer door hem, dat zwakt langzaam weer af tot ik me weer zo erger dat ik er weer over begin.

Eigenlijk is het nu beter, omdat ik me heb voorgenomen om er niet meer saccherijnig van te worden en omdat we (ik) grondig hebben opgeruimd, hele woonkamer is leeg geweest ivm vloer die opnieuw gedaan is. Kans voor veel weggooien en opruimen (wel allemaal door mij).

We groeien wel langzaam in een soort evenwicht heb ik het gevoel, maar moeilijk blijft het.

(ik denk dan, heb ik hiervoor gestudeerd?)

Johanita
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

.....ik avonden heen en weer loop tussen wasmachine en keuken en hij niets doet......
Hihi, moest even erg lachen, dacht namelijk dat je bedoelde dat je wasmachine zijn beste tijd had gehad, duurde even voordat ik me realiseerde dat het over je partner ging..... :lol:
You can close your eyes to things you don't want to see, but you can't close your heart to things you don't want to feel...

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

dat deed mijn moeder ook altijd schildpad. Werkt zo enorm averechts. Zeker omdat als wij iets deden, spontaan, we afgekat of belachelijk gemaakt werden. Nou, dan laat je het voortaan wel, tot de bom barst en dan weet je dat je twee weekjes braaf moet zijn voordat de boel gesust is en je daarna weer vrolijk verder kan gaan met niets doen.

- consequent blijven (discipline!)
- de ander verantwoordelijk maken en die dat ook laten zijn (dus niet stiekem toch de taken overnemen omdat het niet naar jouw perfecte zin gebeurt, of snel genoeg of whatever, of oordelen over het resultaat)
- er een gewoonte van maken, dan is het namelijk niet meer zo veel werk en kom je ook bij 2 uurtjes uit (mits je geen kinderen, 10 honden, 20 cavias en een koeienstal hebt natuurlijk) (insert passend smiley)

Ik vind het overigens respectloos van je partner, ik zou daar nooit voor kiezen en die bom dagelijks laten vallen ipv het maanden lang te accepteren. Door het te accepteren keur je het gewoon goed namelijk. dan moet je niet verbaasd zijn dat het niet veranderd.

ikmaakgeenreclame.nl

san
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

even ot: babajaga schreef
Ik vind het overigens respectloos van je partner.
mmmmmmmmmmmm da's dan wel weer een erg harde stelling BJ
Jezelf wegcijferen is ook absoluut onverstandig, geheel mee eens.
Maar ergens in het midden proberen uit te komen, een evenwicht zoeken en daarin soms wat doorschieten naar 1 van de (minder) leuke kanten, DAT is in mijn ogen wel wat een relatie/houden van nou eenmaal met zich meebrengt. Lastig, vervelend, pijnlijk soms, maar óók fijn, wervelend, uitdagend, nooit saai, you name it.

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

ja, samen delen. Maar als je partner je voorbij loopt zonder iets te doen, terwijl je zelf hard werkt. Als je partner zijn/haar spullen bij thuiskomst in de gang dumpt en overal een zooi van maakt. Als je partner niet zijn/haar was in de wasmand doet maar wel verwacht dat er schone kleren in de kast liggen. Kortom, als je partner tegenwerkt ipv meewerkt, dan vind ik dat niet bepaald getuigen van respect. Zeker als de ander keihard aan het werken is. Het moet verdeeld worden, zeker, op een eerlijke manier. Maar je partner als sloof/slaaf gebruiken voor jouw klusjes, zonder dat daar iets tegenover staat, of het zelfs moeilijker maken door er een extra bende van te maken, is dat respect hebben?

En dat is wel wat ik hier lees. Ik zou daar niet voor kiezen.

En het is wel on topic, want hoe hou je een huishouden bij, dat was toch de vraag? hoe doe je dat als er iemand is die de boel boycot?

ikmaakgeenreclame.nl

san
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Ik moet vaak aan Bones denken als ik jouw reacties lees BJ...
omdat je feiten neerknalt en een conclusie trekt en that's it. Niks rekening houden met nuance of hoe iets binnenkomt bij een ander.
Soms moet ik daar om lachen, soms ergert het me.
In dit topic is dat beiden al voorgekomen, en zo te lezen ben ik niet de enige. Om die reden schrijf ik even OT, want het gaat me om jouw manier van reageren en niet over het het onderwerp zelf.

vandaag echter hou je het niet bij de feiten, je vult echt vanalles in, mogelijk vanuit je eigen ervaringen ( je hebt het in ieder geval in een eerdere post over hoe het vroeger bij jullie thuis ging) en dan knal je een beoordeling als 'respectloos' neer.
Over de partner van iemand die niet heeft geschreven wat jij diegene allemaal toedicht.

Als je dit over MIJN partner zou doen zou ik me erg aangevallen voelen.

JIJ reageert op iets waar JIJ in JULLIE SITUATIE direct een eind aan zou maken omdat JIJ dat als respectloos ervaart, vanwege JOUW eerdere ervaringen en JOUW karakter, behoeften, bijzonderheden.

Ik denk dat je weer even in een bui zit waarin je de boel gewoon maar neerknalt en vanalles oproept. Daar baal ik in dit topic het meest van, om je daarmee in mijn ogen het eigenlijke topic vervuilt. Ik had er lol in.
Dus wat mij betreft: OF we stappen over op 'dat ik dus ook wel eens last heb van ... ongenuanceerde, starre reacties'
of we gaan gezellig verder met een beetje zeuren, herkennen en elkaar uit de tent lokken...
Maar denk gewoon ff na voordat je op bevestig drukt...

BabaJaga
Veelgebruiker
Veelgebruiker

jammer voor je san.

ikmaakgeenreclame.nl

ItsI
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Johanita schreef:
.....ik avonden heen en weer loop tussen wasmachine en keuken en hij niets doet......
Hihi, moest even erg lachen, dacht namelijk dat je bedoelde dat je wasmachine zijn beste tijd had gehad, duurde even voordat ik me realiseerde dat het over je partner ging..... :lol:
Dat las ik ook. Vooral om dat ik eerst jouw reactie las en toen pas de oorspronkelijke post :lol: .

Wat ook wel eens kan helpen is dingen bewust laten liggen, liefst dingen waar je partner tegenaan loopt zodat hij zich gaat realiseren dat het allemaal niet vanzelf gaat :wink: . Kook eens een avond niet :mrgreen: en zeg dan "ik moest zoveel andere dingen doen vandaag omdat ik alles alleen moet doen, dus ik ben niet aan de boodschappen en het eten toegekomen. Haal maar wat voor jezelf, ik ben te moe om nog te eten."
Doe de was eens een keer niet, of alleen je eigen spullen. Laat 'm vóelen dat het zo niet gaat en niet eerlijk verdeeld is. Subtiel is anders, maar soms werkt 't beter dan praten en boos worden (al denk ik dat ook dit een tijdelijke opleving zal opleveren en geen permanente verbetering).

Het is best moeilijk om iemand te veranderen in die zin dat ie ook spontaan gaat zien dat er wat moet gebeuren in het huishouden. En dat ie dan ook nog de stap zet om het te doen. Dat heeft in mijn ogen niet zozeer te maken met respectloos naar de ander toe, maar gewoon met andere prioriteiten, dingen niet zien. De ene mens is nu eenmaal de andere niet. Maar als twee mensen met een volkomen verschillende instelling (lees: verschillende behoeftes aan orde) in één huis wonen, kan dat wel verhipt lastig zijn.

Terug naar “HB in het dagelijks leven”