Stefan
Beheerder
Beheerder

Re: Eigen bedrijf

mefmdv schreef:Ik heb ze zelf gebeld dus dat zit wel goed. Ik krijg 75 euro tegoed extra, maar als het goed gaat heb ik wel interesse in meer van die bonnen.
Die bonnen werken maar 1 keer helaas, en je moet kiezen :) maar ik hoor dat het wel goed komt zo! Succes.
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Het zou goed moeten komen. De advertenties zijn door de man van adwords helemaal opgezet, ik hoefde ze alleen naar wens aan te passen. Ze zijn zichtbaar in een beperkte regio zodat het niet onnodig veel geld kost. Nu wachten op nieuwe klanten. Volgende week gaat iemand van adwords meekijken voor verbeteringen na een week publiceren. Ben heel tevreden over de service tot nu toe.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hebben ze ook een aparte pagina op je site gemaakt voor je adwords campagne? Goede landingspagina (pagina waar je adwords naar toe linkt) kan flink schelen in de kosten.

Stefan
Beheerder
Beheerder

_willem_ schreef:Hebben ze ook een aparte pagina op je site gemaakt voor je adwords campagne? Goede landingspagina (pagina waar je adwords naar toe linkt) kan flink schelen in de kosten.
Ik denk niet dat ze zo ver gaan?
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

Robin
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Kan ik me ook niet voorstellen, hoewel de ondersteuning van Google over het algemeen verrassend goed en breed is. Zo word ik ook nog altijd platgemaild met de vraag of ze me echt niet telefonisch mogen adviseren.

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

_willem_ schreef:Hebben ze ook een aparte pagina op je site gemaakt voor je adwords campagne? Goede landingspagina (pagina waar je adwords naar toe linkt) kan flink schelen in de kosten.
Nee en ik snap ook niet waarom dat zou moeten. Er is een link naar een specifiek deel van mijn site. Dus een advertentie voor hb begeleiding komt daar terecht en die voor huiswerkbegeleiding op de pagina met informatie daarover.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

mefmdv schreef:Nee en ik snap ook niet waarom dat zou moeten. Er is een link naar een specifiek deel van mijn site. Dus een advertentie voor hb begeleiding komt daar terecht en die voor huiswerkbegeleiding op de pagina met informatie daarover.
Je huidige pagina's zijn vrij kort en de pagina voor de plusgroep bevat niet het woord huiswerk. Als lezer snap ik prima wat er staat en vind ik de tekst prima maar Google cq. Adwords is een computeralgoritme. Ik schat dus in dat de kwaliteitsscore van die pagina niet heel hoog is en dus de kosten per klik hoger dan nodig.

In het algemeen is het voor de conversie het effectiefst om een heel concreet en smal aanbod te hebben. Als je aan pagina maakt waarin de nadruk ligt op faalangst en je maakt een advertentie met in de keywords faalangst dan is de kans dat je een klant krijgt groter.

Een derde reden kan zijn dat je de bezoeker die via adwords op je site komt een directere manier voor het maken van contact wilt geven. Of in het algemeen een 'call to action' (iets waardoor ze een stap verder zijn bij wat jij wilt) Dus direct onderaan de pagina een formulier om contact op te nemen of iets dergelijks. Dat kan hinderlijk zijn op je reguliere site. Voor een adwordscampagne een stuk minder en is wel effectief.

Als voorbeeld: als ik zoek op autoverzekering dan is de eerste Adwordsreclame van Ohra en dan krijg ik alleen een kort overzicht van voordelen en daarna direct een formulier om mijn premie uit te rekenen. (Deze pagina dus https://www.ohra.nl/autoverzekering/berekenen.jsp)

Nu is dat behoorlijke aggresieve commercie. Dat is ook niet mijn ding. Ik heb een aantal klanten wiens ding het wel is en die krijgen door breed maar heel specifiek te adverteren wel de meeste klanten binnen.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Stefan schreef:
Ik denk niet dat ze zo ver gaan?
Google niet nee. Gemiddeld SEA buro zeker wel. (search engine advertising) Ga voor de lol maar eens zoeken op wat commercielere producten (verzekeringen, auto's en hypotheken zijn mooie voorbeelden) en kijk op welke pagina je uitkomt en hoe die verschilt van de rest van de site.

