GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Geen idee waar ik terecht moet.

Hallo ik ben eenzaam en ik heb niemand die me begrijpt. Ik bevind me zelfs in een gevaarlijke situatie. Ik ben bang dat ik zelfmoord ga plegen als het escaleert en als ik teveel weet. Ik heb geen familie en mijn moeder geeft me geen liefde. Ach ja het enige wat ik kan doen is denk ik keiharde metal luisteren en het maar doorslikken tot ik ouder ben! Ik heb niemand die me wilt steunen en heel de wereld is gek geworden. :rofl3: :rofl3: Nou goed, ik dacht als het heel extreem word 112 bellen. Ik vind het wel goed zo in huis met m'n ma als ik maar met rust gelaten wordt. Zo niet wil ik dolgraag alleen wonen! Ik ben 16 by the way. Ik voel me wel kut. Hoopte op wat steun.. maar ik verwacht niet zoveel meer. Tis meer hoop die niet bestaat. PDD-NOS en ADHD is bullcrap by the way ^.^ Ze kunnen beter zeggen gewoon erg slim of iets dergelijks. Of gewoon Hoogbegaafd en Hoogsensitief.

Oh sorry ik bedoel geen familie in Nederland (Iedereen neemt alles letterlijk)
HAHA

Evelyn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Geen idee waar ik terecht moet.

Hey Gaming (mag ik Gaming zeggen?)
Ik kwam op dit forum terecht in 2010 omdat ik heel erg eenzaam was op dat moment. Ik ben hoogbegaafd, hoogsensitief en ADD. Ik heb veel steun en herkenning hier gevonden. Weetje, wij vertegenwoordigen 10% (of zelfs minder) van de wereldbevolking. Dus de kans dat je gelijkgestemden treft is heel erg klein. Vooral als je 16 of jonger bent en je aangewezen bent op je directe omgeving. Ik voelde mij altijd een alien op een vreemde planeet. Nu weet ik dat wij bij de mooiste en leukste 10% horen.
De rest snapt er geen hout van :-P Hier heb je hopelijk een grote groep gevonden waarmee je kunt communiceren, frustraties delen, lachen, dezelfde humor vindt. Ik hoop het voor je. Er is een hele gave wereld waar jij je thuis zult voelen. Op zijn tijd vind je die. Gun het jezelf om die te vinden. Schakel ajb op tijd hulp in als dat nodig is!! Sterkte! Schrijf op dit forum van je af. Dat lucht vaak op. Keep your head up! You're not alone, there's a brand new world out there.... Evelyn

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
It's just that missing piece I am still looking for, to make it just perfect

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Yo bedankt ik wou dit eigenlijk verwijderen want ik ben een beetje bipolair de laatste tijd, ik heb deze gedachte ook al verwerkt, moet idd gewoon beetje zwijgen, ik lach er zelfs om. M'n moeder is alleen eventjes bezorgd. Heel fijn om te weten dat er andere mensen zijn zoals ik. Ik heb niet een test gedaan, maar ik voel me wat meer thuis met mensen die me begrijpen. Ik voel me wel gewoon rustig maar m'n hoofd voelt heel erg tens aan. Nooit echt mijn hart gevolgd om eerlijk te zijn. Ook nooit geweten dat ik zulke intelligentie had. Als ik geen intrapersoonlijke problemen heb, kan ik magie doen met computers haha, ga ik ook een opleiding voor doen. Mijn ouders zijn niet hoogbegaafd zover ik weet, ik weet alleen dat ik iets geerfd heb van m'n vader (verkeerd toetsenbord layout). Hij ziet erg veel details alleen hij had veel depressies en problemen en zijn vader ook. Misschien heb ik wel geluk !
HAHA

Evelyn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Daar gaat het om.. dat je je thuis voelt en mensen vind die begrijpen. :-D Of je dan nou hb add adhd pdd-nos of weet ik wat bent, maakt niet uit. Een luisterend oor of gewoon even spuien is altijd goed! Sterkte, Take care!

