Mitch
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Introductie Mitch

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje de berichten op dit forum, maar heb nog niet de behoefte/durf gehad om mij hier te melden, tot nu. Ik lees over ontzettend veel gelijkgestemden, wat me eigenlijk een beter gevoel geeft. Niet dat het al mijn problemen oplost, maar herkenning is blijkbaar een groot goed. Wat ik lees is dat velen van ons moeite hebben met existentiële depressie en zo ook ik. Ik ben op zoek naar een therapeut die me hierbij kan helpen door middel van schematherapie, maar ik vermoed dat hier rondhangen zeker geen kwaad kan. Ik vraag me ook sterk af of schematherapie wel mijn problemen oplost om heel eerlijk te zijn. Ik ben inmiddels ook al 14 maanden niet aan het werk omdat het allemaal gewoon niet lukt.

Ik heb ontzettend veel behoefte aan uitdaging en heb sinds kort dan ook mezelf leren schaken. Hier kan ik op het moment redelijk mijn ei in kwijt. Mochten er overigens mensen zijn die een potje willen spelen of mij iets willen leren, dan sta ik daar zeker voor open. Ik heb een Master in de scheikunde, waar ook nog steeds mijn passie ligt. Een PhD heb ik nooit willen doen; stel je voor: 4 jaar hetzelfde... Ik hoop dat ik binnenkort groen licht van mijn (Duitse) werkgever krijg om naast mijn baan nog iets voor mezelf op te pakken in de vorm van bijles/examentraining verzorgen en consultancy op het gebied van chemie om de uitdaging wat op peil te houden. Ik zie in beide overigens totaal geen nut, wat ik bij meer mensen op dit forum proef.

Verder woon ik iin Zuid-Limburg en merk dat ik behoefte heb aan contact met andere hoogbegaafden omdat ik vaak (of eigenlijk altijd) begrip mis bij anderen. Daartoe hoop ik dat dit forum helpt. Mochten er mensen zijn die een keer een kop thee (ik drink geen koffie) willen drinken, dan hoor ik dat ook graag!

Wat heerlijk om mijn hart eens een beetje te luchten. Voor eenieder die het leest en reageert: bedankt!

GiftedPerson
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Re: Introductie Mitch

Het nut van bijles/examentraining lijkt mij wel duidelijk. Er is een groot tekort aan docenten scheikunde en die leerlingen kunnen mss door jouw hulp wel die richting op die ze interessant vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Camiel
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker
Contacteer: Website

Ik ben blij voor jouw dat jij eindelijk de "moed" had om hier te posten. Dat is weer een stap voorwaarts richting herkenning en erkenning.

Het doel in jouw leven, en de zin ervan, zal jij zelf moeten bepalen. Ik kan een beetje schaken, maar heb geen behoefte om mijn krachten te meten, anders dan met mezelf.

Kopje koffie of thee ben ik ook voor te porren, maar ik woon in Helvoirt - niet direct naast de deur. Bovendien leg ik de meeste afstanden - door omstandigheden - af met de fiets (en van OV krijg ik stress), waardoor ik gebonden ben aan deze omgeving. Maar als je een keer wilt langskomen bij één van mijn wandelingen in Vught ben je welkom ;--)

Ik weet het. het is momenteel erg rustig op dit forum - een adempauze, een sabbatical of een black-out, ik weet het nog niet...

Camiel
so long, and thanks for all the fish <hitchhiker's guide to the galaxy>
what I told you was true, from a certain point of view <obi wan kenobi>
the future ain't what it used to be <yogi berra>
I suffer from occhiolism

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Welkom Mitch!

Ja, soms even je hart kunnen luchten is heerlijk.
Vooral onder mensen die het wél snappen.

Of iets nut heeft of niet, is ook nog persoons- of inzichtgebonden. Want voor jou heeft het geen nut, maar voor de ander misschien wel.
En juist met bijles, training en consultancy denk ik dat het voor de ander enorm nuttig kan zijn.
Ik krijg vooral een gevoel van nutteloosheid als er ook voor een/de ander geen of weinig nut aan zit, of als dingen gedaan worden, omdat ze nu eenmaal gedaan moeten worden, ipv de oorzaak aan te pakken.

Zo heb ik een hekel aan het schoon'prikken' van bepaalde gebieden in mijn omgeving. Je ruimt vandaag de boel netjes op, morgen is het weer een rotzooi. Ik denk dan, zet er een BOA bij om iedereen die vervuild een boete te geven en los zo de oorzaak op.
Wat wel is, zo lang dit niet gebeurd, lever ik wel een schone leefomgeving, voor een korte duur, waar veel mensen wel het nut van inzien (kunnen ze er namelijk van genieten en hun eigen zooi weer achterlaten)...

Hoe dan ook, welkom, voel je thuis, en deel wat je wilt delen.
En lucht je hart geregeld.

lisa
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Mitch,

Behalve je behoefte aan uitdaging lees ik eigenlijk weinig over hoogbegaafdheid in je verhaal. Ik zou het interessant vinden als je daar wat meer over zou willen vertellen. Ik weet dat de Mensa-groep in Zuid-Limburg heel actief is. Je kan testen en lid worden, of vragen of je een keer de borrel mag bijwonen om te kijken of je daar gelijkgestemden kunt ontmoeten.

Mitch
Maagdelijk Gebruiker
Maagdelijk Gebruiker

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik voel me erg welkom; fijn gevoel. Ik ga binnenkort wellicht op nog wat meer zaken in. Maar in elk geval goed om te horen dat (h)erkenning aanwezig is.

Jack202
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Mitch,

Toevallig zelf ook begonnen met schaken. Ik woon in Eindhoven. Mocht je eens in de buurt zijn, stuur me een direct bericht. Ik kijk alleen niet zo heel vaak op dit forum.

De existentiele depressie herken ik wel, ik onderga 'm maar gewoon en heb me er bij neergelegd, ik zoek het in kleine dingen en af en toe maak ik me gewoon niet nuttig, en accepteer dat het dan maar zo is. De maatschappij is niet echt klaar of blij met hoogbegaafden, ik probeer mensen om me heen te zoeken die me wel kunnen waarderen, en vooral me vooruit helpen, ipv jaloers zijn en me af proberen te breken. 65% van de mensen zit op dabrowski fase 1, dus 2/3 van de mensen heb ik persoonlijk helemaal niks aan. Die heb ik in m'n leven gehad, en hoef ze niet meer. Succes met je zoektocht!

Truus
Overmatige Gebruiker
Overmatige Gebruiker

Jack202 schreef:
wo 26 jul 2023, 17:40
stuur me een direct bericht. Ik kijk alleen niet zo heel vaak op dit forum.
Ter info. Je kunt in de instellingen eea zo zetten dat je bij een direct bericht en/of een reactie in een bepaald draadje wat je volgt een e-mail krijgt.

pascal
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker
Contacteer: ICQ

Hoi Mitch,

Ik kom er net achter dat ik al een heel tijdje niet meer gelezen heb op het forum, en ik lees nu pas je bericht.
Ik woon ook in Zuid-Limburg, als je nog behoefte hebt aan persoonlijk contact, dan kunnen we ergens afspreken als je wilt.

dDessel
Nieuwe Gebruiker
Nieuwe Gebruiker

Hoi Mitch,

Ik woon zelf in midden Limburg en ben sinds kort aan het trainen met wandelen (waarvoor ik binnenkort naar Zuid-Limburg moet om in heuvels te oefenen. Misschien kunnen we dan eens afspreken.
"May the force be ever in your favor, Mr. Potter" - Gandalf (Chronicles of Narnia)

Terug naar “Introductie”