jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Wat zoek je op HB forum?

Wat zoek je op een HB forum of is het meer voor de gezelligheid?

Het is leuk om te lezen vwb herkenning, maar ik zoek vooral gesprekken op niveau.
Ik ben opgegroeid in een gezin met allemaal intelligente mensen, waar we ‘s avonds aan tafel over alles aan het discussiëren waren. Ik wist toen al dat het uniek was omdat iedereen die op visite kwam moest wennen aan type onderwerpen en de snelheid van de gesprekken.

Ik vind het heerlijk om dingen te bespreken die er echt toe doen. Ieder mag zijn eigen mening hebben, dat is juist ook leuk :)

Wat zoeken jullie op het forum?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker
Contacteer: Website

Re: Wat zoek je op HB forum?

Ik ben op zoek naar nieuwe samenwerkingen met HB'ers. Ik geloof in het talent van HB'ers, en ik weet dat we samen hele mooie dingen kunnen bereiken. Daarnaast ben ik groot fan van diepgaande discussies. Ze kunnen mij niet diep genoeg gaan. Het liefst wel over positieve dingen en de grote vragen des levens. Ik heb namelijk niets met complottheorieën, politiek, religie, et cetera.
Ik help (startende) ondernemers bij hun online concepten, online marketing en onderneming via Ideecoaching.nl

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Wat zoek je op HB forum?

Ik ben het eens met de vele talenten die HB-ers met zich mee brengen en ik ben dan ook nieuwsgierig in welke hoek jij graag wilt samenwerken.... we wonen redelijk dicht bij elkaar in de buurt. Wil je met een groepje of 1 op 1, en vooral in welke hoek?

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Wat ik doorgaans doe is het volgende:

Ik praat 2 tot 3 uur aan één stuk met iemand en op basis van het verhaal en het verleden van deze persoon, bedenk ik een uniek en onderscheidend concept, waarmee we iets positief kunnen veranderen in de wereld. Het is maatwerk, dus helemaal bedacht op de persoon die tegenover me zit. Mocht het concept mij dusdanig interessant lijken, omdat ik er zelf ook veel raakvlakken mee heb en het aansluit bij wat IK wil veranderen in de wereld, dan sta ik eventueel open voor een samenwerking. Dat betekent dat ik deel ga nemen in het concept, maar puur op het creatieve, verbindende en strategische vlak. Degene voor wie het concept is bedacht wordt de directeur. Als er investering ontbreekt of de juiste mensen ontbreken, dan ga ik op zoek naar een investeerder en de juiste mensen, om zodoende het concept te kunnen ontwikkelen. Vaak bedenk ik concepten waar minimale middelen voor nodig zijn en waar je vanaf morgen al mee kan beginnen, zonder al te veel afhankelijk te zijn.

Het lijkt me leuk en interessant om met positieve HB'ers te sparren die iets positief willen veranderen in de wereld. Vanuit daar kijken we of een samenwerking mogelijk is en op wat voor manier. En anders hebben we gewoon een interessante en creatieve ochtend/middag gehad :-)
Ik help (startende) ondernemers bij hun online concepten, online marketing en onderneming via Ideecoaching.nl

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:mrgreen: heel positief !!!

Ik zoek ;

Maatjes ,
Lachen
Huilen
Luisterend oor
Mensen die net zo maf zijn als ik zoniet maffer
Stamkroeg gevoel
Stevig gesprekken ,
Uitdagen ,
Uitgedaagd worden
Enz

Ook nog real life contact af en toe ,
En dat gebeurt ook wel , en na bijna 10 jaar hier heb ik veel mensen leren kennen
t !!!@#$???

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Je zoekt mooie dingen, @nathalie.

Heeft dit forum je dat kunnen brengen al? Ik ben een beetje aan het rond kijken, ik mis het lachen, huilen de echte dingen als het ware te vinden.

Bij welke hoofdstukken is dat?

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

nathalie schreef:
ma 09 jul 2018, 19:59
:mrgreen: heel positief !!!

Ik zoek ;

Maatjes ,
Lachen
Huilen
Luisterend oor
Mensen die net zo maf zijn als ik zoniet maffer
Stamkroeg gevoel
Stevig gesprekken ,
Uitdagen ,
Uitgedaagd worden
Enz

Ook nog real life contact af en toe ,
En dat gebeurt ook wel , en na bijna 10 jaar hier heb ik veel mensen leren kennen
Dat vind ik nou een goede definitie van wat je zoekt op het forum Nathalie!
Bedankt voor je waardevolle aanvulling.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:inlove: gezocht en gevonden hier

En hopelijk kan ik anderen dat ook bieden .
t !!!@#$???

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ah dat is leuk nieuws!

Sawi
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Ik zocht ooit herkenning. Inmiddels ben ik die fase wel al even voorbij. Nu zoek ik af en toe gelijkgestemden. Mensen die je begrijpen als je even wilt mopperen op de rest van de wereld of waar je even blij en trots kan zijn op jezelf zonder meteen arrogant gevonden te worden. Dat lukt hier op het forum nog steeds.

