Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

De wereld van vandaag

Ik heb problemen met mij aan te passen op de wereld van vandaag.
Door mijn vluchtgedrag en zelfloochening ben ik daar zelfs raar op gaan reageren.

Ik vraag me af hoe een genocide nog mogelijk is in 2018. Waarom onze landen wel ten oorlog kunnen trekken, en dit dan enkel doen tot hun target behaald is, maar nooit ten strijde trekken om een land ook effectief beter te maken. Men laat alles in een puinhoop achter met genocides tot gevolg.
Waar is dan het probleem? Als ik kijk naar het bechoren lot van de Koerden, kan ik niet begrijpen waarom iedereen de andere kant op kijkt? Iedereen is er schuldig aan? We komen op straat als we 10 euro meer moeten betalen, maar niet als een christen gezin niet binnen geraakt en een moslimverkrachter met valse naam nog op het vliegtuig kan stappen kan ik geheel niet begrijpen. Hoe kan iemand in 2018 nog reizen van Europa naar Irak met een valse naam???!!!! Het begint mij er sterk op te lijken dat de chritselijke genocide bewust niet aangekaart werd. Ik denk zelfs dat deze mensen zo moeilijk binnen Europa geraken omdat zij veel van de EU kunnen ontmaskeren.
Tenslotte zijn veel bewapende rebellen met wapens van het westen beginnen schieten op Koerden. Aan de andere kant is Turkijke hen aan het beschieten. Ik ben anti migratie van veel mensen, maar als iemand nu onze steun en hulp nodig heeft zijn zij het wel. Nochtans, ze geraken amper Europa binnen en als ze hulp zoeken binnen de EU worden ze veelal geplaatst in asielcentra met moslims waar ze gebukt gaan onder geweld. Ook hier stel ik Europa mede verantwoordelijk voor. De christenen (Yezidis) bij de Koerden zijn maar een kleine groep, dus ze vallen sowieso niet op. Maar zij tellen toch ook, niet?

Als ik dan kijk naar de wereld van vandaag en hoe rechts zich tot op het bot aan het bewapenen is om in verzet te komen; vraag ik me af: Armageddon now?
Job 13:5

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: De wereld van vandaag

Nee.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Neen op wat? Dat een mensenleven van een Yezidi niet telt?
Of op een Armageddon? Ik weet niet hoor. Volgens mij staan wij voor iets heel groot dat nog nooit in de geschiedenis beleefd is. Europa (en het hele westen) hebben regelmatig tribulaties gekend. Maar nu is de situatie toch helemaal anders? Er worden wel rare dingen tegen ons opgeroepen en die oproepen worden ook in de praktijk omgezet. Alle bijbelse profetieen komen tot hun recht en zei Nostradamus ook niet dat het in Frankzijk zou beginnen? Extreem rechts is in Frankijk massaal aan het rekrutreren en heeft al Belgische leden. Leden die geprept worden voor een bewapend conflict he.

Toen ik de rellen in de Parijse voorsteden zag wist ik dat het geduld ooit op zou geraken. En als het geduld in Europa op is.... boer let op je kippen.
Dit wordt geen oorlog, dit wordt een regelrechte revolutie.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Wanneer ik denk aan de menselijke natuur (= dierlijk) dan vraag ik mij niet af hoe de hedendaagse "gruwelijke" gebeurtenissen (zoals genocide) ontstaan (niet afvragen, in de zin dat ik mij daar niet over verwonder, het niet begrijp).

Daarbovenop erken ik dat er geen universele moraal is, en mogelijk ook nooit zal zijn, en laat ik de hoop en het geloof los dat er een vredige wereld mogelijk is waarin iedereen in harmonie leeft. Of althans bestaat die harmonie niet uit een statisch evenwicht met gelijkheid maar uit een dynamisch evenwicht met ongelijkheid en natuurlijke wisselingen van geluk en ongeluk, goed en kwaad.

