Nee, dat is geen nieuwe moraal, maar een oude. Ik noem dat: Calvinismeplato schreef: ↑vr 16 aug 2019, 09:24Wonende dus in DK en zo heel nu en dan op een NL communicatiesite schrijvende over bv economische onderwerpen en menselijk gedrag in Europa, sec NL en sec DK, waarbij ik de overeenkomsten en verschillen aanstip, heb ik geleerd dat je snel wordt weggezet als een niet ontvankelijk gedrag.
Ik noem dat: Jij mag het niet niet beter hebben dan ik.
Is dat de nieuwe moraal in Nederland?

Als je wel anders bent, moet je een manier vinden om daarmee om te gaan. Je moet met je werk een beetje geluk hebben. Soms tref je het, soms niet. Ik heb zelf wel gehad dat ik eerst werd aangenomen omdat ik dingen kon die zij zelf niet konden maar wel graag wilden. Blij, blij, aan beide zijden. Maar op de langere duur kreeg ik dan toch te horen 'Je bent niet zoals wij en je moet wel zo worden'. Toen ben ik weg gegaan. Ik kon dat gewoon niet en ik wilde het ook niet. Maar ik heb ook op plekken gewerkt waar ik het heel fijn heb gehad, met veel waardering en vrijheid. Dat is gewoon geluk hebben, het hangt erg af van de persoonlijkheden van de baas en de collega's.