Broffel
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Re: Musical

Dus omdat ik musicals haat, ga je meteen weg?

Thijmen97
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Nebula L.a.b. schreef:
di 17 mei 2022, 21:40
Ik wil wel meer weten, het onderwerp spreekt mij aan.
Nil Volentibus Arduum (Latijn: niets is moeilijk voor hen die willen) was het motto van een gezelschap van intellectuelen, opgericht in Amsterdam in 1669, naar het voorbeeld van de Académie Française.[1] De leden, met als voormannen de advocaat Andries Pels en de arts Lodewijk Meyer kwamen wekelijks bijeen om te spreken over thema's als logica, ethiek, toneel en dichtkunst. Het gezelschap speelde tien jaar lang een belangrijke rol in de toneelwereld.

Ik moet wel bekennen dat ik persoonlijk het gevoel heb dat het allemaal erg theatraal is met de bekende dilemma's en thema's. Een nieuwe generatie om alles weer tot leven te wekken met de huidige maatschappij is wenselijk, het sluit niet meer goed aan en met de huidige vergrijzing zal het uiteindelijk een vergane glorie zijn wat ooit de hoogtij dagen vierde. Een nieuwe lichting die buiten de kaders kan denken zou een welkome aanvulling zijn en daarmee een uitnodiging naar de jongere generatie.

De technologische beschikking is geheel ongebruikt tot op heden. Ik snap ook niet dat iemand zoals Albert Verlinde (ik noem maar iemand) eens mensen opzoekt zoals "mij" (ongegeneerde schaamte). Mensen zoals mij en anderen die HB zijn, en kennis hebben van dit soort zaken, en de kennis van techniek hebben, kunnen een spektakel maken voor musicals. Slechts een select groepje wat ideeën kan uitwerken en in ruw concept kunnen testen/bouwen. Ik zie ongekende mogelijkheden die nu niet benut worden, en eenmaal in ruw concept kan een crew samengesteld worden om in details alles uit te werken.

Mocht je een extreem goed concept hebben uitgewerkt (ruw), dan weet ik wel iemand die je wellicht de juiste connectie's kan geven. :flipd:

Ik heb wel goeie concepten, moet ze alleen nog even terug zoeken! Meeste zijn onder het mom van intellectueel eigendom vergaan.

Zoek op YouTube naar: Eric Clapton - walkin blues.

Hele persoonlijke kwestie zeer gevoelig materiaal. Ik heb nu geen behoefte naar “de rest” is beter om me goed te blijven ontwikkelen zo luidt de psychologie van een adolescent.

Thijmen97
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Broffel schreef:
wo 18 mei 2022, 17:07
Dus omdat ik musicals haat, ga je meteen weg?

Introduce your self indeed

😅

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

@Ollie (maar hij is dus al weg...)
Ik zal kijken of ik een manier kan vinden om Hamelton te bekijken, wellicht ergens online of bij de buren op een middag als ze even niets te doen hebben. Als ik mij niet vergis hebben zij wel D+. Ik beken wel eerlijk dat dit voor mij interessant is en na wat meer YT stukje's te hebben gezien het mij ook wel aanspreekt, en vermoed dat ik het echt leuk ga vinden.

Verder ben ik heel benieuwd wat jij persoonlijk een mooie musical vind en hoe jij denkt over opera (dit is namelijk iets waar ik heel graag extra van wil weten en beleven)? Ook rijst mij de vraag in hoeverre jij kennis hebt als het gaat om de opbouw van toneel en dichtkunst naar musicals toe. Mijn "quote" van het intellectueel gezelschap ben ik namelijk tegen gekomen in een stuk verdieping, wellicht ben ik niet heel oppervlakkig en was het even een verkeerde opvatting dat ik musicals zou haten. Ik focus mij soms meer op de toekomst en innovatieve manieren ter aanvulling op iets wat bestaat, daarin zie ik tijdens het schrijven op dat moment vele optie's.

Muziek en dans is voor mij het mooiste wat er is, mijn ASS neigt er alleen snel naar om dan ineens clips te moeten gebruiken doordat ik "droom" in die wereld om het maar simpel te houden. Zelf ben ik dus een groot voorstander in het algemeen en muziek en clips gebruik ik om verhalen te schrijven, feitelijk is het een aaneenrijging van stukken wat een musical maakt.

Probeer niet direct in paniek te raken of je aangevallen te voelen, mijn insteek was zeer positief en heb vele vragen. Het is ook even aftasten hoe jij in deze wereld van musicals staat, immers is het inhoudelijk weinigzeggend en kan ik geen smaak of gedachten halen uit jouw schrijven. Voor mij is het dan ook een kwestie van een spervuur om te pijlen hoe jij het ervaart en wat je zoals schrijft of wilt maken.

Nog 1 keer de quote (wellicht kwam deze niet zomaar spontaan op mijn beeldscherm uit het niets):
Nil Volentibus Arduum (Latijn: niets is moeilijk voor hen die willen) was het motto van een gezelschap van intellectuelen, opgericht in Amsterdam in 1669, naar het voorbeeld van de Académie Française.[1] De leden, met als voormannen de advocaat Andries Pels en de arts Lodewijk Meyer kwamen wekelijks bijeen om te spreken over thema's als logica, ethiek, toneel en dichtkunst. Het gezelschap speelde tien jaar lang een belangrijke rol in de toneelwereld.
Met hartelijke groet, en uitziend naar een reactie,
Nebula.

PS: https://edusonic.nl/product/lichttechniek-basis-druk-3/ (ik heb deze zelf ook, interessant om ook de lichttechniek kant te ontdekken en hoe daarmee te kunnen werken in een script en etc.) Verder is het interessant om eens vanuit de advocaat Andries Pels en de arts Lodewijk Meyer te ontdekken hoe het is doorgevloeid naar musicals. Wellicht ben ik niet zo oppervlakkig :wink: Verder schrijf ik scripts, draaiboeken en heel soms muziek, maar dit soort dingen laat ik mij verder niet over uit en is privé op mijn manier.

/me Nebula: luisterd ondertussen goed naar Eric Clapton — Walkin’ Blues en probeert het juiste gevoel te beleven en te visualiseren.
Laatst gewijzigd door Nebula L.a.b. op wo 18 mei 2022, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

Thijmen97
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Ik heb nog een raadsel achtig chaotisch element van onderontwikkelde “woorden”

Rikketikketik wie ben ik : ben ik een machine die de waarheid wist. Rikketiketik de tijd duurt voort. Hoeveel gedachten had ik in een seconde zeg het voort.

Thijmen97
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Maar ja Clapton de baas ! Lekker die muziek zeg😊

Nebula L.a.b.
Veelgebruiker
Veelgebruiker

Ik heb bij deze persoon een sterke fout gemaakt, ik dat dat het om een zeer jong mannelijk persoon ging en in PB was ik zeer huiverig om dingen te zeggen of te beoordelen. Als ik niet mijn laatste bericht had geschreven dan had ik een parel misgelopen....

Dammm gasten, slipte het zo door onze vingers...
"Knowledge comes, but Wisdom lingers" -Alfred Lord Tennyson

Broffel
Beginnende Gebruiker
Beginnende Gebruiker

Wel een soort van sexy, die Ariana Grande

Terug naar “HB hobby's, projecten en interesses”