Cool dat je ook geintresseerd bent in game design en character design Lexa!

Ikzelf maak entertainment games. Ik doe programmatie, UI/UX design, Level design, Visual FX, Sound FX en muziek en storyline. Maar de hoogbegaafde in mij wil altijd maar meer en meer bijleren. Dus wil ik ook goed worden in concept art en 3D art
Het is eventjes stil geweest van mijn kant. Was gestopt met de self-challenge wegens tijdsgebrek. Nu ben ik er weer met gestart.
voor mijn spel Emberheart ga ik alle speelbare classen herwerken. Wat wil zeggen dat ik 6 characters zal moeten designen + uitwerken in 3D en animeren. Het ding is dat ik dat allemaal nog moet leren on the go. En tijd is een probleem, want ik moet ook nog mijn inkomen kunnen vergaren vanuit games te programmeren terwijl ik 3D assets gebruik van marketplaces. Het doel is om uiteindelijk games volledig zelfstandig te kunnen maken zonder een artist of animator nodig te hebben...

Gaat lang duren, maar ik ga aan dat punt komen binnen de 3-5 jaar haha
De speelbare classes dat ik in gedachte heb voor Emberheart zijn:
- Bear Shaman
- Necromancer
- Magician
- Forest Hunter
- Pirate Buccaneer
- Viking Warrior
Dat is alleszins mijn initieel idee dat ik had, moet het nog wat afwegen of die classes ook passen in de storyline en fantasy setting. Weet niet goed of Viking en Pirate wel past in eenzelfde setting. Ik vermoed van niet maar bon. Alles staat open tijdens de concept art fase. Daar kan ik nog wel wat meer ideeen genereren.
Dit is mijn progress in het aanleren van character concept art en een eerste class probeersel voor Emberheart. De bear shaman is wel maar een ruwe schets om te oefenen. Ik ga hem nog herdoen zodat het allemaal wat cleaner is, en met kleur.