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Evelyn schreef:Daar gaat het om.. dat je je thuis voelt en mensen vind die begrijpen. :-D Of je dan nou hb add adhd pdd-nos of weet ik wat bent, maakt niet uit. Een luisterend oor of gewoon even spuien is altijd goed! Sterkte, Take care!

Waar vond jij hulp eigenlijk, bij de Ggz geven ze alleen pillen. Ik ben gewoon alleen nu op m'n tocht. Misschien was het zo het best, ach ja. Ik vind de bibliotheek altijd heel fijn :p
HAHA

Evelyn
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik heb het zelf uit moeten puzzelen. Uiteindelijk via via bij een goede psycholoog terechtgekomen (niet via GGZ, daar ben ikzelf ook niet zo'n fan van) Misschien een idee om een topic te starten met die vraag. Mogelijk dat mensen je tips kunnen geven...

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Op de website van het ihbv staat een lijst met hulpverleners die bekend zijn met hb. Kijk eens of er iemand bij je in de buurt tussen zit en ga bij je huisarts langs om te vragen om die persoon je naar de juiste mensen kan doorverwijzen. Of vraag je moeder (of iemand op school) je te helpen bij het leggen van de juiste contacten. Ze begrijpt je vast niet helemaal, maar is vast bereid je te helpen bij het zoeken van de juiste weg.

Verder denk ik dat je eens op zoek moet gaan naar gelijkgestemden. Hb-jongeren zoals jij zijn er genoeg, maar ze zijn net als jij op zoek naar de juiste mensen om zich heen. Eenzaam op je kamer blijven zitten helpt daar niet bij. Bedenk eens wat je echt zou willen met je leven. Wat is hetgene waar je voor leeft. Waar ligt jou passie. Ga daar naar op zoek en ga er iets mee doen. Verdiep je in het onderwerp en zoek via die weg gelijkgestemden. Mag van alles zijn: muziek, games, natuurkunde, filosofie. Als je maar het contact met anderen erin zoekt. Het geeft je een doel in je leven en een richting, waardoor je existentiele crisis een heel stuk minder wordt.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik ben zelf moeder van tieners en hoop niet dat die ooit zo'n desperate oproep hoeven maken !
He joh wat rot dat je nergends je ei kwijt kan.
Wat Sawi okk al zei ,ga opzoek naar peers , er zijn groepen online of racebook of gewoon nog ouderwets in'echt ...
1xper jaar sleep ik kijn kids naar een heus Wiqend (zie hier op t forum) waar juist de tieners elkaar hard nodig hebben
Er zijn ook wel andere ontmoetingen of regel zelf wat.
Toen ik vroeger me onbegrepen voelde ging ik op de koffie bij onze dominee ,niet omdat ik erg gelovig was maar ik kon erg fijn filosoferen met de man,die was zeker niet dom.en hij nam mij serieuzer dan ik mezelf nam met 17.
Wie weet is er ook iemand buiten de hulpverlening voor je , al zou ik ook wel nog naar je huisarts en toch met je moeder proberen.
Mijn dochter had vorig jaar een rottijd,vet puberen en moeilijk op school in de 2e en vermoedelijk ADD en Dysalculie en haatte iedereen maar toch nu is ze er weer doorheen en gaat supergoed en heeft een doel voor ogen.
Ik zeg ook niet dat ik altijd de beste moeder ben geweest ,ze vinden me wel een rotwijf en een zeur ,maar we hebben ook maar elkaar en hoop dat ze later niet xo in de knoop hoeven raken als ik en hun hb vader..
t !!!@#$???