Veel mensen zullen dat als een cynisch beeld zien, maar dat hoeft niet zo te zijn. Het betekent niet noodzakelijk dat men ook apatisch en nihilistisch de wereld aanschouwd. Er wordt nog altijd 'gekozen' voor een moraal. Alleen erkend met dat deze moraal in een dynamische ideeen-wereld plaats vindt en een subjectieve keuze is, die daarentegen toch welliswaar, door interacties, direct samenhangt met de opinies (keuzes) van nabije mensen in de omgeving en indirect met de rest van de wereld.

Het belangrijkste punt met deze gedachte is niet apathie en nihilisme, maar dat men loskomt van een idee van een absolute moraal en daarmee anders, minder strikt en meer genuanceerd, oordeelt over het eigen handelen en het handelen van anderen. Minder vanuit het beperkte oogpunt van een enkel individu, en met meer 'respect voor / inachtneming van' de gehele complexe machine/ecosysteem die de samenleving/wereld vormt.

In West Europa zijn we de laatste zeventig jaar zoveel in de watten gelegd dat we vergeten zijn hoe de mens de afgelopen duizenden jaren heeft geleefd. We zijn een vergaande tamme Homo sapiens geworden die de natuurlijke plek in de wereld beginnen kwijt te raken (bijvoorbeeld: er zijn nu mensen die geen vlees meer eten... omdat dat zielig is voor de diertjes, enzo). Vanuit deze nieuwe westerse idealistische moraal beschouwt men nu de rest van de wilde wereld en ziet men dat het daar slecht (onmenselijk) aan toe gaat. Echter is er maar weinig zelfkritiek en geen enkel oog voor de volledige subjectivitiet van het eigen standpunt en dat dit extreme vredelievende standpunt onhoudbaar is (Gerelateerd: Een interresante paradox is de vraag of jezelf doden of in leven blijven het beste is voor ander leven op aarde. Zelfs de boeddhistische monniken die geen enkele insect proberen te doden zullen dit onbewust toch nog doen. Moet die monnik dan zelfmoord plegen om geen ander leven te schaden? Maar een dode monnik is daarentegen weer minder goed voor andere diertjes, ie parasieten, zoals muggen, die onderandere van mensen leven. mijn oplossing is de gedachte dat er geen enkele weg is waarin geen enkel ander wezen wordt geschaad. Maar nog belangrijker, in het licht van de biologische levenscyclus hoor de dood er juist bij om ander leven te kunnen scheppen. We moeten dit niet noodzakelijk uit de weg gaan. Brood en dood horen bijelkaar.).
Laatst gewijzigd door Tinus op di 26 jun 2018, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

-b-
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Gewoon, nee. Nee, de geschiedenis van de mens is doordrenkt met bloed en op iedere willekeurig tijdstip zagen mensen "het einde komen". Nee, groepen zonder middelen worden maar zelden geholpen want er zijn geen belangen. Nee, naastenliefde strekt zich vooral uit tot je buurman, en dan nog maar beperkt. Nee, dat is niets nieuws. Nee, er is geen Armaggedon. Nee, er is geen goddelijke macht. Nee, de wereld is een puinzooi, en het gaat slecht met het milieu, maar dat is allemaal het gevolg van menselijk handelen gedreven door een biologisch imperatief. Nee, Nostradamus is bullshit. Nee, er komt geen Goddelijk Armaggedon.
Oh hey heb ik een onderschrift? Wat leuk! Ja. Ehm. Mijn onderschrift is net zo zinnig als het leven zelf. Ja.

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Sad but true.

De mens is (zelf(vernietigend...

Armageddon geloof ik ook niet in want er is altijd wel een Doom of gloom periode in de geschiedenis van de mens..
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

De wereld van 'vroeger' was in Nederland gefocused op de moraliteitsvorming van de burger op basis van geboden. De overheid, het bedrijfsleven, de kerken en andere maatschappelijke organisatie hadden een stimulerende rol om de maatschappij en de mensen aan te geven wat een prettig en zinnig leven betekende.