Commercie is best mooi :mrgreen: Althans de psychologie er achter.

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

De kosten per klik hebben volgens de meneer van adwords niets met de site te maken. Je kiest zelf de zoekwoorden waarbij je wilt dat ze jouw advertentie zien en bepaalt zelf wat je maximaal wilt betalen per klik en dat bepaalt de plek waarop je getoond wordt. En uiteindelijk betaal je niet je maximumbod maar 1 cent meer dan het hoogste bod van de concurrent.

Daarnaast ben ik geen Ohra en een bedrijf dat zich richt op persoonlijke aandacht en kleinschaligheid. Dat moet in alles terug komen en dus moet de site ook dat uitstralen en niet een commercieel gevoel oproepen.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

mefmdv schreef:De kosten per klik hebben volgens de meneer van adwords niets met de site te maken.
Dan heb je ze verkeerd begrepen of het zijn oplichters.

Google hanteert een 'Qaulity Score' voor de advertentie in combinatie met de landingspagina. Die quality score bepaalt je positie tussen andere adverteerders en je kosten.

Lees hier:
The 1-10 Quality Score reported for each keyword in your account is an estimate of the quality of your ads and landing pages triggered by that keyword. Having a high Quality Score means that our systems think your ad and landing page are relevant and useful to someone looking at your ad. You can find out your Quality Score for any of your keywords.
<knip>
How ad quality affects you
<knip>
Your actual cost-per-click (CPC): Higher quality ads can often lead to lower CPCs. That means you pay less per click when your ads are higher quality.

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. Maakt niet uit. Al mijn zoekwoorden halen een 6 of 7, dat vind ik goed genoeg.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Dan hou ik mijn goed bedoelde adviezen verder voor me :)

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Heel goed nieuws, iemand wil me waarschijnlijk voor langer inhuren. Het is nog niet rond, heb binnenkort gesprek, maar het uurtarief is een probleem. Nou heb ik in een vorig gesprek al aangegeven dat er over te praten valt en nu ben ik dus aan het rekenen geslagen wat ik minimaal moet vragen. Mijn eisen zijn dat ik netto minimaal zoveel wil verdienen als toen ik voor de klas stond. Eerst heb ik maar eens gekeken wat er netto overblijft als postbode, dat was even schrikken (maar het is geld). Ik heb dus nu gekeken naar hoeveel ik aan belasting af moet dragen, 42% met daarbij 5,4% voor ziektekosten. BTW hoef ik niet te rekenen en af te staan, dus simpel gerekend 50% ben ik kwijt. Dan nog verder gerekend met docentensalaris en ontdekt dat er nog wat onderhandelruimte is. Natuurlijk wil ik graag wat meer inkomsten, maar iemand die me de garantie geeft me langer aan werk te kunnen helpen en werk wat ik leuk vind, dan valt er te praten. Wel goed zo'n moment van alles even op een rijtje zetten.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Vergeet premies voor je AOV, pensioen en andere verzekeringen niet.

BTW voor semi-vrijgestelde beroepen als adviseurs in het onderwijs is sowieso een heikel punt. Dus laat je goed voorlichten.