Ombass
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Herken dit allemaal wel flink gamingaleks, heb zelf namelijk ook in deze sferen gefunctioneerd (nog steeds een beetje) Helaas heb ik dit nooit zo expliciet durven te uiten. Zou je graag advies willen geven, maar ik denk dat erkenning op dit moment genoeg is. (als hier vraag naar is hoor ik het wel)

Ben zelf 21 en heb ook nog steeds metal nodig om de frustraties van alledag eruit te halen, kan ook beamen dat zonder muziek ik niet in staat geweest zou zijn om dit te typen. Ik hoop het allerbeste voor je en hoop dat je door de zwarte momenten heen komt.
I am you and what I see is me
Do I take you by the hand
And lead you through the land
And help me understand
The best I can

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Bedankt voor de steun, ik weet eigenlijk niet echt hoe ik het moet uitleggen aan die hulpverleners, maar ze snappen het denk ik wel. Ik ga vandaag gewoon proberen s'ochtends te rennen, want ik krijg amper slaap, ik ben alleen maar aan het nadenken... Ik slaap de laatste tijd maar heel kort. Ik was ook van plan om uit huis te gaan.. voel me kut hier, en heel de tijd opgejaagd door m'n moeder die me per se pillen wil geven. Ik ga wel rondvragen vandaag of morgen. Ik ben wel een beetje moe.
HAHA

Cassanne
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Misschien kan je begeleid op kamers, vraag dat eens na (bij je huisarts of andere behandelaar denk ik, ben er verder niet bekend mee). Je moeder zal wel toestemming moeten geven, kan je haar overtuigen denk je? Misschien helpt het ook al als je andere afspraken met je moeder maakt, om elkaar minder in de weg te zitten? Of werk of een andere activiteit zoeken waardoor je minder vaak thuis bent?
I never finish anyth

Ombass
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Goede Casanne, ben zelf namelijk ook op soortgelijke manier uit huis gegaan, en heb achteraf ook wel spijt dat ik niet via begeleid wonen deze grote stap heb gezet. (was toentertijd ook een heel gedoe omdat dit begeleid wonen in een andere gemeente opgezet zou worden, helaas word de zorg tegenwoordig gedaan vanuit de gemeentes en beide gemeentes wilde er niet voor betalen)
I am you and what I see is me
Do I take you by the hand
And lead you through the land
And help me understand
The best I can

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Jongens ik snap em het is volgensmij meerdere personaliteitsstoornis slechte opvoeding en allemaal stomme factoren veel te complex geen idee hoe ik erachter kwam ik ben nu op begeleid wonen, er zijn meerdere mensen in het echt heb ik ze gewoon ontmoet. Ik kom hier uit.. maar het is echt een helse marteling en diepe pijn. Het is ook denk ik dat ik een vriendin nodig heb...

mn stemming slaat wel heel de tijd om van vrouwelijk naar mannelijk extreem dit lmao maar eigenlijk wel vet vind ik! XD

edit: ik doe dit alleen omdat mijn vader gescheiden is en een kanker debiel is..
HAHA

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

GamingAleks schreef:Jongens ik snap em het is volgensmij meerdere personaliteitsstoornis slechte opvoeding en allemaal stomme factoren veel te complex geen idee hoe ik erachter kwam ik ben nu op begeleid wonen, er zijn meerdere mensen in het echt heb ik ze gewoon ontmoet. Ik kom hier uit.. maar het is echt een helse marteling en diepe pijn. Het is ook denk ik dat ik een vriendin nodig heb...

mn stemming slaat wel heel de tijd om van vrouwelijk naar mannelijk extreem dit lmao maar eigenlijk wel vet vind ik! XD

edit: ik doe dit alleen omdat mijn vader gescheiden is en een kanker debiel is..
Mijn gok is dat het eerder ontwikkelingsverstoringen zijn geweest :) Klinkt net iets minder negatief dan persoonlijkheidsstoornissen..

Jongeren die zonder liefde en steunnetwerk/familie opgroeien hebben al snel een afwijking te pakken, en heel eerlijk gezegd is dat het resultaat van je ervaringen. Niet veel meer dan dat, in mijn optiek, maar de uitkomst cq het resultaat is zeker een persoonlijk probleem geworden.