De wereld van 'nu' heeft een geheel andere focus, de burger confronteren met zoveel mogelijk verboden. In 2016 waren er 63.000 wetten met bijbehoren regels om daar inhoud te geven. https://www.ad.nl/binnenland/meer-regel ... ~aa6393d2/

Voor mij betekent deze kentering dat er een enorme afstand is ontstaan tussen bijvoorbeeld de overheid als organisatie en het laten welslagen van de maatschappij en zijn mensen. Ergo, het is juist onbeheersbaar geworden juist door het nog verder eenzijdig uit laten groeien met behulp van regels, voorschriften en bepalingen van een hoe je moet leven ic moet gedragen.

Persoonlijke stimulering van weleer is een macro gedachte en een uitvoering geworden van: Hoe hou je op afstand het volk in bedwang?
don't hide what you have !

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Hoe hou je op afstand het volk in bedwang?

Met angst

Angst voor terreur
Ziekte, , armoede

Waar het in de voorgaande eeuwen echt was,. Is nu gedeeltelijk alleen al de dreiging genoeg....
De toorn van God is nu vervangen door de media die alles zo dichtbij laat komen dat iedereen een eigen privé armageddon creëert..
Beetje kort door de bocht natuurlijk .
Er is wel honger en armoede en oorlog en trump
t !!!@#$???

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

nathalie schreef:
wo 27 jun 2018, 07:19
Hoe hou je op afstand het volk in bedwang?

Met angst

Angst voor terreur
Ziekte, , armoede

Waar het in de voorgaande eeuwen echt was,. Is nu gedeeltelijk alleen al de dreiging genoeg....
De toorn van God is nu vervangen door de media die alles zo dichtbij laat komen dat iedereen een eigen privé armageddon creëert..
Beetje kort door de bocht natuurlijk .
Er is wel honger en armoede en oorlog en trump
Wat dichter bij huis even. Nederland heeft 1.800.000 ambtenaren die alleen op basis van regels e.d. hun werk kunnen doen. Een ambtenaar kost 100.000 euro per stuk. Salariskosten 86.000 euro en zijn privileges kosten 14.000 euro. Te betalen door de werkende burger wordt dat 180.000.000.000 euro. Die regelgroei zal nooit minder worden, wel -veel- meer. Ambtenaren stellen namelijk zo hun eigen baantje veilig

Overigens kun je 600.000 ambtenaren rustig ontslaan zonder dat het enig effect heeft op het functioneren van de maatschappij.

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Afbeelding
To all,
we are a super-intelligent extraterrestrial species who have lost our pet human, Tinus. We found out that he is dwelling around on this forum. We hacked his account to place this signature. Be aware not to feed him.

Tinus,
sit, down, logic off!

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Was het vroeger ook al niet zo dat de kerk de mensen dom hield terwijl de regering zorgde de ze arm bleven.
Op die manier gehoorzaamde de bevolking.
It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Eskimo schreef:
wo 27 jun 2018, 10:21
Was het vroeger ook al niet zo dat de kerk de mensen dom hield terwijl de regering zorgde de ze arm bleven.
Wat actuele informatie van het Nibud die de doelgroep iets onder het modale niveau in beeld heeft gebracht mbt op vakantie gaan. Laten we alstublieft ophouden met die juichverhalen over de aantrekkende economie, want ons besteedbare inkomen merkt daar helemaal niets van.

Afbeelding

En wat voor betreft de kerken. Alles dat een meer van hetzelfde is of wordt...is eindigend.

Stefan
Beheerder
Beheerder

Te duur betekent niet dat er geen geld is; het betekent dat het te duur is.
“Ik doe liever andere dingen met mijn geld” -> (er is dus geld) kan zijn; nieuwe auto, verbouwing...
“Spaar liever”-> geld is er dus (wederom)

Zeg dan niets: veel informatiever!
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell
http://quoteinvestigator.com
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases

plato
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Stefan schreef:
vr 29 jun 2018, 11:58
“Ik doe liever andere dingen met mijn geld” -> (er is dus geld) kan zijn; nieuwe auto, verbouwing...

