Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Re: Disconnectie van het dagelijks leven.

nathalie schreef:
di 09 jan 2018, 15:58
Dat is heftig!
Ik heb ermee samen gewoond,mijn exman is precies zoiemand inclusief muziek en om de haverklap nu psychoses .
Duurde even tot ik doorhad dat het niet normaal gedrag was...
Wel echt een lieverd hoor.

Wat dat betreft ben ik wel wat "normaler,". Maar heb aantrekkingskracht naar deze types (andere ex sluit zich ook af van de wereld)

Mijn streven om mijn kinderen niet zo te laten worden is gelukt ondanks deze achtergrond en zijn. Wel goed geaarde persoontje s . Tiener die eerst in sprookjes land woonde tot de 12e is nu een meid met veel vrienden en leuke opleiding tot verpleegkundige. Gelukkig minder desillusie dan toen ze 10was .

Zoontje (7)zit er nog een beetje in en ontdekken dat de wereld niet altijd leuk is maar hij moet ook wel eens nee leren horen , en beetje aanpassen Mo wel
Ik ben niet voor niks al 10 jaar vrijgezel. Na 2 relaties kwam ik erachter dat het niet zo makkelijk samenleven is met mij en heb ik zelf gekozen een stap terug te doen. Veel vrienden van me snappen dat niet, ook niet als ik het haarfijn uitleg, maar daar wen je aan als je ouder wordt (33). Je wordt er ook sterker van en het bouwt karakter. Dat maakt wel dat ik ermee kan leven. Een soort yin en yang of zo, als je daarin wil geloven.
Voor jou en je kinderen zal het ook niet makkelijk(er) worden, denk ik. Maar de wereld is kneiterhard en als je zo lief en gevoelig bent, komt dat des te harder binnen. Hopelijk besef je dat. Mensen kijken me vaak met onbegrip aan of met een geschrokken blik, omdat ik aan de buitenkant heel snel kan overkomen, wat met agressiviteit, wordt verward. Psychoses zijn echt een levende hel, die wens je niemand toe en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand niet met zo'n persoon kan of wil leven. Dat mag gewoon en zal een hb'er ook wel begrijpen lijkt me.
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mercurious schreef:
di 09 jan 2018, 23:32
nathalie schreef:
Dat is heftig!
Ik heb ermee samen gewoond,mijn exman is precies zoiemand inclusief muziek en om de haverklap nu psychoses .

Wat dat betreft ben ik wel wat "normaler,". Maar heb aantrekkingskracht naar deze types (andere ex sluit zich ook af van de wereld)

Mijn streven om mijn kinderen niet zo te laten worden is gelukt ondanks deze achtergrond en zijn. Wel goed geaarde persoontje s . Tiener die eerst in sprookjes land woonde tot de 12e is nu een meid met veel vrienden en leuke opleiding tot verpleegkundige. Gelukkig minder desillusie dan toen ze 10was .

Zoontje (7)zit er nog een beetje in en ontdekken dat de wereld niet altijd leuk is maar hij moet ook wel eens nee leren horen , en beetje aanpassen Mo wel
Ik ben niet voor niks al 10 jaar vrijgezel. Na 2 relaties kwam ik erachter dat het niet zo makkelijk samenleven is met mij en heb ik zelf gekozen een stap terug te doen. Veel vrienden van me snappen dat niet, ook niet als ik het haarfijn uitleg, maar daar wen je aan als je ouder wordt (33). Je wordt er ook sterker van en het bouwt karakter. Dat maakt wel dat ik ermee kan leven. Een soort yin en yang of zo, als je daarin wil geloven.
Voor jou en je kinderen zal het ook niet makkelijk(er) worden, denk ik. Maar de wereld is kneiterhard en als je zo lief en gevoelig bent, komt dat des te harder binnen. Hopelijk besef je dat. Mensen kijken me vaak met onbegrip aan of met een geschrokken blik, omdat ik aan de buitenkant heel snel kan overkomen, wat met agressiviteit, wordt verward. Psychoses zijn echt een levende hel, die wens je niemand toe en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand niet met zo'n persoon kan of wil leven. Dat mag gewoon en zal een hb'er ook wel begrijpen lijkt me.
Het gedrag van de maatschappij geeft aan dat getrouwd zijn e/o samenwonen eigenlijk logisch en normaal is, dat hoort zo. Kies je voor een single bestaan dan vind de maatschappij dat eigenlijk niet normaal, wat is er eigenlijk met die persoon aan de hand vragen komen er.

En zo kan ik nog wel een paar pagina's volschrijven. In volle vreugde ;)
don't hide what you have !

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

plato schreef:
wo 10 jan 2018, 06:49
Mercurious schreef:
di 09 jan 2018, 23:32
nathalie schreef:
Dat is heftig!

Het gedrag van de maatschappij geeft aan dat getrouwd zijn e/o samenwonen eigenlijk logisch en normaal is, dat hoort zo. Kies je voor een single bestaan dan vind de maatschappij dat eigenlijk niet normaal, wat is er eigenlijk met die persoon aan de hand vragen komen er.

