@MB
Wat vervelend dat er zo veel schoolwerk is opgegeven! Bij ons nu gelukkig juist minder dan vorige lockdown. Toen zeiden wij hier en daar dat dochter niet álle sommen hoefde te doen, het was anders niet vol te houden. Als je denkt 'dit lukt goed genoeg' zou ik gewoon hier en daar wat skippen.
Gelukkig hoeven wij amper in te loggen. Sommige ouders missen de uitleg van juf maar wij niet zo. En zo kun je meer zelf de tijd indelen.
Misschien moet je de onderwijzers laten weten hoe lastig dat online onderwijs in te passen is (twee kinderen op 1 moment is gewoon niet handig) en hoe weinig zinvol. Opperen of ze hier een andere vorm voor kunnen bedenken. Een of twee keer in de week is misschien genoeg voor die leerlingen die met hun ouders goed kunnen werken, de andere leerlingen krijgen dan online weer meer aandacht.
Doet je man nog steeds niks aan het thuisonderwijs? Dagelijks een uurtje vrij van zijn werk (dat intussen iets minder nieuw is) moet toch kunnen?
@Gerard, kunnen jouw kinderen deels naar de noodopvang? En is het werken in de zorg nu beter vol te houden dan tijdens de vorige lockdown?
Zelf ben ik vooral héél blij dat mijn dochter nu dankzij faalangst-therapie veel beter om kan gaan met foutjes en met feedback. Ze zit soms nog wel heel vervelend te beweren dat ik alles helemaal fout doe en mijn man alles goed

maar uiteindelijk kan ze zich nu toch ook wel open stellen voor mijn aanpak.
Mijn zoontje werd vorige keer afgescheept met wat knutselwerkjes en zat zich verder te vervelen maar heeft nu (groep 3/1e klas Vrije School) wel opdrachten met letters en cijfers en heeft daar best lol in. Eigenlijk best leuk om mee te krijgen hoe dat bij hem werkt.
Maar goed, ik hoef dit ook niet elke dag te doen, dat scheelt enorm.