Terrasano schreef:
Wetenschap kan bijdragen, absoluut, maar het is de intentie binnen de richting waarop wij gaan wat werkelijk zal bepalen waar onze toekomst ligt. En tot op heden is het mager gesteld met de ontwikkelingen die kant op. Althans gezien door mijn ogen.
Minder zorgen en verplichtingen alleen zullen niet zorgen voor geluk, wel de intentie waarmee de maatschappij zich verder zal ontwikkelen, zowel wetenschappelijk als medemenselijk. Hoe de ontwikkelingen nu gaan is het een ticket de afgrond in, is het niet vroeger dan later. We missen cohesie in beleid en visie voor de toekomst, het zijn 7 miljard mieren zonder koningin die hun eigen bijenkorf aan het oppeuzelen zijn. Het gaat veel te ver om over individuele problemen te spreken, het is slechts zaak om te denken vanuit het collectief en niet meer vanuit het individu.
Wetenschap kan daar zeker een belangrijke bijdrage aan leveren, maar dat is nu zeker niet het geval.
XYZ: off topic mee eens, ik las van de week dat een professor na wetenschappelijk onderzoek kon concluderen dat een 'geluksgevoel' voortkomt uit het feit 'voor iemand iets betekenen'. Maar in de maatschappij zien we net de omgekeerde evolutie in intermenselijke relaties. De resultaten van dergelijk wetenschappelijk onderzoek zullen enkel de regeringsleiders en vb werkgevers maar gaan interesseren als het hun portefeuille kan spijzen.... Zoals ik reeds eerder zei, wetenschap wordt idd vaak vanuit een winstgevend/machtsgevend doel geïnitieerd. En is helemaal niet absoluut waarheidsgetrouw zoals velen denken. Het kan beschouwd worden als een goede leidraad in de zoektocht naar de waarheid...
On topic, velen zoeken een vluchtweg om te ontsnappen aan het desillusionerend alledaagse leven. De ene vindt troost in soaps, verslavende middelen, gokken, schrijven, tuinieren, vissen, sporten, ontwerpen, ect... De ander door zich te verdiepen in wetenschap. Goed bezig & geniet ervan