En zo kan ik nog wel een paar pagina's volschrijven. In volle vreugde ;)
:)
Rijkdom bestaat niet uit het hebben van grote bezittingen, maar in het hebben van weinig behoeften.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Ik zal wel moeten. Mijn ouderlijke plicht als het ware om ervoor te zorgen dat zij gelukkig worden. En dan moet je wel leren over dingen en met vallen en opstaan en je fouten durven toegeven rn mamas zijn okk mensen en ja de wereld is k#t maar pluk er je eigen vruchten van
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:
wo 10 jan 2018, 10:48
Ik zal wel moeten. Mijn ouderlijke plicht als het ware om ervoor te zorgen dat zij gelukkig worden. En dan moet je wel leren over dingen en met vallen en opstaan en je fouten durven toegeven rn mamas zijn okk mensen en ja de wereld is k#t maar pluk er je eigen vruchten van
Nahhh...ik ken best wel -veel ???- getrouwde liefdeloze ouders, die dat en hoe kan het ook anders dat gedrag dagelijkse doorgeven aan hun kinderen.

In mijn NL periode heb ik mijn jongensdroom laten uitkomen: als zelfstandige ondernemer met een eigen bedrijf, 2 eigenlijk, wonend in een riante villa met een echt zwembad en rijdend in een Porsche, heb ik nadrukkelijk in aantal en alle 'soorten...excuses :) vrouwen' iets definitiefs over het gedrag van een vrouw geleerd. Reeds eerder hier beschreven: een vrouw is niet man gericht maar relatie gericht.

Wat nu Nathalie ? ;)

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Dat is waar.
Van die vreselijke lui die zo lomp tegen dd kinderen tekeer gaan in publiek.
Ik ook soms maar hopelijk niet zo ordinair

Wat nu ? Tja momenteel leef ik een beetje bij de dag. Nog weinig nieuwe doelen voor ogen op langer termijn.

Geen desillusie maar gewoon mijn reserves weer opladen . Ontstressen

Geen haast voor de verandering
t !!!@#$???

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

plato schreef:
wo 10 jan 2018, 11:40
nathalie schreef:
wo 10 jan 2018, 10:48
Nahhh...ik ken best wel -veel ???- getrouwde liefdeloze ouders, die dat en hoe kan het ook anders dat gedrag dagelijkse doorgeven aan hun kinderen.

In mijn NL periode heb ik mijn jongensdroom laten uitkomen: als zelfstandige ondernemer met een eigen bedrijf, 2 eigenlijk, wonend in een riante villa met een echt zwembad en rijdend in een Porsche, heb ik nadrukkelijk in aantal en alle 'soorten...excuses :) vrouwen' iets definitiefs over het gedrag van een vrouw geleerd. Reeds eerder hier beschreven: een vrouw is niet man gericht maar relatie gericht.

Wat nu Nathalie ? ;)
O? Maar ik ben ook relatiegericht; komt dat even goed uit. :D

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Generalisaties zijn nutteloos. Sekseverschillen zijn grotendeels gebaseerd op verwachtingen en ingeslepen rollenpatronen en maar zelden op de realiteit.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Haha Mercurious komt uit de kast..ik ben een man die relatie wil en geen LoneWolf!!

Hoe eigenwijzer je wordt/bent hoe moeilijker het is volgens mij om met iemand je leven te delen.

Ook daar is een bewuste disconnectie van de ander.
Ik wil wel mensen om mij heen maar geen relatie.een select few.
t !!!@#$???

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Uit de kast? Sorry als ik dat een voorbarige conclusie acht. Ik merk wel dat er nogal wat negativiteit heerst hier, zie jouw reactie nathalie. Sorry, maar ik weet donders goed hoe rot de maatschappij kan zijn, maar je kunt er ook voor kiezen om je daar niks van aan te trekken en gewoon jezelf te blijven. Dan straal je ook meer uit. Ik heb dan misschien het geluk dat ik er goed uitzie en sociaal bekwaam ben, maar ik heb honderden geweldige niet hb-mensen ontmoet. Het draait er tenslotte om waar iemands hart ligt, niet iemands IQ.

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mercurious schreef:
do 11 jan 2018, 00:30
Uit de kast? Sorry als ik dat een voorbarige conclusie acht. Ik merk wel dat er nogal wat negativiteit heerst hier, zie jouw reactie nathalie. Sorry, maar ik weet donders goed hoe rot de maatschappij kan zijn, maar je kunt er ook voor kiezen om je daar niks van aan te trekken en gewoon jezelf te blijven. Dan straal je ook meer uit. Ik heb dan misschien het geluk dat ik er goed uitzie en sociaal bekwaam ben, maar ik heb honderden geweldige niet hb-mensen ontmoet. Het draait er tenslotte om waar iemands hart ligt, niet iemands IQ.
Och...we zitten naast het serieus benoemen van de persoonlijke behoeftes ook een beetje -boel- te dollen over het onderwerp sec. Niets is zo aangenaam om het gedrag van de buren aan de overkant te bespreken. In Nederland dan :)

Alhoewel ik wat andere buren heb.