Laat je dus ook niet teveel aanpraten als het op labels aankomt. Maar richt je vooral op persoonlijke ontwikkeling en begrip over het hoe en waarom van je verleden en je huidige situatie. Kennis en begrip over de oorsprong kan heel erg verhelderend en helend werken omdat je hiermee jezelf 'empowered' en grip krijgt op je situatie.

Heb je het idee dat je nu goed voorgelicht wordt over je verleden zodat je begrijpt hoe deze hele situatie heeft kunnen ontstaan?
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

eh ik snap het soort van.. ik heb gewoon bijna niemand iedere keer als ik me probeer te hechten snapt iemand het niet.. snapt iemand het weer niet het is gewoon beleefheid, geen familie heb ik hier, mijn familie snapt me ook niet, niemand snapt me. ik zal wel wat meer praten op hb forum en wat meer onderzoek doen en gewoon op die manier mensen helpen... ik voel me gwn nutteloos en niemand die het snapt. zoals ik al zei ik ga gewoon hier rondneuzen kan niks aan deze situatie doen, ik heb me net even uitgehuild ik denk nu serieus van laat maar.. niemand... ook de ggz niet. Ik probeer wel een penvriend te krijgen ofzo. gelukkig ben ik wel slim ofzo heb ik tenminste enige waarde. voor de rest ben ik niks. ik heb niks ik kan niks.

en als iemand slimmer zijn dan mij zou ik me dood en waardeloos voelen.. ik bedoel meer weten dan ik. ik wil op z'n minst iets kunnen.. ik wil iets kunnen maar ik kan nog niks alles is met moeite niemand die je steunt.. te weinig geduld niemand waarmee ik me kan hechten, niemand is open en iedereen is dom als ik ze advies probeer te geven ik ben meer en meer aan het rotten ik snap gewoon dingen die iedereen allang wist.. ik las vandaag iets over aristoteles en ik kan gwn niks iedereen snapt aristoteles want ze zijn blij met hun zelf of zo lijkt het niemand deelt iets lekker niemand!! iedereen zwijgt maar hoe the fuck moet ik dan me niet alleen voelen. iedereen lekker koppig niemand durft iets, iedereen is een mietje, moet ik dan gewoon iets verzinnen moet ik gewoon denken hij heeft de zelfde pijn als jij nee mooi niet niemand deelt dezelfde pijn als ik.

en nog iets mijn moeder schreeuwt altijd tegen me als ik iets verkeerd doe, ze gilt helemaal in paniek en panikeert ze zegt allemaal hatelijke dingen en mijn vader zei ook verschrikkelijke dingen vroeger tegen me, en als ik dit zou zeggen zou ik weer schizofreen genoemd worden zeker!! ik ben het helemaal zat met mensen! en ik weet ook niet wat ik precies allemaal zei, ik herinnerde me dat mijn vader me pakte in bed en duwde omdat ik schreeuwde, mijn moeder belde 112 omdat ik woedend werd op mijn vader en mijn moeder kan me niet helpen. en nu woon ik met haar, en kan ik me nog herinneren dat ze zei dat ze me haatte
HAHA

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Rustig aan, GamingAleks. Als je praat zoals je schrijft, draag je niet echt bij aan begrip bij je omgeving. (Interpunctie heeft een functie.)

Je wereld staat even op z'n kop. Ineens het huis uit. Je niet begrepen voelen. Ineens zien dat je ouders je niet de jeugd en veiligheid hebben gegeven die je graag had gewild. Maar besef ook dat ze je waarschijnlijk niet met opzet niet begrijpen. Zij hebben ook hun eigen achtergrond en leerpunten. En niemand is perfect. Dat moet je leren accepteren, want anderen kun je niet veranderen. Dus de problemen waar jij tegenaan loopt, het onbegrepen voelen, is iets waar jij zelf mee om moet leren gaan.
Gelukkig heb je nog een heel leven om dat te leren. En zelfs dan is het de vraag of dat lukt, want ik vind de wereld nog steeds tamelijk nutteloos (als een van de weinigen op deze aarde, denk ik vaak). Maar zolang ik niet weet hoe ik de wereld en de samenleving duurzaam kan verbeteren zal ik me moeten aanpassen aan de rest. Dat kost me soms nog moeite, maar inmiddels weet ik daar behoorlijk goed mee om te gaan.

