Hoi allemaal!
Ik ben Pascal, net 20 jaar, en zal wat vertellen over wie ik ben en mijn links met HB.
In de kleuterklas was ik al erg geinteresseerd in meer complexe raadsels. De simpele puzzels en verhaaltjes die aan bod kwamen brachten niet voldoende uitdaging. Vervolgens heb ik groep 2 overgeslagen.
Toen ben ik in m'n 5e levensjaar op m'n IQ getest bij een psycholoog in Utrecht, deze gaf mijn ouders mee dat ik een IQ van 160 bleek te hebben. Dat zei me vrij weinig, ik merkte alleen dat ik een stuk sneller door de stof ging als m'n klasgenootjes.
De basissschool ging verder vrij soepel. Was niet erg sociaal, maar had altijd een beste vriend waarmee ik graag optrok.
De volgende stap was de middelbare school. Hier ging het wat minder goed. Was veruit de jongste in de klas en voelde me totaal niet op m'n plek. Gezien de basisschool zonder moeite ging, heb ik geen enkele leerhouding aangeleerd, en dat heeft zich op de middelbare school zo doorgezet. Ben in m'n vrije tijd flink gaan gamen, want daar vond ik in ieder geval de uitdaging die ik zocht. Stroomde van het VWO af naar de HAVO, met een jaartje overdoen in de 2e klas. Uiteindelijk zonder al te veel inzet m'n HAVO diploma gehaald, met geen doel voor de toekomst.
De twee jaren daarna ben ik enigszins depressief geraakt. Kon moeilijk inzien wat nou het nut van het leven was, en raakte in een existentiële dip. Tussenjaar gehad, en daarna een opleiding gestart waar ik in 1 jaar mee ben gestopt. M'n sociale leven raakte ook in een isolement en ik besloot dat er iets moest gebeuren in mijn leven. Toen ben ik eind 2012 de sportschool in gestapt, met het doel om blijer te worden met mezelf en sociaal/fysiek sterker te worden. Dit heeft me in een positieve spiraal gebracht, en het laatste jaar ging de wereld voor me open. Zocht de uitdaging in het meer en meer ontwikkelen van mezelf op sociaal en fysiek vlak, en begon anderen te motiveren dit ook te doen.
Zit op het moment in Amsterdam op school, student voeding & diëtetiek. Maar in de loop van de tijd ben ik de mentale uitdaging wat gaan missen. Ik loop nogsteeds dagelijks te filosoferen over het leven, en wat ik de wereld nou wil bieden. Zit er aan te denken om volgend jaar naar de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht te gaan, om deze honger naar mentale uitdaging te gaan voeden.
Ik ben er dus nog lang niet uit hoe ik m'n toekomst in wil gaan vullen, en volgens mij is dat iets waar je ook niet teveel bij stil moet staan. Probeer nu gewoon mijn interesses en passies te volgen en hierbij anderen mensen te inspireren.
Bedankt voor het lezen! ik ben benieuwd of je hierin iets herkent of misschien tips hebt.
Hoop hier veel te leren en andere HB'ers te leren kennen!