Laatbloeier schreef:Sawi schreef:Je hebt iemand nodig om je door de moeilijke momenten heen te helpen.
Dat lijkt me een heel goed, basic advies van Sawi! Iemand die je misschien een beetje kan ontnuchteren. In de zin van: dóe gewoon iets, maak het niet te groot voor jezelf! (Ik heb een tijdje terug jouw werk bekeken op internet, en wow!!!, het is móói! Zonde om je zo te laten blokkeren... Het hoeft toch niet al definitief over te zijn met de kunst?)
Sowieso, wat je ook gaat doen in de toekomst, je zult jezelf hierin vast opnieuw tegenkomen. Maar je kúnt het overwinnen, dat weet ik zeker! Succes.

Heel erg mee eens, Sawi & Laatbloeier. Ook over je werk, ik weet nog dat ik er ook wat over doorgevraagd had in een ander topic en ik was erg onder de indruk!
Maar dat is meteen een lastige: dat je er goed in bent wil niet zeggen dat je er per se je toekomst van moet maken natuurlijk. Hier heb ik me wel eens in vergist. Ik heb geen idee of dat er in jouw geval iets mee te maken heeft hoor, maar ik zou gewoon de tijd nemen om in ieder geval de uitdagingen die je nu steeds tegenkomt wat te bekijken. Misschien is er een oorzaak of meteen een oplossing of wat-dan-ook. Overigens heb ik zelf (mijn klachten waren wel iets anders) ook professionele hulp gezocht, maar of dat voor jou ook iets zou doen kun je waarschijnlijk het beste zelf bepalen.
Een paar dingen waar ik zelf nooit zo in geloofde, waarvan ik nu steeds meer overtuigd raak:
- De komende periode kan ook ontzettend nuttig en mooi zijn
- Alles wat je hebt gedaan (dus ook deze opleiding) draagt bij aan de toekomst en opent nieuwe deuren, ook als je het niet af hebt gemaakt
- Uiteindelijk ga je goed terecht komen!
Overigens heb ik altijd gemengde gevoelens gehad over 'bezig blijven' en rustig, weloverwogen je keuzes maken. Ik denk dat beide extremen niet goed zijn. Genoeg succesverhalen van mensen die gewoon maar met de stroming mee zijn gegaan, maar ik heb wel het idee dat je in ieder geval de stroming wel een beetje moet uitzoeken
En neem het jezelf vooral niet te veel kwalijk, je hebt niet bewust iets verkeerd gedaan of zo