Verder zou ik gaan nadenken over waar je behoefte aan hebt in je persoonlijke ontwikkeling. Zijn dat gelijkgestemden? Een methode die je helpt te accepteren wat er in het verleden is gebeurd? Iemand waar je je verhaal kan doen zonder dat hij/zij oordeelt over jou? Of nog iets anders? Vraag vervolgens bij de ggz of ze weten wie jou daar kan helpen bij dat wat jij wilt ontwikkelen. (Dat betekent dat niet de ggz zelf jou moet helpen, maar dat ze je laten kennismaken met mensen die jou mogelijk liggen en verder kunnen helpen.)

En mocht je er aan toe zijn, lees dan eens 'Searching for meaning' van James T. Webb.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

GamingAleks schreef:eh ik snap het soort van.. ik heb gewoon bijna niemand iedere keer als ik me probeer te hechten snapt iemand het niet.. snapt iemand het weer niet het is gewoon beleefheid, geen familie heb ik hier, mijn familie snapt me ook niet, niemand snapt me. ik zal wel wat meer praten op hb forum en wat meer onderzoek doen en gewoon op die manier mensen helpen... ik voel me gwn nutteloos en niemand die het snapt. zoals ik al zei ik ga gewoon hier rondneuzen kan niks aan deze situatie doen, ik heb me net even uitgehuild ik denk nu serieus van laat maar.. niemand... ook de ggz niet. Ik probeer wel een penvriend te krijgen ofzo. gelukkig ben ik wel slim ofzo heb ik tenminste enige waarde. voor de rest ben ik niks. ik heb niks ik kan niks.

en als iemand slimmer zijn dan mij zou ik me dood en waardeloos voelen.. ik bedoel meer weten dan ik. ik wil op z'n minst iets kunnen.. ik wil iets kunnen maar ik kan nog niks alles is met moeite niemand die je steunt.. te weinig geduld niemand waarmee ik me kan hechten, niemand is open en iedereen is dom als ik ze advies probeer te geven ik ben meer en meer aan het rotten ik snap gewoon dingen die iedereen allang wist.. ik las vandaag iets over aristoteles en ik kan gwn niks iedereen snapt aristoteles want ze zijn blij met hun zelf of zo lijkt het niemand deelt iets lekker niemand!! iedereen zwijgt maar hoe the fuck moet ik dan me niet alleen voelen. iedereen lekker koppig niemand durft iets, iedereen is een mietje, moet ik dan gewoon iets verzinnen moet ik gewoon denken hij heeft de zelfde pijn als jij nee mooi niet niemand deelt dezelfde pijn als ik.

en nog iets mijn moeder schreeuwt altijd tegen me als ik iets verkeerd doe, ze gilt helemaal in paniek en panikeert ze zegt allemaal hatelijke dingen en mijn vader zei ook verschrikkelijke dingen vroeger tegen me, en als ik dit zou zeggen zou ik weer schizofreen genoemd worden zeker!! ik ben het helemaal zat met mensen! en ik weet ook niet wat ik precies allemaal zei, ik herinnerde me dat mijn vader me pakte in bed en duwde omdat ik schreeuwde, mijn moeder belde 112 omdat ik woedend werd op mijn vader en mijn moeder kan me niet helpen. en nu woon ik met haar, en kan ik me nog herinneren dat ze zei dat ze me haatte
Dit zijn dan ook begrijpelijk reacties op jouw situatie :)

Het begint allemaal met jezelf leren kennen, alles wat je nu buiten jezelf plaatst is in reactie op jou situatie die op dit moment uitzichtloos lijkt vanwege het gebrek aan erkenning en acceptatie van jou authentieke beleving en pijn, dat alles is gewoon echt, wat anderen daar ook van vinden.