Afbeelding

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Mercurious schreef:
do 11 jan 2018, 00:30
Het draait er tenslotte om waar iemands hart ligt, niet iemands IQ.
En dat is zowaar één van de weinige echte waarheden.

De bubbel die je creeert is je eigen bubbel, en je kunt óf verder leven in die bubbel, of hem doorprikken en zoeken naar connectie. Die is er wel degelijk. Niet op diepgaand vlak, maar in de alledaagse dingen.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Sorry, uit de kast was een grapje.

Ik heb periodes dat ik me een beetje terug trek na burnout maar verder ben ik ook wel goed -uirziend en sociaal vaardig met zowel HB als lager begaafde van adel tot vuilnisman.ik connect met iedereen.
Net gisteren weer begonnen bij een koortje lekker zingen.en klimmen in klimhal weer opgepakt...
En vrijwilligers werk ook weer deze week vergadering.
Klinkt saai maar dit is nu even te behappen voor mij..
Binnenkort weer naar Hbijeenkomst in Utrecht bij Rianne.daarknap je ookvan op.
t !!!@#$???

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Is niet erg nathalie, ik gooi zo vaak dingen eruit waar ik naderhand spijt van heb. Klimmen is zo heerlijk. Heb 7 jaar in dienst gezeten en daar mochten we ook een beetje klimmen, echt lekker om aan zo'n grote muur te hangen, net als buiten spelen haha.
Vrijwilligerswerk doe ik ook sinds kort. Echt bizar, 2 maanden vrijwilligerswerk heeft me nu al meer mooie momenten opgeleverd dan 7 jaar op een kantoor zitten voor KPN...
Geniet er lekker van nathalie en jij ook plato. Moest gister nog aan plato denken, door jou, plato. :laugh:
Heb hier een boekje liggen, van een vriend ooit gekregen, waar Feest t/m Faidon in staat. Leuke stof om te reflecteren. Werkt ook goed tegen m'n homofobie, pardonneer mijn frans.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Klimmen is een bevrijding. Doodeng soms maar zo blij als het ern keer lukt een moeilijke route uit te klimmen .
(Veel hb ers daar trouwens ,hoef je even niet die ruis te horen alleen concentreren op je muur. Innerlijke struggel uitten aan een touwtje.
Heerlijk.
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mercurious schreef:
do 11 jan 2018, 10:04
Is niet erg nathalie, ik gooi zo vaak dingen eruit waar ik naderhand spijt van heb. Klimmen is zo heerlijk. Heb 7 jaar in dienst gezeten en daar mochten we ook een beetje klimmen, echt lekker om aan zo'n grote muur te hangen, net als buiten spelen haha.
Vrijwilligerswerk doe ik ook sinds kort. Echt bizar, 2 maanden vrijwilligerswerk heeft me nu al meer mooie momenten opgeleverd dan 7 jaar op een kantoor zitten voor KPN...
Geniet er lekker van nathalie en jij ook plato. Moest gister nog aan plato denken, door jou, plato. :laugh:
Heb hier een boekje liggen, van een vriend ooit gekregen, waar Feest t/m Faidon in staat. Leuke stof om te reflecteren. Werkt ook goed tegen m'n homofobie, pardonneer mijn frans.
Dat is bijzonder...dat lachen...tot dusver deed dat alleen mijn Duitse Herder dat tegen me...

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:
do 11 jan 2018, 10:41
Klimmen is een bevrijding. Doodeng soms maar zo blij als het ern keer lukt een moeilijke route uit te klimmen .
(Veel hb ers daar trouwens ,hoef je even niet die ruis te horen alleen concentreren op je muur. Innerlijke struggel uitten aan een touwtje.
Heerlijk.
Hmmm interessant dat klimmen...snoei je ook fruitbomen? Om daar maar even mee te beginnen.

Mercurious
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Mensen lachen niet naar je plato?

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mercurious schreef:
do 11 jan 2018, 14:32
Ik ben dol op het máken van humor. Maar ik ben geen moppentapper. Wel in persoonlijke situaties met een iemand waarmee ik bv correspondeer via een email of zo. Taal is een prachtig gegeven voor humor. Maar vooral in live situaties met andere mensen.

In mijn supermarkt stond de filiaalleidster vlak bij me. Ik stak mijn neus snuivend de lucht in, pakte een pakje boter en rook daar aan, vervolgens iets anders uit een schap en rook er ook aan. Die filiaalleidster zag dat allemaal, om vervolgens naar haar toe te gaan en ik vroeg: Heb jij soms een paard? Een reactie daarop uit duizenden. (ik wist via dat zij 2 paarden heeft). Dat werk dus.

In het algemeen: als je ter plekke iets bedenkt/schrijft dan weet je niet wat de houding of de stemming is van degene die dat hoort/leest. Daar zit een zeker risico van 'conflict' in. Dat weet ik en accepteert dat ...

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Mercurious schreef:
do 11 jan 2018, 14:32
Plato en ik kennen elkaat wat langer ook.buiten het forum.
Probeed me al jaren te schaken

;)

Mission impossible
t !!!@#$???

Terug naar “HB in het dagelijks leven”