Stefan89
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Digital Art - Design 14 characters in 1 week self-challenge

Ik heb mezelf uitgedaagd om veel te oefenen op character design voor games. Ik ben er nog lang niet met mijn character art dus ik probeer mezelf te verplichten een paar weken er veel mee bezig te zijn om zo op korte tijd een veel betere character artist te worden.

Ik heb mij een Huion Pen monitor 22" aangeschaft, dus met dat nieuwe speelgoed geen gebrek aan motivatie :)

Dit is het eerste character van de challenge:

Afbeelding

Stefan89
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Digital Art - Design 14 characters in 1 week self-challenge

4 Character sketches voor mijn self-challenge. Het gaat wat traagjes, denk niet dat ik 14 characters op een week af krijg volledig ingekleurd en gerendered. Maar het is alleszins een goeie motivatie om mezelf aan het werken te krijgen :)

Afbeelding

LexaPure
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker
Contacteer: Website

Gaaf Stefan!

Maak je zelf ook games? Of liever concept art?

Ik vind character design ook interessant. Niet zozeer game gerelateerd.
Wel game design voor Serious gaming.
Life is a game, play it!
Well it's serious gaming

Stefan89
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Cool dat je ook geintresseerd bent in game design en character design Lexa! :D Ikzelf maak entertainment games. Ik doe programmatie, UI/UX design, Level design, Visual FX, Sound FX en muziek en storyline. Maar de hoogbegaafde in mij wil altijd maar meer en meer bijleren. Dus wil ik ook goed worden in concept art en 3D art :D

Het is eventjes stil geweest van mijn kant. Was gestopt met de self-challenge wegens tijdsgebrek. Nu ben ik er weer met gestart.

voor mijn spel Emberheart ga ik alle speelbare classen herwerken. Wat wil zeggen dat ik 6 characters zal moeten designen + uitwerken in 3D en animeren. Het ding is dat ik dat allemaal nog moet leren on the go. En tijd is een probleem, want ik moet ook nog mijn inkomen kunnen vergaren vanuit games te programmeren terwijl ik 3D assets gebruik van marketplaces. Het doel is om uiteindelijk games volledig zelfstandig te kunnen maken zonder een artist of animator nodig te hebben... :D Gaat lang duren, maar ik ga aan dat punt komen binnen de 3-5 jaar haha :D

De speelbare classes dat ik in gedachte heb voor Emberheart zijn:
- Bear Shaman
- Necromancer
- Magician
- Forest Hunter
- Pirate Buccaneer
- Viking Warrior

Dat is alleszins mijn initieel idee dat ik had, moet het nog wat afwegen of die classes ook passen in de storyline en fantasy setting. Weet niet goed of Viking en Pirate wel past in eenzelfde setting. Ik vermoed van niet maar bon. Alles staat open tijdens de concept art fase. Daar kan ik nog wel wat meer ideeen genereren.

Dit is mijn progress in het aanleren van character concept art en een eerste class probeersel voor Emberheart. De bear shaman is wel maar een ruwe schets om te oefenen. Ik ga hem nog herdoen zodat het allemaal wat cleaner is, en met kleur.

Afbeelding

Afbeelding

LexaPure
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ziet er goed uit.
Welk programma gebruik je voor het modelleren?

Ik werk al 20 jaar met blender. De ontwikkeling gaat snel de laatste jaren.
Ik ben er een paar jaar gelden aan begonnen om een animatie te maken. Script geschreven, storyboard, modelleren. Het hele ontwerp proces.
Van het animeren is het niet meer gekomen. Er kwamen nieuwe uitdagingen op mijn pad. Het leren en me in innovatieve technieken verdiepen was interessanter.

Tijd te kort hè
Life is a game, play it!
Well it's serious gaming

Stefan89
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik werk met Autodesk Maya LT voor low poly modelling en het maken van base meshes voor mee te sculpten. En dan gooi ik het in Zbrush om op te sculpten. Daarna gebruik ik een retopology tool zoals topogun of 3D Coat's retopo tools om er terug lage polycount van te maken. Daarna is het UV Unwrappen en dan inkleuren/texturen in Photoshop of Substance painter of Quixel Suite. Welke programma's ik precies gebruikt hangt af van model tot model ;)

Het animeren heb ik nog niet veel ervaring mee. Maar ik denk dat ik er aan kan beginnen van de moment ik mijn low poly met UV's heb. Voor te animeren hoeft een model niet persé getextured te zijn.