ik ga weer proberen verder mijn snavel te houden, heb ook alleen theoretische kennis op dit vlak maar zou het érg jammer vinden om je bericht in 'mopperen en klagen' te lezen over een naheffing. Heb pas gelezen over een BIG-geregistreerde psycholoog die geen BTW in rekening bracht bij ondersteuning in het onderwijs en nu aan het procederen is... Die 21% kan het verschil maken, maar weet wat je doet.
Laatst gewijzigd door Verwijderde account op ma 10 nov 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Willem het blijkt wel dat ook jij niet overal verstand van hebt en ook niet alles leest. Reageer dan niet. Ik ben geen adviseur in het onderwijs en het zijn overige inkomsten, ik ben geen ondernemer voor de inkomstenbelasting. Daarom heb ik dus ook geen premies.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

mefmdv schreef:Willem het blijkt wel dat ook jij niet overal verstand van hebt en ook niet alles leest. Reageer dan niet. Ik ben geen adviseur in het onderwijs en het zijn overige inkomsten, ik ben geen ondernemer voor de inkomstenbelasting. Daarom heb ik dus ook geen premies.
Lieverd. Ondernemer voor de IB en OB zij twee volstrekt verschillende dingen.

Je kunt zonder problemen inkomsten uit overige werkzaamheden aangeven maar tegelijk nat gaan op verkeerd in rekening brengen van OB.

Als je liever blind wat centjes verdient houd ik mijn snavel verder alsnog wel. Al is het moeilijk voor me om mensen zonder kennis hard op hun bek te zien gaan...

mefmdv
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik wens geen lieverd door jou te worden genoemd, ik weet heel goed waar ik het over heb en ik heb alles met de belastingdienst geregeld. Dat jij je overal tegenaan bemoeid wil nog niet zeggen dat ik geen kennis heb.

Bemoei je er dus verder niet mee want je denkt alles te weten en beter te weten, maar ik heb alle informatie over mijn werkzaamheden en jij niet. Blijf dus alsjeblieft verder uit mijn topic.

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Is goed Mef. Ik wens je alle goeds en weinig naheffingen van de BD.

Laat in het vervolg ook even weten wat je afspraken zijn met de BD. Dan kan ik me de moeite besparen om te reageren op je posts....

Verwijderde account
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Vond je 'tegen aan bemoeien' wel een olijke frase overigens.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Die 5,4% klinkt wel als heel weinig. Van wat voor soort regeling komt dat vandaan? Staat het ergens op papier? Volksverzekeringen, als AOW, moet toch iedereen met inkomen (niet alleen loondienst) betalen?

En zelfs al heb je dan om een of andere reden niet zoveel te betalen (je zit bv al boven het maximum, je noemt immers een 42% belastingtarief*). Je vergelijkt dan twee heel andere soort netto bedragen. Je mist verzekeringen en pensioenopbouw. Je vraagt niks extra voor het risico dat je loopt (bv AOV).

Je kunt dat dan wel doen om zo makkelijk en snel een opdracht binnen te halen maar het is maar de vraag of het op de lange termijn slim is. Ook is het de vraag of het wel sociaal is. Je kunt dit op korte termijn doen om een positie te verwerven, maar als het structureel is dan ben je op je eigen portemonnee (portemonnee in de toekomst of in gevallen van nood) aan het interen om zo aan werk te blijven en te concurreren. Zo veranderd langzaam aan ongezien de markt totdat het werk alleen nog maar als zzp-er kan worden gedaan die accepteerd een hoger risico te lopen. Ja een ondernemer is zelf verantwoordelijk en het is zijn eigen probleem en de markt regelt het allemaal wel, maar de ondernemer is niet zelf verantwoordelijk en wordt nog altijd ondersteund door de samenleving (wat gaat er gebeuren met de druk op de AOW als vele zzp-ers met gebrekkig pensioen daar meer van verlangen?) en ook is de markt niet gelijk (de helft is gereguleerd, voor mensen in loondienst zijn er meer verplichte regelingen?) en ook regelt de markt het niet (je kunt niet verwachten dat iedereen dezelfde risico's moet accepteren als de goedkoopste aanbieder of anders een slecht salaris heeft).

*edit: aha, de 42% inkomstenbelasting bevat al de premies voor de volksverzekeringen. Blijft nog wel over AOV, pensioen en andere regelingen waar je mogelijk rekening mee zou willen houden of waarbij je in ieder geval moet bedenken dat het ene netto niet gelijk is aan het andere netto als je daarbij niet dezelfde verzekeringen hebt.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”