Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Re: hardop lezen

Ik vraag me af of je dan ook hardop denkt.
Bij alles wat je doet of gaat doen opnoemen.
Ik heb zo'n collega, de hele dag verteld ie zich zelf wat ie allemaal moet en gaat doen,
Ik wordt daar gek van

"Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"

It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

Dorothy
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Uhm... soms wel eigenlijk. Maar ik probeer erop te letten dat zachtjes te doen.
:-)
En het is vooral bij dingen die ik moet doen. En in de supermarkt zeg ik tegen mezelf wat ik nog moet hebben. hihi
Ik Ben....

Dorothy

Selah
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Eskimo schreef:
wo 09 okt 2019, 21:09
Ik vraag me af of je dan ook hardop denkt.
Bij alles wat je doet of gaat doen opnoemen...
Ehm, ja ik zeg regelmatig hardop wat ik denk bij wijze van auditieve ondersteuning in de herinnering van iets wat ik moet doen of onthouden.
Ik betrap mijzelf er vaak op dat ik bepaalde gesprekken hardop voorbereid, maar ook dat ik dus boodschappen die ik anders vergeet hardop zeg omdat dit beter blijft hangen.
Concordia civium murus urbium
(Harmonie onder haar bewoners is de dikste muur van elke stad)

GerardVenema
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Hier nog zo 1...vooral verbaal ‘begeleiden’ met wat ik aan het doen ben en hardop mezelf vertellen wat nog moet gebeuren.
Bij mij werkt dat beter t.o.v. alleen in het hoofd(stil dus) beide uitvoeren.
Coll.,partner zijn er meestal niet zo blij mee,maar so be it.

Dorothy
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

haha vind ik ook... het is voor ons een goeie manier om onze brede gedachtengang te filteren denk ik.
:-) zoiets?
Ik Ben....

Dorothy

Eskimo
Frequente Gebruiker
Frequente Gebruiker

Het haalt mijn uit me consentratie als ik aan het programeren ben, hij lijdt me af met dat soort dingen.
Ik hoef niet te weten dat hij dat daar moet leggen en dat hij zo dit of dat gaat doen

"Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst"

It is not the strongest of the species that survives nor the most intelligent.
It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin

Onzichtbaar
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Oh jee, wat herkenbaar! Hardop lezen doe ik volgens mij niet (dat haalt de snelheid eruit), maar ik praat heel veel half-hardop tegen mezelf. Ik wil niemand ermee storen, dus ik praat vooral in mezelf als ik alleen ben. Volgens mij ook omdat mijn gedachten dan de vrije loop krijgen.

Gisteren stond mijn dochter ineens achter me. "Was je weer met jezelf in gesprek, mam?" :laugh:
Be the change you want to see in the world

Reznar
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik praat eigenlijk altijd (als ik alleen ben) hardop tegen mezelf, anders vergeet ik dingen te doen denk ik. En zo kan ik mijn gedachten beter ordenen.

Als ik iets lees wat ik echt goed wil begrijpen lees ik aan mezelf voor, duurt wel langer, maar ik geniet van het leren, geen haast.

Als ik trouwens iets op televisie kijk merk ik dat ik graag de ondertiteling erbij heb, anders komt het niet helemaal binnen? Heeft misschien met beelddenken te maken.

Kikker
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Oh, wat erg! Ik dacht dat ik de enige was die dit deed :-p Anders vergeet ik waar ik mee bezig ben (als ik saaie dingen moet doen), of kan ik dezelfde paragraaf oneindig vaak opnieuw gaan lezen omdat mijn hersenen weigeren de informatie op te nemen. Ik moet vaak erg streng voor mezelf zijn om aan mijn verplichtingen te voldoen :-s

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Blauwe Regen
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Ik praat zo vaak hardop tegen mezelf, harop lezen doe ik soms als ik het goed wil begrijpen en onthouden.

mabeg
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Dorothy schreef:
za 27 jul 2019, 18:09
Ik vraag me af of er meer mensen zijn op dit forum die hardop lezen.... Ik doe dat dus al mijn hele leven om hetgeen ik lees beter in me op te kunnen nemen. Ik verslind boeken en ik kán ook wel in mezelf lezen, maar doe het als ik even kan liever niet.
Zeker bij de zwaardere kost ( wat ik het liefste lees) vind ik dat het prettigst. Ik lees ahw mezelf voor. :-)

gr Dorothy
Herkenbaar! Ik lees ook liever hardop dan kan ik de stof die ik lees ook veel beter onthouden. Tijdens mijn schooltijd leerde ik ook altijd voor mijn tentamens door hardop alle leerstof te lezen. Vaak was 1x hardop lezen ook voldoende voor mij om het tentamen te halen :)

Terug naar “HB en studie”