Blender ben ik niet zo'n fan van, maar het is wel een geldig programma in de professionele CG wereld. Het probleem is dat ik op school heb leren modellen met Cinema 4D, en zowat alle 3D apps doen hetzelfde qua controls, maar blender, net die app die gratis is moet natuurlijk alles weer anders doen qua controls en ik kan me er echt niet aan aanpassen lol.

Dus je wou een soort animatie filmpje maken? dat is interessant. Heb ik ook altijd al willen doen haha. Maar idd, tijd te kort ;(

Stefan89
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Afbeelding

Weer eentje ingekleurd :)

LexaPure
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik wilde een animated short maken. Een verhaal dat zich afspeelt in New Orleans, waar ze na nog meer wateroverlast een stad op hoge palen hebben gebouwd, een soort modern even beeld van de oude stad. Dit verhaal speelde in de oude stad en is een zoektocht van de hoofdpersoon. Er zitten veel contrasten, zowel in de persoon als in de omgeving.
Storyline gemaakt en script, ontwerp van omgeving en characters. 2d Animatic en toen gestopt.
kleine impressie:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben wel geinteresseerd in Substance painter en Quixel Suite, heb lange tijd textures gemaakt in Photoshop, maar dat was 2D texture painting en pas later checken op het model. Vond dit erg leuk om te doen, vooral skin texture painting.
Wat zou je aanbevelen qua texture painting op dit moment, en niet al te duur?

Ik ben de laatste tijd meer met architectuur bezig. En om het functioneel te krijgen in de browser. Liefst met WebVR. Op dit moment ben ik THREE.js aan het testen. Kijken of ik daarmee de functionaliteit kan krijgen die ik graag wil.
En daarvoor dus Lowpoly aan het modelleren.

Blender 2.8, de laatste versie, daarin is de standaard configuratie overgenomen van de andere pakketten. Wel handig idd als je dat gewend bent.
Life is a game, play it!
Well it's serious gaming

Stefan89
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Wow, cool character!

Tof dat je bezig bent met animated movies te maken en zelf het storyboard etc schrijft!!

Er zijn nog veel artiesten die gewoon texturen met photoshop. Maar Quixel of Substance maken het echt wel een stuk gemakkelijker

Quixel Suite installeer je in photoshop. Dan gebruik je de tools die je gewend bent van photoshop + een paar extraatjes. Het grote voordeel is dat ze pas zijn samengegaan met Epic Games van Unreal engine. En Quixel suite is dacht ik volledig gratis geworden. Dan heb je de Quixel Megascans library, dat zijn duizenden photoscanned materials die je gewoon kan drag en droppen op je modellen en dan indien nodig met de photoshop tools over het 3D model painten om aanpassingen of details te painten.

Ik ben persoonlijk meer fan van Substance Painter en Designer. Met designer maak je je eigen materials proceduraal. Met substance painter paint je rechstreeks op je 3D model en je hebt net zoals in Quixel een library aan prefab materials. De library is wel kleiner dan die van Quixel, maar je hebt dan weer Substance designer om gemakkelijk materialen aan te maken en de user factory waar je materialen van andere mensen gratis kan downloaden.

Beide zeer goede texturing tools. Maar aangezien Quixel basically gratis is geworden en megascans ook gratis voor unreal engine gebruikers is Quixel echt een aanrader.

Cool dat blender nu meer standaard controls heeft, is het mssn waard voor mij om nog eens uit te proberen. Want ik betaal mij blauw aan Maya LT license subscription

LexaPure
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Aha, nou quixel ga ik zo maar downloaden dan :biggrin:

Zeker als het met Unreal Engine werkt.
Tof, thnx!
Life is a game, play it!
Well it's serious gaming

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”