Ik heb ook soortgelijke ervaringen meegemaakt en hechten is soms ook niet mogelijk wanneer en met wie jij dat graag zou willen.

Vandaar dat ik ook probeer over te brengen dat je meer op jezelf zou moeten richten, en hoe tegenstrijdig dat ook zal klinken, je niet afhankelijk opstellen naar mensen in je omgeving. Normaal had je dat best mogen verwachten, maar jouw situatie is daar nu niet naar. Dus ervaar je telkens teleurstelling en afwijzing die keer op keer weer meer pijn en verdriet met zich meebrengt.

Jullie als familie zitten duidelijk in een fase waarin communicatie met elkaar en luisteren naar elkaars standpunten en beleving simpelweg onmogelijk is geworden, en al wat rest is frustratie en uitingen hiervan. Hulp inschakelen die objectiever naar jullie situatie kan kijken is absoluut noodzakelijk als ik het zo lees.

En verder kun je altijd hier je vragen en beleving van je afschrijven, en dat zou ik ook zeker aanraden, alleen al het feit dat hier mensen zijn die je willen helpen en willen luisteren is een stap in de goede richting :)
I believe we need to educate each other to the degree that we meet again in agreement :)

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Nog even over je eigenwaarde. Die hangt echt niet af van hoeveel je weet in relatie tot anderen, of hoeveel vaardigheden je aanleert :) Dat is je ego die je in de maling neemt :biggrin: Begrijpelijk uiteraard vanuit jouw optiek, nu. Maar dat is iets wat je niet zo heel snel beseft.

Ga er vanuit dat je nu al perfect bent, er is geen reden om jezelf niet als zodanig te zien :) Accepteer jezelf hoe je nu bent, en streef naar rust en begrip van je situatie zoals die nu bestaat.

Op dit moment is er geen noodzakelijkheid om iets te kunnen of zijn, slechts een situatie waarmee je nu zo best als mogelijk mee om moet leren gaan. De rest komt vanzelf, maar begint wel in het nu, maak nu keuzes die je onmiddellijke situatie gunstiger kunnen laten verlopen en vermijd toekomstige verlangens die alleen maar voor frustratie in het nu zorgen.

Neem de tijd, stap voor stap, er is geen haast.

GamingAleks
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Terrasano schreef:Nog even over je eigenwaarde. Die hangt echt niet af van hoeveel je weet in relatie tot anderen, of hoeveel vaardigheden je aanleert :) Dat is je ego die je in de maling neemt :biggrin: Begrijpelijk uiteraard vanuit jouw optiek, nu. Maar dat is iets wat je niet zo heel snel beseft.

Ga er vanuit dat je nu al perfect bent, er is geen reden om jezelf niet als zodanig te zien :) Accepteer jezelf hoe je nu bent, en streef naar rust en begrip van je situatie zoals die nu bestaat.

Op dit moment is er geen noodzakelijkheid om iets te kunnen of zijn, slechts een situatie waarmee je nu zo best als mogelijk mee om moet leren gaan. De rest komt vanzelf, maar begint wel in het nu, maak nu keuzes die je onmiddellijke situatie gunstiger kunnen laten verlopen en vermijd toekomstige verlangens die alleen maar voor frustratie in het nu zorgen.

Bedankt, ik had net met iemand gesproken over hetzelfde die zei gewoon dat je gewoon mag zijn wie je wilt zijn ook al ben je een beetje raar. Alleen moet wel goed uitkijken met welke mensen ik omga vind ik een beetje lastig om te zien, ben er al mee bezig, ik begin het een beetje te begrijpen. Volgensmij heb ik moeite om mezelf te vertrouwen, ik ben er een beetje mee aan het experimenteren... ik heb nog meer problemen dusja. Maar ik vind het nu een stuk makkelijker. Ik bedoel raar in de ogen van andere mensen die me niet begrijpen. Hij snapte me wel ik vind mezelf niet raar alleen andere oh.. weer te snel geschreven. Ik schrijf wel graag dan komen m'n gedachten op een rijtje. Wel tof dat er best veel mensen zoals ons zijn. Ik ben weer wat gestopt om over "mij" te praten, gelukkig.