Diepgaande gesprekken ben ik minder van. Daarvoor is het forum voor mij te openbaar. Maar dit forum heeft me wel enkele mensen gebracht met wie ik af en toe mailcontact heb en die gesprekken gaan wel veel dieper.

En nu wil ik gewoon nog even laten weten dat ik blij ben, omdat ik net een gezellige avond heb gehad met wat (hb-)vrienden. Lekker eten en heerlijk in hoog tempo over allerlei onderwerpen kletsen. Zo fijn.
Ontwerp je leven met je hoofd, bouw je toekomst met je handen, kleur de wereld met je hart

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

jellofish schreef:
ma 09 jul 2018, 20:56
Je zoekt mooie dingen, @nathalie.

Heeft dit forum je dat kunnen brengen al? Ik ben een beetje aan het rond kijken, ik mis het lachen, huilen de echte dingen als het ware te vinden.

Bij welke hoofdstukken is dat?

Welke hoofdstukken?
O dat weet ik niet , dan moet je veel scrollen ., soms is het forum ook actiever , meer turbulentie .
Maar gaat erom dat we elkaar beter begrijpen en dan kan het heel hecht ,en echt zijn.
Tranen van vreugde voor de overwinningen en verdriet voor verlies , we hebben zelfs mensen begraven en ook liefdes hhier opbloeien , moet je nagaan .

Joh dat klinkt poëtisch op de vroege ochtend . .

Goeie morgen :)
t !!!@#$???

Shar
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Hai,

Ik zit hier net op het forum en zoek vooral herkenning en gelijkgestemden. Daarbij lees ik ook graag over onderwerpen die me echt interesseren, dit verschilt per kopje. Ik hou van verschillende percepties of onmogelijkheden waar je over kan nadenken en sparren. Verder klinkt samenwerken wel leuk, maar in welke zin?

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

Klinkt goed Shar .

Je mag altijd een leuk onderwerp starten, kijken wat voor discussie er uit komt
Je weet nooit hier met al ons gehak op de tak
t !!!@#$???

Rocketman
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

jellofish schreef:
ma 09 jul 2018, 09:11
Wat zoek je op een HB forum of is het meer voor de gezelligheid?
Toen ik voor het eerst op het forum kwam was het alsof alles op zijn plek viel. Dat dat zo lang heeft moeten duren, komt denk ik door mijn omgeving. Ik ken geen enkele HB'er in het echt, laat staan gesproken met een HB'er. Het lijkt me supertof een netwerkje op te bouwen, te filosoferen, discussiëren en misschien wel projecten starten o.i.d.
Vita mea, via mea

Discovernl
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

@Rocketman.

Face2face converseren met een andere HB'er is echt fantastisch. Je kan vrijuit praten, je snapt elkaars humor, je hoeft je praatsnelheid niet onder controle te houden en gesprekken gaan daadwerkelijk ergens over. Waar je alleen wel voor moet oppassen, is dat je niet tegenover een HB'er zit die nog in de slachtofferrol zit en alleen maar aan het klagen is. Kost extreem veel energie. Twee positieve HB'ers = goud.

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik zocht hier een reality check. Maar blijkt dat ik daar gewoon niet meer in sta.
Wat ik overgens loof.
Job 13:5

nathalie
Verslaafde Gebruiker
Verslaafde Gebruiker

:stumm:

Zwakbegaafde schreef:
do 12 jul 2018, 10:19
Ik zocht hier een reality check. Maar blijkt dat ik daar gewoon niet meer in sta.
Wat ik overgens loof.
Not my reality sorry

Hopelijk vind je ergens gelijkgestemden .
t !!!@#$???

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ken je dat programma steenrijk straatarm Nathalie?
Waar rijke mensen met arme mensen wisselen?

Ze zouden dat eens moeten doen met mensen die in een multicul wijk wonen die meer dan de helft uit moslims bestaat. Dat zou pas tv zijn als het eerlijk getoond wordt.

Achter mijn hoek:
Mijn beklag komt niet uit de lucht gevallen maar is gebaseerd op deze realiteit. Niet de uwe wellicht en ik ben daar blij om. Maar ooit treft het jouw nabestaanden ook. Zo groot zijn onze steden niet.

jellofish
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Wat wil je dat wij doen met je beklag?

Voor ons hoort dit forum iets positiefs te brengen... meer dan de negativiteit die jij alleen maar deelt op dit moment hier.
Dat je dat zelf niet inziet vind ik toch wel triest

Zwakbegaafde
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Och God den Heere zo triest.

Schets dan eens iets positiefs in iemands wereld waar spijkerbommen achter de hoek afgaan?
Waar is het verstand mij te verlichten? Kan iemand de bijbelse profetieen overstijgen? Djeez I wonder, pounder and wait...

Terug naar “Discussies en gedachtenwisselingen”