Ik ben hier misschien niet zo’n bekend lid. Maar toen ik me bekend maakte was dat niet bepaald fraai.
Ik leefde in strijd, ik was kwaad, ja woedend te noemen. In mijn persoonlijk leven ben ik meermaals door onrecht getroffen, heb ik veel onrecht bij anderen moeten observeren en ben dat steeds meer en meer in mij beginnen opnemen.
Ik ontwikkelde een tunnelvisie... wat ik via mijn tunnelvisie in vizier had kreeg de volle laag. Ik heb haat geuit, ik heb geoordeeld. Nu ik veel rustiger geworden ben zeggen mensen rondom mij dat ik wel op veel vlakken gelijk heb, maar dat dit ten koste van mijn eigen leven gaat. Ik ging kopje onder.
Ik verplaatste me in een wereld van ideologie, 24/7. Nu ben ik verloren gelopen... nuja, ik voel wel terug op het goede pad te lopen door alles te lossen....
Maar ik heb meer dan dat nodig, een zekere begeleiding. Niet enkel in woord, maar ook in daad. Want woorden had ik jaren met overschot, het wordt tijd het woord bij de daad te voegen.
Ik heb in het verleden bijbelstudie gehad en daar heel veel aan gehad. Maar ik begon me te schamen door wat andere mensen er van zouden denken. Jehova Getuigen hebben niet bepaald een goed imago. En toch had ik daar toen heel veel aan. Ik heb nooit zoveel begeleiding van God ervaren op zulke korte tijd. Omdat ik het uitgelegd kreeg, we plaatsten de bijbel in haar perspectief. Iedere naopvolgende tekst was een bevestiging op de vorige tot aan onze Heere Jezus in deze tijden vandaag.
Door omstandigheden zijn die banden verwaterd en ben ik nu te beschaamd na al die tijd terug contact op te nemen.
Ik voel sterk aan dat er geen middenweg meer is. Het is of wel God of wel verder gaan zoals ik jaren koppig bezig was en daar nergens mee komen. Hoewel we ver gekomen zijn, mensenlief, nooit gedacht dat mijn legioen zo’n invloed zou kunnen uitoefenen. Mensen die net zoals mij dachten staan nu effectief aan een gigantisch keerpunt in de geschiedenis. Maar op persoonlijk gebied heeft dit al mijn energie gevraagd, al mijn tijd, al mijn levenslust.
Vandaag hoorde ik op TV: Tuurlijk, je bent bereid ervoor te sterven. Maar ben je ook bereid ervoor te leven?
Dat sloeg in als een bom, dat moest ik horen daar en toen.
Ik kies het leven, de weg en de waarheid. Jezus Christus.