By the way die interpunctie tip hielp echt het kwam bijna meteen goed! Maar ik wil nog wel blijven leren toch best wel spannend om iets nieuws te leren.. ik zal het doen volgende keer met veeel meer zelf-beheersing en logica. En ik las vooral om mezelf te begrijpen, maar nu begrijp ik mezelf beter dat ik lezen en leren gewoon leuk vind :) Ik wil ook niet veel te serieus worden. Dan ben ik ook niet mezelf.
HAHA

Terrasano
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

GamingAleks schreef:
Terrasano schreef:Nog even over je eigenwaarde. Die hangt echt niet af van hoeveel je weet in relatie tot anderen, of hoeveel vaardigheden je aanleert :) Dat is je ego die je in de maling neemt :biggrin: Begrijpelijk uiteraard vanuit jouw optiek, nu. Maar dat is iets wat je niet zo heel snel beseft.

Bedankt, ik had net met iemand gesproken over hetzelfde die zei gewoon dat je gewoon mag zijn wie je wilt zijn ook al ben je een beetje raar. Alleen moet wel goed uitkijken met welke mensen ik omga vind ik een beetje lastig om te zien, ben er al mee bezig, ik begin het een beetje te begrijpen. Volgensmij heb ik moeite om mezelf te vertrouwen, ik ben er een beetje mee aan het experimenteren... ik heb nog meer problemen dusja. Maar ik vind het nu een stuk makkelijker. Ik bedoel raar in de ogen van andere mensen die me niet begrijpen. Hij snapte me wel ik vind mezelf niet raar alleen andere oh.. weer te snel geschreven. Ik schrijf wel graag dan komen m'n gedachten op een rijtje. Wel tof dat er best veel mensen zoals ons zijn. Ik ben weer wat gestopt om over "mij" te praten, gelukkig.

By the way die interpunctie tip hielp echt het kwam bijna meteen goed! Maar ik wil nog wel blijven leren toch best wel spannend om iets nieuws te leren.. ik zal het doen volgende keer met veeel meer zelf-beheersing en logica. En ik las vooral om mezelf te begrijpen, maar nu begrijp ik mezelf beter dat ik lezen en leren gewoon leuk vind :) Ik wil ook niet veel te serieus worden. Dan ben ik ook niet mezelf.
Dat is het leuke van zijn wie je bent, maar wie ben je eigenlijk? Dat verandert door de tijd heen en door middel van ervaringen en inzicht, dus wie je nu denkt te zijn ben je straks ook niet meer :)

Maar accepteren wie je nu bent is de sleutel tot acceptatie van jezelf. Iedereen spiegelt zijn of haar zelf in meer of mindere mate aan mensen uit de omgeving, zo werkt het een beetje. Iedereen die een beetje afwijkt van de norm komt dan al snel uit bij zichzelf en wat zou er toch mis kunnen zijn met mij of hen.. Allemaal heel menselijk. Jij zit op dit moment ook in de fase dat je gaat zoeken naar je eigen identiteit in relatie tot anderen.

In het kort komt het er vaak op neer dat mensen elkaar beoordelen/veroordelen op aspecten die men zelf niet heeft of wil zien. Jezelf leren kennen is altijd een goed idee, en stel dat je afwijkende ideeën etc.. zou hebben, vraag jezelf dan ook af waarom die er zijn en waaruit deze ontspringen, dat kan ook weer verhelderend werken :)

Soms doen we iets als reactie op iets of iemand anders namelijk, en dat kun je dan leren inzien, en dan kun je weer kiezen of dit echt bij jou authentieke karakter of persoon hoort, of niet.

Terug naar “HB en ...”