Patrick1984 schreef: ↑zo 01 jul 2018, 22:01
Alle culturen leven al eeuwen in vrede met elkaar, sommige pas de laatste decennia. Met de islam zijn er van begin tot nu problemen. Overal, overal waar ze verschijnen problemen. Zelfs waar ze onder elkaar leven is het één partijtje lijfstraffen en koppen snellen. Ze kunnen nog niet met elkaar leven, waarom dan wel met ons? Waarom komen ze uberhaupt tussen mensen leven die ze verafschuwen?
Oh? Christenen zijn geen haar beter wat dat betreft, kijk eens naar de tolerantie van deze geloofsgroep in de VS... En wat te denken van de zo goed bekend staande boedisten in Myanmar? Of als je het echt dicht bij huis wilt zoeken, de protestanten en de katholieken in Ierland, waardoor die grens nu zo een heikel punt is in het hele Brexit vraagstuk… Religie is per definitie iets wat groepen scheidt en daar word het meestal niet beter op, het beperkt zich echt niet tot de islam.
Was dit die “inhoudelijke post”? Anderen aanwijzen? Daarop stelde ik toch retorische vragen die je openliet Patrick? Zwijgen is toestemmen he. Je begint “inhoud” door vergelijkingen te maken die niet opgaan. Waar roept Christus op het zwaard op te nemen? Ik las de linkerwang keren. Mohammed roept zijn hele geloof door te moorden en terreur te zaaien. Hij gaf daarin ook het levendige voorbeeld,
Welke profeet behalve Mohammed deed aan moordpartijen die ze rechtvaardigden via God? (Mozes wellicht, niet Jezus)
Wat “christenen” deden kan je niet rechtvaardigden met het nieuwe verbond. Wat de IS doet is perfect in het voorbeeld van hun boek en profeet. Alles met islam te maken dus, het is dat in haar zuiverste vorm: sharia zoals de koran het voorschrijft.
In mijn geloof is Mohammed een valse profeet en de islam de geest van de anti christ.
Hopelijk antwoord je nu wel inhoudelijk en kunnen we dat ad hominem gedoe achterwege laten.