Probeer het nog eens: https://www.hansanders.nl/

Stefan
Beheerder
Beheerder

Tinus schreef:
di 26 jun 2018, 10:21
In West Europa zijn we de laatste zeventig jaar zoveel in de watten gelegd dat we vergeten zijn hoe de mens de afgelopen duizenden jaren heeft geleefd. We zijn een vergaande tamme Homo sapiens geworden
Onwerkelijk bijna... alsof hele generaties zijn opgegroeid in een Disney fantasie (die van ná de jaren 90; daarvóór ging de mama van Bambi nog tragisch dood, werden de biggetjes opgegeten en de boze wolf mishandeld door Roodkapje.)
.. inconsistency is one to which every honest thinker must subject himself. The foolish and the dead alone never change their opinion.
James Russell Lowell

Stefan
Beheerder
Beheerder

Eskimo schreef:
wo 27 jun 2018, 10:21
Of: de kerk (geloof) gaf vorm aan gemeenschappelijke belangen, een sociaal stramien, en betekenis/een hoger doel aan diegenen die dat nodig hadden om de dagelijkse sleur en moeilijk bestaan te kunnen dragen. Iets waar nu, als ik zo om me heen kijk, grote behoefte aan is.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de kerk de oplossing is, maar om alle instituties die leidden tot de mate van welvaart die we nu hebben weg te zetten als onderdrukkingstechnieken gaat toch wat ver.

We lijken ook niet zo goed uitgerust om met die welvaart om te gaan. Vergrijzing, welvaartsziekten zoals diabetes en overgewicht, en een toenemend aantal zelfmoorden zijn imho bijverschijnselen van die drang naar veelal egoïstisch gemotiveerde “welvaart” of “vrijheid” waar we dus nog helemaal niet goed mee weten om te gaan.
James Russell Lowell

Stefan
Beheerder
Beheerder

plato schreef:
vr 29 jun 2018, 12:02
Stefan schreef:
vr 29 jun 2018, 11:58

Probeer het nog eens: https://www.hansanders.nl/
Afbeelding
James Russell Lowell

Tinus
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Plato's visie op nummers

Afbeelding

verkrijgbaar bij Hænsk Trøl Åndersen
To all,

Tinus,
sit, down, logic off!

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

De Armageddon is geen einde he. Dat is een strijd naartoe een nieuwe vrede.
Een nieuwe wereldvrede.
Het is niet het einde van de wereld...

Ik zie signalen. Ik zie mensen zichzelf bewapenen. Ik zie mensen elkaar bijna in de haren vliegen in drukke steden waar de multicul levendig aanwezig is. Antwerpen, Brussel, Gent, ... Je kan er niet meer omheen.
Er is iets ondergronds aan het koken dat gaat uitbarsten... Soon.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Stefan schreef:
vr 29 jun 2018, 12:07
Tinus schreef:
di 26 jun 2018, 10:21
In West Europa zijn we de laatste zeventig jaar zoveel in de watten gelegd dat we vergeten zijn hoe de mens de afgelopen duizenden jaren heeft geleefd. We zijn een vergaande tamme Homo sapiens geworden
Onwerkelijk bijna... alsof hele generaties zijn opgegroeid in een Disney fantasie (die van ná de jaren 90; daarvóór ging de mama van Bambi nog tragisch dood, werden de biggetjes opgegeten en de boze wolf mishandeld door Roodkapje.)
Daar zijn wij niet in groot gebracht.
Wij zjin groot gebracht tussen massa moordenaars waar we ons niet tegen mochten verdedigen en waar we niets tegen mochten terug zeggen.
Ons continent is nu tsjokvol met van die massa moordenaars en zij hebben al honderdtallen vrouwen aangerand, verkracht en vermoord. Ook onze zonen verdwijnen mysterieus en worden dood terug gevonden. Of zonen die onze dochters verdedigen worden koelbloedig doodgestoken.
Dan hebben wij leiders die ons verzekeren dat het lone wolfs zijn en maar NIETS doen om onze veiligheid te waarborgen. Integendeel, er net alles aan doen de veiligheid van ons en onze naasten in gevaar te brengen. Naar school gaan op drukke plaatsen is een gevaar geworden. Vroeger onbekend voor mij als kind.

De bambie generatie is er al lang niet meer.

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”