Sopha schreef:![]()
Misschien niet je intentie Maura, maar heb wel moeten grinniken om je verhaal omdat ik je frustratie herken.
Mijn ervaring is ook dat je de hele GGZ om de tuin kan leiden, mocht je dat willen. Een rare gewaarwording dat dat in je macht ligt. Omgekeerd ben ik door hen ook een aantal maal ( zij het niet expres, want ze weten niet beter) op het verkeerde been gezet en dat was ook niet prettig.
Ik denk dat het pure frustratie bij jou is geweest dat je je hiertoe hebt laten verleiden, maar dat de sleutel tot de oplossing ligt in het beginnen met het aanvaarden van jezelf, i.p.v. de hulpverlening te kijk te zetten omdat ze je niet op waarde kunnen schatten.
Ik heb mijn psychologe ook wel eens hoofdschuddend gadegeslagen, omdat het zo ongelofelijk voorspelbaar was wat ze me wilde 'leren'. Ondanks dat, heeft ze op haar manier mij toch een aantal nieuwe inzichten gebracht, dus vanaf dat moment probeerde ik mee te pikken wat mogelijk was en de rest te laten voor wat het was.
Schrijf niet iedereen helemaal af omdat ze niet 100% tegemoet komen aan je verwachtingen, maar richt je in eerste instantie op wat jij van hen nodig hebt, daar bewijs je ook jezelf uiteindelijk een dienst mee.
Dank je voor je reactie. Vooral het hoofdschuddend gadeslagen van voorspelbaar advies is vervelend. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen me dingen proberen te vertellen die ik vanzelfsprekend vind, of als ik gewoon heel makkelijk kan voorspellen waar ze naartoe willen met bepaalde uitspraken. Maar je hebt gelijk, de psychiater die mij de diagnose ADHD/ADD heeft gegeven, heeft mij ook bijzonder handige tips gegeven (waaronder het mindmap principe, ik ben hem enorm dankbaar!).